Var i Sverige vänder man sig om man fått fel på roboten (garantiärenden m.m)
Inte för att jag har fått det utan i förebyggande syfte😀
 
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Var i Sverige vänder man sig om man fått fel på roboten (garantiärenden m.m)
Inte för att jag har fått det utan i förebyggande syfte😀
du ringer 0451-381987
 
  • Gilla
Nybbe79
  • Laddar…
Min fråga har säkert avhandlats i denna 134 sidors långa tråd men, vad är skillnaden förutom wifi på modellerna wg791 och wg796? Är det värt att lägga 1000 extra kronor på wg796 eller är det bortkastade pengar?
(Skrev samma fråga i den andra tråden om worx men jag tror att min fråga passar bättre här)
 
Grannen har en Gardena (samma som Husqvarna) Någon som har erfarenhet om hur det fungerar med en Worx bredvid? Har läst lite tidigare om att det varit problem me detta. Samtidigt verkar det som att tillverkarna har fått göra justeringar för att lösa dessa problem. Men man vill ju inte köpa sig en massa bekymmer så tänkte fråga innan jag köper.
 
Corpes skrev:
Min fråga har säkert avhandlats i denna 134 sidors långa tråd men, vad är skillnaden förutom wifi på modellerna wg791 och wg796? Är det värt att lägga 1000 extra kronor på wg796 eller är det bortkastade pengar?
(Skrev samma fråga i den andra tråden om worx men jag tror att min fråga passar bättre här)
Det är inget annat än appen så vitt jag lyckats läsa mig till. Det skulle även suttit sensor fram i den dyrare men det gör det eftersom dom fick problem med detta. Jag skulle köpt den billigare.
 
peternicklas
Magnus_Växjö skrev:
Grannen har en Gardena (samma som Husqvarna) Någon som har erfarenhet om hur det fungerar med en Worx bredvid? Har läst lite tidigare om att det varit problem me detta. Samtidigt verkar det som att tillverkarna har fått göra justeringar för att lösa dessa problem. Men man vill ju inte köpa sig en massa bekymmer så tänkte fråga innan jag köper.
Jag har 3 st. HQ som grannar, minsta avstånd 60 cm. märks inget. Finns även en test på YouTube om detta men ett avstånd på 30 cm.
 
  • Gilla
Corpes och 1 till
  • Laddar…
Någon som har ett svar på varför man inte går upp i klippbredden som många andra modeller gör på sina större maskiner?

22cm klippbredd på 2000kvm och 800kvm.

Hq har 24cm på sina stora och stiga går steget längre med 29 och 34cm tror jag det var.

Vist 2cm upp till 24 är kanske inte så mycket men på en stor gräsmatta gör det ju ändå en hel del.
 
Efter oändligt mkt jobb har jag äntligen fått min WG791 att fungera. Men plötsligt har ett nytt syndrom dykt upp.
Vid två tillfällen nu har jag undrat varför maskinen står kvar i laddstationen istället för att gå ut enligt sitt schema.
När jag kollar displayen står det "utanför arbetsområdet"
Jag vet att maskinen själv kört in till laddning så hur kan den då signalera att den är utanför?
Någon som vet/har tips?
 
Jurka skrev:
Efter oändligt mkt jobb har jag äntligen fått min WG791 att fungera. Men plötsligt har ett nytt syndrom dykt upp.
Vid två tillfällen nu har jag undrat varför maskinen står kvar i laddstationen istället för att gå ut enligt sitt schema.
När jag kollar displayen står det "utanför arbetsområdet"
Jag vet att maskinen själv kört in till laddning så hur kan den då signalera att den är utanför?
Någon som vet/har tips?
Har du uppdaterat maskinen till senaste mjukvaran?
 
Osäker. Uppdaterade förra sommaren. Vilket nr har den senaste versionen?
 
Jurka skrev:
Efter oändligt mkt jobb har jag äntligen fått min WG791 att fungera. Men plötsligt har ett nytt syndrom dykt upp.
Vid två tillfällen nu har jag undrat varför maskinen står kvar i laddstationen istället för att gå ut enligt sitt schema.
När jag kollar displayen står det "utanför arbetsområdet"
Jag vet att maskinen själv kört in till laddning så hur kan den då signalera att den är utanför?
Någon som vet/har tips?
Har du kollat så att du inte har kabelbrott någonstans och att slingan inte glappar? Blinkar lampan grönt någon gång?

Laddplattan eller slingan under den har inte rört på sig någon centimeter så att den hamnar utanför när den står på plattan?

Gör en kontrollmätning på slingan, den ska mäta runt 5-6 ohm.
 
Ska kolla. Men lampan lyser grönt. Problemet är att maskinen inte ens har påbörjat sin laddning. Jag får då ta ut maskinen från laddaren och låta den själv köra in igen. Då påbörjas laddningen.
 
peternicklas
b0dd3 skrev:
Någon som har ett svar på varför man inte går upp i klippbredden som många andra modeller gör på sina större maskiner?

22cm klippbredd på 2000kvm och 800kvm.

Hq har 24cm på sina stora och stiga går steget längre med 29 och 34cm tror jag det var.

Vist 2cm upp till 24 är kanske inte så mycket men på en stor gräsmatta gör det ju ändå en hel del.
Landroid L har väl 22 cm. Har lite med säkerhet att göra samt även bredden på klipparen. Har du t.ex. 30 cm klippbredd så bör hela klipparens bredd vara runt 55 cm.
 
Robomow har 28 o 56 (y)
 
Var har ni placerat trafon? Jag tänkte lägga den på en platta under ett förråd, det borde väl fungera? Även om det är utomhus så ligger den skyddad från regn och sol som det står i bruksanvisningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.