A
ja det finns en utvecklingspotential

• Gilla
Sörhaga
  • Laddar…
De jag sett visar inställd temperatur, inte aktuell. Aktuell temperatur svajar nog så mycket att det inte ser bra ut att presentera den.

D Daniel 109 skrev:
De jag sett visar inställd temperatur, inte aktuell. Aktuell temperatur svajar nog så mycket att det inte ser bra ut att presentera den.
Lågpass-filter eller combo av flera givare och lite datakraft:)

A
D Daniel 109 skrev:
Det beror på vem som gjort programvaran och när.
Electrolux hade en fördröjningsalgoritm som visade snittet de senaste 20 minuterna.

• Gilla
Sörhaga
  • Laddar…
Det är ju ett bättre sätt att göra det på.

• Gilla
Sörhaga
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Tyvärr är det nästan omöjligt, här hoppas man mer på goodwill från leverantören.
skall du bevisa ursprungligt fel måste du nästa ha tag på alla andra som köpt denna produkt och få dessa att skriva en lista på fel. Enkelt om det är en bil då dessa är registrerade
Kan felet med infryst tempgivare bero på för lite utrymme till angränsande skåp och väggar?

A
K Kajaken skrev:
Kan felet med infryst tempgivare bero på för lite utrymme till angränsande skåp och väggar?
känns inte troligt

Här är vad jag hittar när jag öppnar lite.
Min teori är att lillgrabben har lärt sig att öppna och så har det blivit kondens och isat igen successivt. En rejäl avfrostning så borde det vara ok.

• Frysfack med isbildning runt avfrostningsrör och mekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Frysskåp uppöppnat med isbildning och avmonterad innerdörr som visar kondensskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sörhaga
  • Laddar…
A
I Ivar Nelson skrev:
Här är vad jag hittar när jag öppnar lite.
Min teori är att lillgrabben har lärt sig att öppna och så har det blivit kondens och isat igen successivt. En rejäl avfrostning så borde det vara ok.
Det ser ut som om fläkten sitter på det största bekymret. Isen i förångaren ser inte så farlig ut skåpet skall lätt fixa det själv.

Jag tinadeoch lät torka ordentligt. Ska kika på vad temperaturen står på när jag kommer hem igen

Nu går den som den ska igen!

A
I Ivar Nelson skrev:
Nu går den som den ska igen!
En stund...

• Gilla
lob
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
En stund...
Ja vi får väl se

Hej TS! Hur gick detta? Fick du ordning på frysen?

Jag har en samsungfrys som nu har lagt av för tredje gången.
Frysen hoppar igång egen efter ett par dar eller så..

Första gången för nästan exakt ett år sedan. En tekniker kom ut och bytte ett kretskort på garanti efter nån vecka. Samma sak händer igen en månad senare. Nytt samtal och tekniker kommer med nytt kort efter 1-2 veckor. Jag frågar ifall vi ses om en månad, men han svarar att felet är lagat på de nya kretskorten.

Sen är det lugnt fram till nu.
Exakt samma symptom. Men nu är frysen mer än 3 år. Väntar nu på återkoppling från Samsung ifall dom kommer ta detta eller inte.

A
D dannan skrev:
Hej TS! Hur gick detta? Fick du ordning på frysen?

Jag har en samsungfrys som nu har lagt av för tredje gången.
Frysen hoppar igång egen efter ett par dar eller så..

Första gången för nästan exakt ett år sedan. En tekniker kom ut och bytte ett kretskort på garanti efter nån vecka. Samma sak händer igen en månad senare. Nytt samtal och tekniker kommer med nytt kort efter 1-2 veckor. Jag frågar ifall vi ses om en månad, men han svarar att felet är lagat på de nya kretskorten.

Sen är det lugnt fram till nu.
Exakt samma symptom. Men nu är frysen mer än 3 år. Väntar nu på återkoppling från Samsung ifall dom kommer ta detta eller inte.
har den hållit så länge är det okay för en samsung.
det är ju inte kretskorten som det är fel på men vad vet samsungs obefintliga support om detta.
vanligt nybörjar fel att skylla på kretskort och att byta dessa.
är det han från jönköping som varit hos dig (finns nog ingen annan)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.