om man ska lägga ny slinga, tror ni man måste ta bort den gamla??? den gamla sitter långt ner och man rycker av den hela tiden..
 
peternicklas skrev:
Jag påstår att de inte finns på gräsmattan p.g.a. av signalen från slingan! Någon som säger emot detta?
Jepp, sett minst 5 stycken i år. Ungefär lika många som vanligt så här års :)
 
figgelito skrev:
Köpte min dagarna innan midsommar. Super lätt installation, mkt tips o trix här ifrån. Allt bara funka perfekt!

Men...När jag kom hem från nattskiftet imorse, var den borta!? Laddstation, roboten -rubbet...
Bra insynsskyddad tomt, laddstationen var placerad på baksidan, bakom altanen, väldigt svår att se.

Det är polisanmält. Bara att hoppas försäkringsbolaget är på min sida...
Törs man köpa en ny tro? Den funka ju så bra!! =) Fan va trött man blir!
Där kom det, då har "man" insett vilket stöldskydd roboten har...
 
Godkväll! Är mjukvara och funktioner samma i L och M modellerna?
Eller finns det någon annan fördel med M gentemot L? (Förutom priset)
Mvh
 
Nicke Nyfiken
Martin84 skrev:
fick tillbaka min från servicestället idag...nya uppgraderingen...Funkar skit...går inte alls lika mjukt från gränstråden när den klipper. Går mot tråden, vänder upp för att sedan backa och ibland backar den utanför slingan..Dom böt kretskort och sensor..Nu kör den fast och får hjulmotor blockerad där
den gått klockrent förut!!

jag ska kräva pengarna tillbaka!
Vilken mjukvaruversion hade den innan den uppgraderades? Och vilken version har den nu?
 
peternicklas skrev:
Jag påstår att de inte finns på gräsmattan p.g.a. av signalen från slingan! Någon som säger emot detta?
Tyvärr hjälper inte slingan. Såg flera i dag
 
Redigerat:
peternicklas
Rigus skrev:
Godkväll! Är mjukvara och funktioner samma i L och M modellerna?
Eller finns det någon annan fördel med M gentemot L? (Förutom priset)
Mvh
Har haft båda 2. Om man har runt 1000 kvm eller mindre så är klart M 2.0 den bättre av dem. Mycket mindre och smidigare. Sliter inte lika hårt på gräset samt lämnar mindre oklippt gräs än vad L gör.
 
något med 5 förut nu något med 6...tror bara dom nyaste worx har den...
 
peternicklas
Turbin skrev:
Tyvärr hjälper inte slingan. Såg flera i dag
Har sett några stycken på gångarna men aldrig på gräsmattan.
 
peternicklas skrev:
Jag påstår att de inte finns på gräsmattan p.g.a. av signalen från slingan! Någon som säger emot detta?
Är det Husqvarnasniglar så går dem inte närmare än 7meter. Är Det Boschsniglar så går dem i perfekt mönster fram och tillbaka över gräsmattan för att täcka hela ytan på en timme... om dem inte pajjar ihop dvs ;)
 
  • Gilla
hakus
  • Laddar…
Oj oj pajkastning på hög nivå
 
Hej.
Jag har lite frågor innan installationen. Jag har läst många av alla dessa sidor som finns i denna tråd, men har svårt att hitta all info jag söker.
Jag hade tänkt sätta laddstationen enligt bilden, det borde väl fungera, den har tillräckligt med plats för att parkera tycker jag.
14341965070_6024ff9e48_c.jpg

Sedan har jag läst i installationsanvisningarna att man ska lägga kabeln 35 cm innanför gränsen.
Är inte det lite mycket? På vissa ställen har jag "marksten" som gränsar, hur nära kan jag lägga kabeln där så att allt gräs blir klippt, men den inte kör ner med ena hjulet på andra sidan?
14341997249_3d2d155550_c.jpg

Samma sak, hur nära kan man lägga kabeln i fall som på bilden där det är "jord" och rabatt sidan om?
se bild. tänkte den skulle kröa nin i det smala gattet på bilden också, där kommer nog kabeln att vara mindre än 1 meter brett emellan när den ska in och ut. Kommer det att fungera?

Tack på förhand.
14527148774_6d4c0de8ef_c.jpg
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Är det Husqvarnasniglar så går dem inte närmare än 7meter. Är Det Boschsniglar så går dem i perfekt mönster fram och tillbaka över gräsmattan för att täcka hela ytan på en timme... om dem inte pajjar ihop dvs ;)
Nu har jag ju en Landroid, kanske därför som jag saknar sniglar på gräset, den är för effektiv.:p
Grannen har en HQ och han jagar sniglar på gräsmattan.:D
Bosch brölar så mycket att sniglarna flyr p.g.a. av högt ljud.
 
peternicklas
Bulldog_76 skrev:
Hej.
Jag har lite frågor innan installationen. Jag har läst många av alla dessa sidor som finns i denna tråd, men har svårt att hitta all info jag söker.
Jag hade tänkt sätta laddstationen enligt bilden, det borde väl fungera, den har tillräckligt med plats för att parkera tycker jag.
[bild]

Sedan har jag läst i installationsanvisningarna att man ska lägga kabeln 35 cm innanför gränsen.
Är inte det lite mycket? På vissa ställen har jag "marksten" som gränsar, hur nära kan jag lägga kabeln där så att allt gräs blir klippt, men den inte kör ner med ena hjulet på andra sidan?
[bild]

Samma sak, hur nära kan man lägga kabeln i fall som på bilden där det är "jord" och rabatt sidan om?
se bild. tänkte den skulle kröa nin i det smala gattet på bilden också, där kommer nog kabeln att vara mindre än 1 meter brett emellan när den ska in och ut. Kommer det att fungera?

Tack på förhand.
[bild]
1. borde fungera.
2. Fyll upp med matjord till samma höjd som din marksten så kan du räkna med runt 25 cm. från kantstenens insida, man får prova lite.
3. Jag hade lagt marksten som klipparen kan köra på. då borde du få runt 80 cm. passage, inga problem.
 
peternicklas skrev:
Nu har jag ju en Landroid, kanske därför som jag saknar sniglar på gräset, den är för effektiv.:p
Grannen har en HQ och han jagar sniglar på gräsmattan.:D
Bosch brölar så mycket att sniglarna flyr p.g.a. av högt ljud.
Nivå är som vanligt hög märker jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.