E
Skrivet av: Mathias

Hej.

Härligt att få se huset som vi fick höra talas om för ett par somrar sedan då ni var nere hos oss i Växjö och köpte att antal dörrar, hoppas att det blev bra med dom.
// Mathias

E
Skrivet av: Peter Aronsson

Hej
Det ser ut som ni valt aquatron som avlopp, har själv funderat på en sån men skulle vilja ha lite input från andra som använder den.
Verkar den funka bra?

Kommer gärna förbi nån gång i sommar och tittar.
/Peter

E
Skrivet av: Ullen

Jag får intrycket av att min miljöpartistiske granne gärna vill förvandla vårt område till en eko-by också, om hon nu hade kunnat. Det är väl ok för mig om någon vill leva "eko", men man skall inte på idealistiskt manér påtvinga andra den livsstilen! Mycket av den där idealismen känns tyvärr sekteristisk

E
Skrivet av: Sofia

Ullen- kanske är det bara ditt eget dåliga samvete som du mår dåligt av... just sayin´.... ;) det är väl på tiden att folk låtsas som det regnar när det kommer till miljön. Tycker det är superbra att folk tar och försöker inspirera andra,(utan att påtvinga någon annan sin livsstil som iofs är helt modern och väldigt vettig) lycka till med ert projekt, ser väldigt charmigt och vackert ut, till skillnad från de flesta nybyggen!

E
Skrivet av: sara

Åh, så roligt att läsa om ert hus! Vi tänker på precis samma sätt när det gäller vårt hus från 1890. Tips till intresserade som vill arbeta med något annat än lösull: alldeles nyss var vi på Hus till Hus i Alingsås och hittade träfiberskivor (påminde om gullfiber men utan gullfiberns negativa egenskaper) som är mycket lätta att arbeta med.

E
Skrivet av: Magnus Falk

Mathias; Några dörrar är på plats men de på plan 2 väntar på montering. Välkommen förbi.
Peter: Aquatron funkar bra om fallet är rätt: för mycket eller för lite funkar inte. Har justerat sättningar två gånger...
Sara: Har två olika skivor i några lätt-väggar. Bra om det finns alternativ då en modell försvunnit från markanden. Hus till Hus i Alingsås är en underbar med lite dyr butik. Billigare än Nacka Byggnadsvård iaf i Stockholm...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.