peternicklas skrev:
Har du nollställt klipparen efter uppdateringen?
Mitt sparades med efter jag gjort min uppdatering. Har inte hittat hur man nollställer den?
 
Hur länge klipper roboten innan den behövs laddas? Min ska klippa 4,18h/dag..
 
Nybbe79 skrev:
Hur länge klipper roboten innan den behövs laddas? Min ska klippa 4,18h/dag..
Den klipper i 1h och laddas i 1,5 vilket innebär om den ska klippa 4,18h/dag så tar det total ca 10 timmar ink laddning att klippa.
 
  • Gilla
Nybbe79
  • Laddar…
b0dd3 skrev:
Den klipper i 1h och laddas i 1,5 vilket innebär om den ska klippa 4,18h/dag så tar det total ca 10 timmar ink laddning att klippa.
Tackar så mycket för svaret!
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
b0dd3 skrev:
Den klipper i 1h och laddas i 1,5 vilket innebär om den ska klippa 4,18h/dag så tar det total ca 10 timmar ink laddning att klippa.
Är det inte tvärtom ?

Jag vill ju få det till att den klipper i närmare 1,5h och laddar i 1h.
Dock vet jag inte vad det står i manualen.
 
kuse skrev:
Är det inte tvärtom ?

Jag vill ju få det till att den klipper i närmare 1,5h och laddar i 1h.
Dock vet jag inte vad det står i manualen.
Står så i manualen/hemsidan. Men det är ju klart bara ca uppgifter. Beror säkert på hur varmt batteriet är osv också.
 
peternicklas
b0dd3 skrev:
Står så i manualen/hemsidan. Men det är ju klart bara ca uppgifter. Beror säkert på hur varmt batteriet är osv också.
Min klipper c:a 1,5 h och laddar c:a 1 h. Varierar dock lite med hur gräset växer. Dessa tider är loggade så jag har bra koll på dem.
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
Går det att nollställa klipparen utan att tappa mjukvaruuppdateringar?
 
En annan sak jag med undrar är prioriteringsordningen på mina zoner.

Jag har tidigare nämnt att den har svårt att klippa zonen längst bort från basen. Så jag gjorde 3 zoner. Zon 1 40m, zon 2 145m samt zon 3 155m.

Varje gång den går ut efter laddning åker den till zon 2 eller 3 men jag har aldrig sett den börja 40m från laddstationen.

Är % på varje område man satt på den totala veckans klipptid? Jag har stor gräsmatta som sagt så minst 40 timmar i veckan behöver den gå.

Någon som har några funderingar kring detta?
 
peternicklas
b0dd3 skrev:
En annan sak jag med undrar är prioriteringsordningen på mina zoner.

Jag har tidigare nämnt att den har svårt att klippa zonen längst bort från basen. Så jag gjorde 3 zoner. Zon 1 40m, zon 2 145m samt zon 3 155m.

Varje gång den går ut efter laddning åker den till zon 2 eller 3 men jag har aldrig sett den börja 40m från laddstationen.

Är % på varje område man satt på den totala veckans klipptid? Jag har stor gräsmatta som sagt så minst 40 timmar i veckan behöver den gå.

Någon som har några funderingar kring detta?
% av klipptid på resp. zon.
Ingen återställning vad jag känner till.
 
Ok, men vad räknar maskinen i sig som sin klipptid? Varje gång den kommer ut från laddning eller totala arbetstiden enligt schemat?
 
peternicklas
b0dd3 skrev:
Ok, men vad räknar maskinen i sig som sin klipptid? Varje gång den kommer ut från laddning eller totala arbetstiden enligt schemat?
Den räknar med hela tiden, klippning och laddning.
 
b0dd3 skrev:
Mitt sparades med efter jag gjort min uppdatering. Har inte hittat hur man nollställer den?
Jag tror att peternicklas menar nollställa gyrot.
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
peternicklas
nissenhj skrev:
Jag tror att peternicklas menar nollställa gyrot.
Gyrot kan man nollställa, har glömt hur.
Plan mark, tryck på 2:an och sedan något mer...
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Gyrot kan man nollställa, har glömt hur.
Plan mark, tryck på 2:an och sedan något mer...
följ dessa steg: Se till att Landroiden ligger på en plan, horisontell yta och sen tryck på knappen 2. När den diagnostiska skärmen dyker upp, håll ner knappen 5 tills sensorerna återställs och visar "Z:-0.0"

Allt detta står på worxlandroid hemsida där man laddar ner FW
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update/download
 
  • Gilla
peternicklas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.