jag har också en rustapool nära slingan, men att det ska störa en robot är isåfall för dåligt!!
 
peternicklas skrev:
Göra en ö runt huset är ingen bra lösning. Hakar den på ön vid hemgång så kommer den att tömma batteriet innan den når laddstationen. Om du endast har 75 cm. mellan hus och häck så blir det endast runt 25 cm. kvar för klipparen att passera igenom, det är för lite. Jag hade skippat att klippa denna smala remsa och fortsatt med slingan runt huset i stället.
Tack för svar. Bara för att se att jag förstått detta korrekt. Man lägger begränsningsslingan typ 25 cm från gräskanten och med detta menar du att det bara blir 25 cm kvar av mina 75 cm för klipparen att passera? Om jag fattat det rätt, vad är minsta avstånd jag behöver?
 
Nilfons skrev:
Tack för svar. Bara för att se att jag förstått detta korrekt. Man lägger begränsningsslingan typ 25 cm från gräskanten och med detta menar du att det bara blir 25 cm kvar av mina 75 cm för klipparen att passera? Om jag fattat det rätt, vad är minsta avstånd jag behöver?
Hörrö... RTFM http://www.worxlandroid.com/pdf/Landroid-M-Installation-EN-DK-FIN-NOR-SV.pdf

:D:D:D
 
peternicklas
Martin84 skrev:
jag har också en rustapool nära slingan, men att det ska störa en robot är isåfall för dåligt!!
Vi vet inte, det är ett sätt att felsöka. Alla slingsingaler störs på olika sätt.
 
peternicklas
Nilfons skrev:
Tack för svar. Bara för att se att jag förstått detta korrekt. Man lägger begränsningsslingan typ 25 cm från gräskanten och med detta menar du att det bara blir 25 cm kvar av mina 75 cm för klipparen att passera? Om jag fattat det rätt, vad är minsta avstånd jag behöver?
Den behöver minst 25 cm. även vid huset 2*25 cm = 50 cm ger 25 cm kvar vilket är för smal passage.
 
Man behöver inte gräva ner kabeln. Märla den tätt intill marken så är den försvunnen på 1-2 månader.

Nackdelen med att INTE gräva ner den är ju om man vill vertikalskära gräset.....då kan det bli så att kabeln blir uppdelad i uppskattningsvis en miljon delar, beroende på längd förstås!
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
En nackdel till är när man går bärsärk med grästrimmer modell Stihl Fs 350. Då går det garanterat skit med tråden
 
  • Gilla
eleson och 1 till
  • Laddar…
hur långt rekommenderar dom i mellan worx och Husqvarna??

Nu hittar mon hem när han ska laddas men när han klipper och det blir vänstersväng backar den kör framåt för att sedan backa igen...Ibland står det då fångad i bland åker han utanför tomten...så gjorde den INTE med gamla uppdateringen..

har haft den innne 3 gånger för olika fel och nu har jag ingen lust att skicka tillbaka den en fjärde och få vänta ytterligare 2veckor ;(

vad tycker ni jag ska göra?
 
Går det att lossa strömsladden från laddbasen?
(Skulle var praktiskt till vintern eftersom jag gräver ner strömkabeln)
 
Strega skrev:
Går det att lossa strömsladden från laddbasen?
(Skulle var praktiskt till vintern eftersom jag gräver ner strömkabeln)
Gör det egentligen någonting om laddbasen står ute?
 
AfrooDite skrev:
Gör det egentligen någonting om laddbasen står ute?
Är den fri från elektronik?
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
Hej,

har en Landroid M2.0 som är ca 4 veckor gammal. Den har gått klockrent hittills. Kom hem idag efter en tjänsteresa och väcktes av buller. Visar sig att Landroiden för rejält oväsen. Verkar komma från drivmotorn. När den startar klippmotorn och roterar bladen väser den igång tyst som vanligt. Men när drivmotorn startar strax därefter så för den rejält med oväsen. Nån annan som drabbats? Är drivmotorn på väg att ge upp?
 
uffez skrev:
Hej,

har en Landroid M2.0 som är ca 4 veckor gammal. Den har gått klockrent hittills. Kom hem idag efter en tjänsteresa och väcktes av buller. Visar sig att Landroiden för rejält oväsen. Verkar komma från drivmotorn. När den startar klippmotorn och roterar bladen väser den igång tyst som vanligt. Men när drivmotorn startar strax därefter så för den rejält med oväsen. Nån annan som drabbats? Är drivmotorn på väg att ge upp?
Har du kollat knivarna..kanske bara obalans.
 
Bebbe56 skrev:
Har du kollat knivarna..kanske bara obalans.
Kanske har du rätt... Gick ut och startade den, och nu är den knäpptyst som tidigare. Får hålla koll på detta. Lite udda - har ställt in 180 på regnsensorn, ändå startade den i hällregn... Var sitter regnsensorn så man kan kolla om den är OK?
 
peternicklas
uffez skrev:
Kanske har du rätt... Gick ut och startade den, och nu är den knäpptyst som tidigare. Får hålla koll på detta. Lite udda - har ställt in 180 på regnsensorn, ändå startade den i hällregn... Var sitter regnsensorn så man kan kolla om den är OK?
Med jämna mellanrum är det bra och se till så att knivarna roterar fritt samt att rensa bort gräset som kan sätta sig i det öppna hålet. Regnsensorn träder inte i kraft förrän den har varit ute och kört ett tag i regn. Funktionen kunde kanske varit lite bättre men klipparen tåler regn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.