Efter fem dagar då jag inhandlade min 790E.1 så har den med bravur klarat av sitt jobb, funkat kanon, har enbart justerat kabeln lite, var väldigt noga med när jag lade ner tråden att göra det enligt beskrivning och inte knövla till det i onödan, tror dom flesta felen är handhavande, grannen kom över nyss och sa att han har beställt en HQ för 21000:-, jaha tänkte jag, det blir många worx klippare😄
 
Ser att jag har uppdatering 092. Det finns tydligen en 094 nu så jag kör väl en update. Hoppas det hjälper....
 
Minst en gång om dagen kommer jag ut och hittar min Landroid L ståendes som på bilden nedan. Utanför arbetsområde trots att gränskabeln är långt ifrån ett fast objekt. Händer på olika ställen med.

Ska ringa Hässleholm imorgon men någon som varit med om liknande?


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej!
Försöker uppdatera min WG791e med senaste programvaran 0.94.
Jag Ladder ner den zipade filen och öppnar den. Lägger över den öppnade(som är en bin-fil) på USB. Men det funkar inte i klipparen. Displayen är blank. Vad gör jag för fel?
Tacksam för hjälp.
 
Kanske den störs av ngn grannes maskin eller så måste du uppdatera mjukvaran. Jag hade liknade problem. Jag fick till slut ett nytt kretskort från Worx. Ring deras support. Brukar vara riktigt hjälpsamma.
 
b0dd3 skrev:
Minst en gång om dagen kommer jag ut och hittar min Landroid L ståendes som på bilden nedan. Utanför arbetsområde trots att gränskabeln är långt ifrån ett fast objekt. Händer på olika ställen med.

Ska ringa Hässleholm imorgon men någon som varit med om liknande?
Har du kollat ditt "kretskort" i ladd stationen enligt nedan?
https://www.byggahus.se/forum/robot...android-2-0-a-168.html?perpage=30#post2451134

Har du några skarvar på tråden? Kolla upp dem så de är okej.
 
Jurka skrev:
Hej!
Försöker uppdatera min WG791e med senaste programvaran 0.94.
Jag Ladder ner den zipade filen och öppnar den. Lägger över den öppnade(som är en bin-fil) på USB. Men det funkar inte i klipparen. Displayen är blank. Vad gör jag för fel?
Tacksam för hjälp.
Testa med en annan usb sticka. Den klarar inte att läsa från alla typer.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jurka skrev:
Hej!
Försöker uppdatera min WG791e med senaste programvaran 0.94.
Jag Ladder ner den zipade filen och öppnar den. Lägger över den öppnade(som är en bin-fil) på USB. Men det funkar inte i klipparen. Displayen är blank. Vad gör jag för fel?
Tacksam för hjälp.
Har du fått in filen på usb det är viktigt att den är formaterad ,Du skall hålla på startknappen tror jag det är stå i abvisningarna men håll tills dicplayen tänds kolla vilken version den tar har du fel på filen tar den den bef
 
Har formaterat USB. Med när jag sätter in USB i klipparen så säger den bara att den har den gamla(092)programvaran. 094. Dvs klipparen läser inte över den nya programvaran. Wtf. Hur J-a krångligt kan det va?
 
Jurka skrev:
Har formaterat USB. Med när jag sätter in USB i klipparen så säger den bara att den har den gamla(092)programvaran. 094. Dvs klipparen läser inte över den nya programvaran. Wtf. Hur J-a krångligt kan det va?
Tror det skall formateras till fat 32 har du kollat så filen finns på usb?
Och sätter i stickan o batteriet o håller på start stopp tlii något händer ?
när jag körde Worx 791 så tog jag filen direkt från hämtade filer direkt till usb inget krångel men zip o dyligt
jag har en funkade USB med ver 094l liggandes till ingen nytta !
 
Någon som vet något om den lista med förslag på rättningar och förbättringar som vi tog fram och som skickades in till Works i mitten av juni förra året? Har de tagit till sig något av förslagen eller gick den direkt till "runda arkivet"? Snart har det gått ett år sedan senaste firmware (1.26) släpptes till 796E. Trist att det inte händer något.
 
Efter galet många försök med formateringar etc så...plötsligt funkar det!
Fat32 var nog lösningen. Tack för hjälpen.
 
Elkludde skrev:
Tror det skall formateras till fat 32 har du kollat så filen finns på usb?
Och sätter i stickan o batteriet o håller på start stopp tlii något händer ?
när jag körde Worx 791 så tog jag filen direkt från hämtade filer direkt till usb inget krångel men zip o dyligt
jag har en funkade USB med ver 094l liggandes till ingen nytta !
Jo, det är fat32 som gäller på USB.
Efter en hel höst och vinter borde det väl komma en ny version snart för 2015-modellerna?
 
peternicklas
grogg skrev:
Någon som vet något om den lista med förslag på rättningar och förbättringar som vi tog fram och som skickades in till Works i mitten av juni förra året? Har de tagit till sig något av förslagen eller gick den direkt till "runda arkivet"? Snart har det gått ett år sedan senaste firmware (1.26) släpptes till 796E. Trist att det inte händer något.
Har kommit lite i den nya 754 som bl.a. sälj i Norge. Bl.a. hur den lämnar laddstationen slumpas samt att man kan få ut en loggfil vilken innehåller info om klippning mm.
 
Vore kanon om de kunde lägga in i mjukvaran hur långt den kör över gränstråden, nu vänder den alldeles för tidigt. Kollat in någon video på 754 och det ser ut som att den klipper lite längre mot gränstråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.