Där fick du till det :)
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Maria T
@Martin Lj - bästa halvt på allvar, halvt på skämt-tråden jag läst på länge! Lycka till med att fixa till det hela och oavsett lösning tror jag "alla här" vill se hur det blir.
Att hänga ett skynke över och som nån tipsade/ritade, gjorde ett spöke av det hela kan funka till efter nästa helg!
 
  • Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
K Kim84 skrev:
Gömma routern och sätta upp en diskret accesspunkt istället? Detta har högre WAF hemma hos oss. Diskret placerat där vi behöver bra täckning.
Har samma placering i hallen en pro
Bra mottagning i trädgården på 1200 m2
Alla tror att den är en brandvarnare
 
  • Gilla
Kim84
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Byt Fru :cool:
OT men jag måste berätta en sann historia från min brors arbetsplats.
Obs påhittade namn!

Bosse - det har börjat en ny tjej på svetsen.
Uffe -Är hon xxx
Bosse - vet inte.
Uffe Hur ser hon ut
Bosse vadå?
Bosse -Hur ser din fru ut?
Uffe snabbt - Ful...


M a o Uffe är inte som andra...
 
Unikt namn
Efter Halloween när julen närmar sig så vill jag tipsa om att klä ut routern till en adventsljusstake.
Kan bli ett roligt helgpyssel ;)
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
K _Fredrik_ skrev:
Lägg den på en liten hylla i hörnet och använd kabel list för sladdarna.
Ni har gjort min dag Har aldrig skrattat så mycket
 
T Tur'e'de skrev:
Eller så är det dags att införa utbildningskrav för dom som designar Routers?
Vem fan vill ha en router som ser ut som blinkande spya i sitt hem?
Det är någon 16 årig snubbe som tyckte det såg coolt ut någon gång på 90-talet och sen har det hängt med när denne blev designer på valfritt nätverksföretag senare i livet.

Själv kör vi allt på en plats i ett rum vi inte använder och mesh i resten av bostaden.
 
Fredrik86 Fredrik86 skrev:
DRA sladd för bövulen
Samma som mitt tips är och alltid har varit. Kabel till det som står still och inte flyttar på sig i största möjliga mån och Wi-Fi till resten.
 
Jag förstår frun. Ser det så jävligt ut när du satt upp provisorigt så kommer det förmodligen inte bli bra, ens om du försöker
 
  • Gilla
Chr3 och 1 till
  • Laddar…
U Upp skrev:
Nu är det ju snart halloween
Vad tror ni om det här förslaget? En märkpenna bara
[bild]
Det där var fanimej optimalt!!
 
Anna_H Anna_H skrev:
Vad krångliga ni är.
Köp en Billy och ställ den ovanpå.

[länk]
Det blir sjukt svårt att balansera en Billy-hylla ovanpå den där routern... ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 4 till
  • Laddar…
Jag har inte läst några kommentarer, men en sådan router är inte till för att monteras på det viset. Dessa antenner skickar ut signaler runt omkring, men brukar säga att signalen går ut som en munkhttps://ccrane.com/content/images/other/wifi-21.jpg

Jag hade nog försökt att ställa den på en byrå eller liknande om möjligheten finns, om du ska ha den på väggen som du har bör antennerna vara typ rakt uppåt för bästa täckning
 
M Martin Lj skrev:
Vi har bara användt wifi sedan vi flyttade in i vårt hus för 4 år sedan. Routern har legat under en garderob i sonens rum. Det har samlats damm och varit dålig täckning. Det har varit bättre täckning ifrån våra hyresgästers router som bor vägg i vägg.
Bestämde att sätta upp routern på väggen i helgen då frun var borta. Den hamnade lite halvprovisoriskt på väggen pga elkabeln var för kort. Hade tänkt sätta den uppe vid taklisten.

Min fru tycker det är fult och vill att jag ska dölja routern på något smart sätt. I en låda eller skåp sa hon.

Någon som kan ge min lite inspiration eller tipps på hur jag döljer routern smidigast?

[bild]

Det blev jäkla bra täckning vid min xbox hörna nu i alla fall :cool:
Ja nöje går före design
 
X
Så här har jag gjort nu. Sladdarna är inte klara än utan skall bli lite mer prydliga. Samtidigt sitter det på ett ställe som knappt syns så, ingen panik så att säga.
Fästet för Netgate är utskrivet på 3D-skrivare.
Skjuter även ut IP-TV via switchen till digitalboxarna (Felia).
Nätverksutrustning med lysande indikatorlampor och Ethernet-kablar anslutna, möjligtvis i ett serverrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit och rund trådlös accesspunkt väggmonterad med blått lysande ring och logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.