Ja det kan nog faktiskt vara en idé att slipa till det lite grann.K Keld skrev:
Någon marktäckväv jag hade liggandes hemma.D Daniel 109 skrev:
Bra idé, det löser dock inte problemet att få locken mjukstängande. Men tanken att ha något form av handtag på utsidan locket är ju inte dumt för då har du inga fingrar imellan lock och underkant!KnockOnWood skrev:
Men vill nog ändå ha något som gör dom mjukstängande...
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Fjädern kommer hela tiden att sträva efter att trycka ut kolven. Sen kan man montera på olika kluriga sätt så att den exempelvis pressar luckan uppåt när den är i öppet läge och nedåt när den är i stängt läge. Eller hela tiden uppåt och så får man ha ett lås som håller emot så att luckan håller sig stängd. De säljs i olika storlekar för olika kraft och är nog sällan ställbara om det inte är dyra prylar.
Idag kom sanden i, nöjde mig med två kärror sålänge. Får se om det packar sig med tiden isf får jag fylla på med en kärra till...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Blir en bra hjälp när du skall börja med Attefallshusen!
(Tips: Ställ dig så inte din skugga kommer med på bilden )
(Tips: Ställ dig så inte din skugga kommer med på bilden )
Superfint bygge!C crazytok skrev:Har byggt en sandlåda till grabben, tänkte dela med mig av lite bilder för inspiration...
2,8x2meter, men själva sandlådan är 2x2meter med 40cm förvaring på båda sidor för leksaker. Djupet på sanden kommer vara någonstans mellan 35-40cm.
Observera att det inte finns några som helst synliga skruv eller spikskallar att riva sig på!
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Gällande locken på sidorna så har jag satt gångjärn på dessa nu. Men dom är väldigt tunga för ett barn att öppna vilket är lite dumt, är det någon som har någon bra lösning på om man kan göra dom mer lättöppnade på något sätt, typ gasfjäder eller liknande? Vill hemskt gärna även ha en funktion så att den inte slår igen luckan så att fingrar kläms, utan mjukstängande funktion.
Tips?
Vad körde du för virkesdimensioner?
Byggde också en sandlåda i somras modell större och hade svårt hitta ett bra nät som inte var för grovt men ändå i ett stycke. Blev ett katt är för fönster/balkong (finns svart modell) https://www.tinybuddy.se/products/trixie-balkongnat
Dock som en annan skrivit, inte säkert det är ett problem. Vi har ett gäng katter som drar omkring och de använder gärna en viss rabatt men i den gamla sandlådan har vi aldrig sett nåt. Antar de har sina favoritställen
Dock som en annan skrivit, inte säkert det är ett problem. Vi har ett gäng katter som drar omkring och de använder gärna en viss rabatt men i den gamla sandlådan har vi aldrig sett nåt. Antar de har sina favoritställen
Tack!N nomoD2 skrev:
Minns inte riktigt nu, men det är ju lite blandat. Skulle tro att ramen runt är i 45x120 el 45x145, 3st på höjden. Sedan 45x145 som sittbänk runtom. Lite 45x45 att stadga och skruva i på insidan. Sedan är det locken som också är lite blandat, 45x45, 45x90 samt 28x45 ribbor emellan.
Lite blandad kompott helt enkelt, men stabilt och gediget iaf vill jag lova.
Jag kom faktiskt aldrig vidare med nätet, och vi har inte haft en endaste katt i sandlådan så det blev jättebra som det är utan lock och nät!M jonasba skrev:Byggde också en sandlåda i somras modell större och hade svårt hitta ett bra nät som inte var för grovt men ändå i ett stycke. Blev ett katt är för fönster/balkong (finns svart modell) [länk]