Den slår av sig i laddaren, har problem och avviker när den ska hem till laddaren, strulande regnsensor....
 
Har en Worx Landroid 790M. Har problem med att det fastnar väldigt mycket gräs på hjulen. Är det någon som har erfarenhet utav hjulborstar till Worx eller annat fabrikat?

Vet att Husqvarna har det som tillbehöver till sina klippare men Worx verkar inte ha det. Någon som tillverkat egna eller vet om Husqvarnas skulle kunna passa även på Worx Landroid?

Hur var de gamla däcken med trubbigare mönster, fastnade det lika mycket på dessa?

Har inga problem med greppet men när den åker över plattorna så hamnar där en massa gräs vilket dagligen måste soppas bort. Vore bra om detta gick att undvika.

Tips på förslag uppskattas.
 
Nybbe79 skrev:
Den slår av sig i laddaren, har problem och avviker när den ska hem till laddaren, strulande regnsensor....
Regnsensorn har de en fix på, tror att åretsmodell är fixad från fabrik, men vet inte.
Kommer inte ihåg om att den slår av sig i laddaren och har problem och avviker när den ska hem till laddaren hörde ihop, men här är säker några andra som har det klart för sig.
Men de som har problem och avviker när den ska hem till laddaren har de också fixat och köper du åretsmodell kan jag inte annat än tänka mig att du får rätt kretskort från början, annars kollar du lätt själv
https://www.byggahus.se/forum/robot...-2015-modeller-64.html?perpage=30#post2451135
 
Jag har en nyköpt worx landroid M WG791.1, så man tycket ju att den borde vara uppdarerad med senaste mjukvaran. Får kontakta supporten p se vad de säger.
 
Iloper skrev:
Jag har en nyköpt worx landroid M WG791.1, så man tycket ju att den borde vara uppdarerad med senaste mjukvaran. Får kontakta supporten p se vad de säger.
Du kan själv kolla om du har den senaste mjukvaran här
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update/check
 
  • Gilla
Nybbe79
  • Laddar…
Kanon, tack för snabbt svar, annars verkar det vara en riktigt trevlig maskin...
 
Hej alla.

Jag köpte min 2016 års modell förra veckan och allt funkar bra förutom lite småjusteringar på tråden vid vissa ställen.

Men det jag har problem med är att jag får "tussar" kvar på gräsmattan långt ifrån min laddstation.
Som ni ser på bilden är ljusblå slingan, röd är laddstationen, till höger har jag gjort en zon som går via ett passage på 1,3meter. Dem blåa prickarna är områden där jag får tussarna med gräs kvar. Jag har delat in i två arbetsområden varav det lilla till höger är zon 2 som börjar vid 145 meter på slingan. Zon 1 är inställd att börja på 1 meter.

Någon som har något tips eller idéer på hur jag kan göra annorlunda?

Ska tilläggas att det bruna är skog och tomten är på 3200kvm varav gräs är ca 1800.




IMG_0466.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du provat med att göra hela huset, som en Ö ? Då skulle det ju även gå att komma in i det blåa området från zoon 1.
Skärmklipp.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HasseTeknik skrev:
Har du provat med att göra hela huset, som en Ö ? Då skulle det ju även gå att komma in i det blåa området från zoon 1.
[bild]
Förlåt, glömde skriva att där är plank med dörr i mellan huset och förrådet som laddstationen står vid.

Det har annars varit min tanke. Att flytta ut det planket mot gatan till höger och på så sätt bilda en Ö som du säger. Är dock en del jobb med det plus att då förlorar jag skyddet mot insyn på baksidan.
 
peternicklas
b0dd3 skrev:
Förlåt, glömde skriva att där är plank med dörr i mellan huset och förrådet som laddstationen står vid.

Det har annars varit min tanke. Att flytta ut det planket mot gatan till höger och på så sätt bilda en Ö som du säger. Är dock en del jobb med det plus att då förlorar jag skyddet mot insyn på baksidan.
Tror du ska låta den vara en vecka till så tror jag tussarna försvinner. Prova annars med att ändra slinga ett par cm. så kan det räcka.
 
Har varit och inhandlat en WG790E.1 som jag ska ut och installera nu, det jag tänte på är att jag har en elkabel nergrävd till en liten uteplats på gården som går efter staketet där jag ska lägga slingan, är det något som kan störa klipparen?
 
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Har varit och inhandlat en WG790E.1 som jag ska ut och installera nu, det jag tänte på är att jag har en elkabel nergrävd till en liten uteplats på gården som går efter staketet där jag ska lägga slingan, är det något som kan störa klipparen?
Beror lite på vilket djup den ligger på. Om det är problem borde det endast uppträda när ni använder någon förbrukare vid uteplatsen.
 
Har du rätt i, ska prova att lägga kabeln en bit ifrån elkabeln...
 
b0dd3 skrev:
Hej alla.

Låt den släppa längst in i "U:et" och låt den göra det kanske 70%? Gör fler zoner där du släpper den zon1 10m, zon2 145m, zon3 150m, zon4 155m osv... ett par meter hit eller dit kan spela roll.

Jag hade önskat en slags slumpgenerator på hur långt den går på slingan. Man säger till den att du skall släppa mellan 100-130meter typ.
 
  • Gilla
Fredrik_N
  • Laddar…
Okej, tack.

Ska pröva det men även kolla resultatet nu när jag kommer hem hur det ser ut.

Har även ringt hässleholm med ett par andra frågor och jag får ju säga att kundtjänsten är kanon. Trevliga och väldigt tillmötesgående, lyssnar på frågorna och ger ordentliga svar.

Med tanke på att jag gav 13k för min maskin som klarar av jobbet lika bra som en HQ för 23k.
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.