Andetoj skrev:
Hur djupt kan man gräva ner kabeln?
Jag har min på varierande djup från en 8-10cm till 20cm. Fungerar utan problem
 
Jag har en slänt som är 35% inga problem för en L, på något ställe är där mer än 35% men då stannar den när den är på väg nerför.
Annars så är jag väldigt nöjd med min klippare 92E
 
Jag undrar om det är någon mer än jag som har problemet att min 596e 201513 ändrar datum av sig själv i laddstationen, har hänt 4-5 gånger på 4 veckor, ofta när han har en vilodag, annars fungerar min maskin utmärkt
 
Hagge72 skrev:
Jag undrar om det är någon mer än jag som har problemet att min 596e 201513 ändrar datum av sig själv i laddstationen, har hänt 4-5 gånger på 4 veckor, ofta när han har en vilodag, annars fungerar min maskin utmärkt
Jag har en tillverkad samma vecka.
Samma symtom.
Ändras till 20110101 med jämna mellanrum..
Schemat ligger kvar iaf.
Har inga vilodagar på min.

Har även svårt med en del hörn ibland.
 
Ok, vi får hoppas på att uppdateringen hjälper oss, jag har också fått justera ett problematiskt hörn ett par gånger han vill ofta ta ut svängen rejält i slutet av svängen, men man får väl anpassa sig. Hur fungerar appen för dig? Jag undrar om du fått den att fungera utanför nätverket hemma.
 
Hagge72 skrev:
Ok, vi får hoppas på att uppdateringen hjälper oss, jag har också fått justera ett problematiskt hörn ett par gånger han vill ofta ta ut svängen rejält i slutet av svängen, men man får väl anpassa sig. Hur fungerar appen för dig? Jag undrar om du fått den att fungera utanför nätverket hemma.
Ska du använda appen utanför ditt nätverk antar jag att du behöver göra en "port forwarding". Men det har du kanske redan gjort?!
Den modellen som har WIFI skulle väl från början även haft ultraljudssensorn? Finns den där fysiskt?
 
Jag har gjort en port forward och en fast IP, och jag kommer ända fram till landroidsidan i webbrowser men den tar inte landroidens pinkod. Nej sensorn finns inte med fysiskt heller
 
Hej, jag är på väg att köpa en 791 men kom på att jag har en elkabel nedgrävd ca 40 cm under gräsmattan (korsar i princip rakt över gräsmattan). Kommer det att ställa till problem för mig?

//Anders
 
a2011 skrev:
Hej, jag är på väg att köpa en 791 men kom på att jag har en elkabel nedgrävd ca 40 cm under gräsmattan (korsar i princip rakt över gräsmattan). Kommer det att ställa till problem för mig?

//Anders
troligen inte problem jag har oxå en elkabel tvärs över gräsmattan och det märks inget konstigt
 
  • Gilla
a2011
  • Laddar…
peternicklas
nikbei skrev:
Idag fick jag nog, min 796E reklamerades. Inte nog med att den inte klarar två gränsande grannar med HQ med 1-1,5 meter oklippt yta på långa sträckor som följd, meningen försvinner liksom. Laddningen slutade att fungera och då blev det nog, synd på en i övrigt fin maskin. Clas Ohlsson kan kundvård, märlorna och tråden brydde de sig inte om utan tog tillbaka den utan knorr. Det blir att klippa på gammalt vis igen till en lösning på störande grannar ordnas. Kan inte kräva att båda grannarna ska anpassa sig efter min maskin.
Vet du på vilket avstånd som din klippare hade fungerat tillsammans med HQ?
 
Är det någon som har problem med att den drar åt vänster?
Min 796 drar ca: 7-8 m på en strecka av 20 m.
 
det gör min också. men är det ett problem? du kan i så fall åtgärda det genom att kalibrera om lutningssensorn, leta lite här i tråden, bara någon sida tillbaks så finns det bra beskrivning med bilder
 
  • Gilla
netxis
  • Laddar…
Enligt manualen skall det ju vara 2m gränstråd före och efter laddstationen. Men det hade blivit så mycket bättre på vår tomt att ha den i ett hörn. Någon som testat det? Alltså raksträcka in, och 90grader ut vänster.
 
peternicklas
david gustafsson skrev:
Enligt manualen skall det ju vara 2m gränstråd före och efter laddstationen. Men det hade blivit så mycket bättre på vår tomt att ha den i ett hörn. Någon som testat det? Alltså raksträcka in, och 90grader ut vänster.
Det ska fungera om tråden viker till vänster efter laddstationen sett från där klipparen gå rin i laddstationen. Då borde ävan kantklippningen fungera eftersom den gör en båge runt laddstationen när den söker efter slingan för att kunna påbörja kantklippningen.
 
  • Gilla
Jonas_sal och 1 till
  • Laddar…
Hagge72 skrev:
Jag undrar om det är någon mer än jag som har problemet att min 596e 201513 ändrar datum av sig själv i laddstationen, har hänt 4-5 gånger på 4 veckor, ofta när han har en vilodag, annars fungerar min maskin utmärkt
Jag har samma problem med min796e wi-fi.
Annars funkar den perfekt ( med engelsk språk på )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.