Vänd den så att antennerna sitt i sidled - inte vertikalt. Sedan skall de peka vertikalt eller nästan. Prova dig fram. Det på bilden blir inte bra.
Hörn är rmindra bra och gärna så långt från väggen som möjligt. Lite beroende på vad väggen består av.
 
Har döljt våran router med en låda som sitter med magneter. Se bilden.
Fräst en luftkanal längst ned och en öppning högst upp. Ger bra luftström runt routern. På vår router kan man vrida antennerna åt alla håll. Använd kabelkanaler.
 
  • En vit låda monterad högt på väggen med luftkanaler som döljer en router.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Tvi vale, förstår frun
 
  • Haha
  • Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
T Tcp skrev:
Solglasögon till henne?
Tycker att denna sait och dess forum har blivit ett forum för åtlöje. Finns faktiskt människor som önska hjälp och tips från andra.
 
Düsseldorff
S Serpum skrev:
Tycker att denna sait och dess forum har blivit ett forum för åtlöje. Finns faktiskt människor som önska hjälp och tips från andra.
Men kom igen, trådskaparen trollar ju bara.
 
  • Gilla
Donn och 4 till
  • Laddar…
S Serpum skrev:
Tycker att denna sait och dess forum har blivit ett forum för åtlöje. Finns faktiskt människor som önska hjälp och tips från andra.
Finns de med humor också.
 
  • Gilla
PixieEddie och 3 till
  • Laddar…
S Serpum skrev:
Tycker att denna sait och dess forum har blivit ett forum för åtlöje. Finns faktiskt människor som önska hjälp och tips från andra.
Jag tycker att som TS skrev första inlägget så var det med glimten i ögat och humor.
Då får man som räkna med både lite seriösa förslag o en hel del glada tillrop.
kan ju ha missförstått TS men då är jag inte ensam
 
  • Gilla
PixieEddie och 4 till
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Mja, Ubiquiti är överskattat som fan. Aruba accesspunkt skall det vara. Hela familjen är superglad :cool:
LofHenrik LofHenrik skrev:
Hej, eftersom du pratar om att måla APn så kanske du inte vet att det finns olika skal till UBNT accesspunkterna? T.ex. ett svart till din skulle passa bra, se bild[bild]
Så länge man inte använder zink- eller blymönjefärg eller något annat som innehåller metall så påverkar färgen inte antennprestanda alls. Skalen kan vara knepiga att ta av på vissa AP:er men om Uniquiti har utbytbara skal bör de ju vara lätta att ta av. Måla på!
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Mja, Ubiquiti är överskattat som fan. Aruba accesspunkt skall det vara. Hela familjen är superglad :cool:
Vet inte, jag flashade om min Ubiquiti AP till OpenWRT vid första boot. ;)
 
M Martin Lj skrev:
Gjorde en quickfix nu när jag kom hem ifrån jobbet. Vad tror ni?

[bild]
Det har varit en del förslag på hyllor. Det är ju väldigt redigt. Mitt förslag, som jag tror går hem hos dig och frun, är att bara måla en skokartong i väggfärg och hänga över som då täcker hela spektaklet förutom kabeln då. Givetvis kan man göra några ventilationshål också som andra har föreslagit, men med skokartong inbillar jag mig att det bli naturligt drag då skokartongen troligen inte håller tätt mot väggen.

Allt gott,
D
 
  • Haha
Blåbäret_numero_uno
  • Laddar…
Nissens
MrJay MrJay skrev:
Mja, Ubiquiti är överskattat som fan. Aruba accesspunkt skall det vara. Hela familjen är superglad :cool:
Hela familjen är superglad här också, med Ubiquiti. :)
 
Galet
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Visserligen trepack, men ändå ....
[länk]
[bild]
galet svåra att få tag på väntar i flera månader på Dustin
 
En annan lösning är att ge en present till din fru:
Svart sovmask eller ögonbindel mot vit bakgrund med priset angivet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spär dock mest troligt på surheten.
 
  • Haha
  • Gilla
Donn och 2 till
  • Laddar…
MrJay
Ceiling.jpg

Bäst WiFi täckning - ever!
 
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.