Har hämtat filen nu, vilket program använder ni för att packa upp filen med?
 
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Har hämtat filen nu, vilket program använder ni för att packa upp filen med?
Finns i Windows, höger musknapp packa upp. Annars Winrar, Winzip...
 
  • Gilla
Nybbe79
  • Laddar…
Lysande forum detta med snabba svar till en noob👍
Tackar.
 
Gixxerism skrev:
Nej den står på automatisk klipptid och enligt boken skulle den ju åka mellan 9.00 och 15.00 eller nått åt det hållet
Kolla i schemat så det står att den skall börja 09:00.
Om du läser längre bak i forumet så ser du att det är flera som har haft problemet för att det inte står något i schemat
 
Är filen bara 405kb uppackad?
 
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Är filen bara 405kb uppackad?
Stämmer nog. Om du inte är säker på hur du ska göra så finns det en manual på sidan där du tog hem filen från.
 
nissenhj skrev:
Kolla i schemat så det står att den skall börja 09:00.
Om du läser längre bak i forumet så ser du att det är flera som har haft problemet för att det inte står något i schemat
Ok. Nej då ska jag kolla det.
Hur länge kör ni andra era maskiner?
Kör ni hela dagarna eller bara vissa dagar?
 
Ett tips till de som tänker köpa : Clas O har 20% på ett köp 4/5 för medlemmar! Det blir ju en bra rabatt på en robot.
 
  • Gilla
Preben Bogeballe och 2 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Stämmer nog. Om du inte är säker på hur du ska göra så finns det en manual på sidan där du tog hem filen från.
Valde extrahera och då blev den 998kb.
 
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Valde extrahera och då blev den 998kb.
Ska bli en .Bin fil.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Ska bli en .Bin fil.
Klipparen uppdaterade till nya programvaran, enligt instruktion så skulle allt gammalt försvinna vid omstart men på min låg allt kvar som jag knappat in👍
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag uppdaterat från1.58 till 1.97. Den svänger fortfarande, men jag tycker den svänger lite mindre ibland. Men mest lika mycket som innan, därför så dras den mot lägsta punkten. Men den har redan på en klippnig varit i det tidigare nästan oklippta området ett par gånger.

Jag ska ge den några dagar till, blir inte gräsmattan jämnare så tror jag inte att jag behåller den.
 
Iloper skrev:
Nu har jag uppdaterat från1.58 till 1.97. Den svänger fortfarande, men jag tycker den svänger lite mindre ibland. Men mest lika mycket som innan, därför så dras den mot lägsta punkten. Men den har redan på en klippnig varit i det tidigare nästan oklippta området ett par gånger.

Jag ska ge den några dagar till, blir inte gräsmattan jämnare så tror jag inte att jag behåller den.
Hur många timmar per dag klipper den?
 
peternicklas
Iloper skrev:
Nu har jag uppdaterat från1.58 till 1.97. Den svänger fortfarande, men jag tycker den svänger lite mindre ibland. Men mest lika mycket som innan, därför så dras den mot lägsta punkten. Men den har redan på en klippnig varit i det tidigare nästan oklippta området ett par gånger.

Jag ska ge den några dagar till, blir inte gräsmattan jämnare så tror jag inte att jag behåller den.
Har du nollställt klipparen efter uppdateringen?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
HasseTeknik skrev:
Ett tips till de som tänker köpa : Clas O har 20% på ett köp 4/5 för medlemmar! Det blir ju en bra rabatt på en robot.
Kan jag som har fel för mig, men läste någonstans att det gällde inte robotgräsklippare? Kan vara ett annat bolag som kört liknande kampanj och jag blandar ihop dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.