M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan.
Fast, jag ser minst 3x ethernet kablar som är kopplade till routern ;) (1x WAN, 2x LAN)?
Enl. placeringen .. jag förstår din fru!
 
M Martin Lj skrev:
Gjorde en quickfix nu när jag kom hem ifrån jobbet. Vad tror ni?

[bild]
Du glömde ögon och mun på spöket! Sätt dit några plastspindlar eller nåt oxå...
 
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.

Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:
Köp ett dartskåp med tavla i och mont routern i.
 
M Martin Lj skrev:
Gjorde en quickfix nu när jag kom hem ifrån jobbet. Vad tror ni?

[bild]
Du är på väg mot något. Personligen hade jag nog hellre hittat en snygg tavla med rätt mått som jag hade placerat i vinkel över hörnet med routern bakom. Två kvartslister på baksidan av tavlan löser upphängningen. Ha wifi loggan som motiv i snygg komposition.
 
Scillah Scillah skrev:
Köp ett dartskåp med tavla i och mont routern i.

Så här tänkte du?? :thinking:


Darttavla monterad i ett träskåp öppet på en vägg, med poängräknare på skåpdörren till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
khazod och 5 till
  • Laddar…
Eller så är det dags att införa utbildningskrav för dom som designar Routers?
Vem fan vill ha en router som ser ut som blinkande spya i sitt hem?
 
  • Gilla
Skip6711
  • Laddar…
T Tur'e'de skrev:
Eller så är det dags att införa utbildningskrav för dom som designar Routers?
Vem fan vill ha en router som ser ut som blinkande spya i sitt hem?
En snygg router ser ut så här och sitter i ett litet rack eller hylla tillsammans med övrig teknik i hushållet, typ värmesystem och el.
Metallskal, inga runda former, med blinkande lampor som ser imponerande ut. https://www.dustinhome.se/product/5011070582/edgerouter-er-6-poe
 
  • Metallrouter EdgeRouter 6 i rackstorlek med flera portar och indikatorlampor, visad i front- och sidovy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker ni är på fel spår här. Martin grundade ju bra med en installation som ser ut som en grisröv, allt för att skapa förhandlingsutrymme för en förändring.

- Aha, ja nej det där är ju inte så snyggt, men det går att fixa.
- Bra fixa DIREKT!
- Ok, jag behöver bara KÖPA lite saker för att det ska bli snyggt.
- ok ok ok, bara det inte ser ut så här.


...och vips så har man säkrat budget för en ny router, AP, ett litet skåp för IT, prylar och kanske en liten liten server för att köra network management och annat på.

Så, bra början här, men fortsättningen ska ju inte handla om att sminka grisen.
 
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 14 till
  • Laddar…
martin43 martin43 skrev:
Din fru har rätt. Det ser ut som skit. Lösningen är redan given. Behåll frun (!) och sätt upp en accesspunkt istället. Klipp antennerna på routern och göm den nånstans. Accesspunkten får ström via nätverkskabeln så den går att montera snyggt.

Efter lång vånda och mycket beslutsångest fick accesspunkten hos oss förbli omålad för tillfället då det ej gick att finna tillförlitlig data på hur/om det påverkar radioprestandan. Det kanske omvärderas vid nästa WAF-review.
[bild]
Hej, eftersom du pratar om att måla APn så kanske du inte vet att det finns olika skal till UBNT accesspunkterna? T.ex. ett svart till din skulle passa bra, se bild Olika färg- och mönsterskal till UBNT accesspunkter ordnade på en rad.
 
Om inte fru gillar det man gör kan man ha valt fel..
 
LofHenrik LofHenrik skrev:
Hej, eftersom du pratar om att måla APn så kanske du inte vet att det finns olika skal till UBNT accesspunkterna? T.ex. ett svart till din skulle passa bra, se bild[bild]
Har sett det, men kom fram till att det blir ytterligare än kulör då. Vitt finns redan till strömbrytare, vägguttag, rumsgivare och lister på samma vägg.
 
Unikt namn
useless useless skrev:
Så här tänkte du?? :thinking:


[bild]
Kanske glömde täcket?
Illustrerad person som kastar dart mot ett flygande täcke framför köksluckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men det blir ju svårt att räkna poäng sen...:thinking:
 
  • Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Paint skills i tråden är på en hög nivå. :cool::rofl:;):D(y)
 
  • Haha
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle fortsatt gömma den i garderoben för att sedan sätta upp en diskret accesspunkt från Ubiquiti i taket. Grym täckning och relativt "snygg".
 
Äh.. det där fixar du :)
Får du "fila" (fundera) på det en liten stund kommer du hitta på nått bra!

Bara du vet hur långt tålamod frugan har... och vad som händer när det är slut!

Du får la fråga om hon har nån idé.. som skulle störa henne mindre :) en hylla, ett skåp, tyg.. dra den vidare osv.

Efter 9 år har jag fortfarande en liten trarsselhög jag stör mig på och ett larmskåp!

Men jag har fått maken att dra in vissa saker i en garderob i hallen (när vi övergick från adsl till fiber), plus att jag själv stoppade dit servern (i garderoben).. och näst på tur är att försöka få in skrivaren där också!

I övrigt ställer vi oss till skalan som har blåa ufon i taket/på väggarna.. MEN har ni stenväggar/betongväggar, så är de inte så jäkla effektiva som de ska! (men de är det bästa trådlösa alternativet vi testat)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.