Min Ica butik saluför 790 E utan 1
 
peternicklas
quick skrev:
En tanke bara. Det står ju beslut om försäljningsförbud i diariet. Men egentligen vet vi ju inte vad dom har beslutat. Dom kan ju lika väl ha beslutat att det inte blir något försäljningsförbud. Ja det märks väl tids nog när det blir mer officiellt. Du skrev även tidigare i tråden att enligt källa skulle försäljningsförbudet på worx vara borta igen. Var hittade du det? Ligger ju fortfarande kvar på esv hemsida.
Det är ett rent förbud att sälja den modellen som är testad. Worx har fixat problemet, vet inte hur, och kan säljas igen som E.1. Tillverkaren fixar till modellen och sedan ny modellbetäckning så kan den säljas igen. Detta är bara början, det kommer mest troligt att testa fler märken. Bosch, Stiga, Robomow m.fl har redan fått klagomål om störning, hoppas de startar omgående så det blir lika för alla.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
enriko skrev:
WG796E app fungerar inte via LAN/WiFi längre...

Jag testkör min WG796E som jag fick tillbaka ifrån support (för andra gången i år).
De har tydligen byt kretskort i maskinen.

Jag kan direkt konstatera att webservern i maskinen inte tillhandahåller följande resurser längre,
[länk]
[länk]
[länk]
Vilket tydligen påverkar min Iphone App med WiFi påslagen.
[bild]

Utan WiFi (med mobildata) fungerar appen,
Troligen för att följande script används
[länk]

Finns det någon "nyare" firmware för WiFi / webservern ?
Fick du rätt på detta?
 
Byggde ett hus idag till min Worx. Klipparen backar ut för att sedan köra på vänsterhörnet på sitt hus. Backar sedan och kommer loss. Fundering: Har sett att han utan hus ibland vid start vill passera sin station för att direkt göra kantklippning.

Har jag sabbat kantklippning funktion?
Har jag sabbat zon funktionen?

Om den som nu inte hittar runt sin laddstation vid start? Trådjustering med hus??
 
beck777 skrev:
Byggde ett hus idag till min Worx. Klipparen backar ut för att sedan köra på vänsterhörnet på sitt hus. Backar sedan och kommer loss. Fundering: Har sett att han utan hus ibland vid start vill passera sin station för att direkt göra kantklippning.

Har jag sabbat kantklippning funktion?
Har jag sabbat zon funktionen?

Om den som nu inte hittar runt sin laddstation vid start? Trådjustering med hus??
När min Worx fick sitt hus så gjorde den likadant de första 6-7 gångerna sedan har den alltid vad jag har sett gått runt huset.
 
Jag justerade tråden UT så den kommer ut vid garageportens vänstra stolpe och sen 35 cm runt kojan
 
  • Gilla
aggplanta
  • Laddar…
Idag tappade jag Wifi med Worxen. Fick springa ut till robothuset.
När jag tog ut den från laddstationen tyckte jag det stod "Emergency Charging" ? Vad betyder det ??
 
Man får "Emergency Charging" när man ställer worxen manuellt i laddstationen. Det verkar inte som den är igång sen, kommer ej att gå ut och klippa enligt schemat.

Om den i ditt fall har kört in själv så kanske det blivit glappkontakt.
 
Jag är ganska missnöjd med hur landriod beter sig när det lutar. Den svänger väldigt mycket vilket medför att den inte alls kör slumpmässigt. Den kör till största delen i den lägsta delen av gräsmattan.

Är det något man får räkna med? Isåfall luar det åt att lämna tillbaka den... Finns det andra klippare som går rakt?
 
svangande worx.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är en bild där man ser hur min landroid svänget, blå kurva är hur den går, röd hur den borde gå. Det lutar inte så mycket. Kompenserar den överhuvud taget för detta?
 
  • DSC_1520.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hej iloper Detta är ett inte oväsentligt fel som inte gått att få bort jag har haft en 791 E som gjorde precis lika dant
+ en del andra fel som aldrig blev åtgärdade ,så jag reklamerade utan problem, nu kör en annan klippare och den går rakt o fint inga konstigheter" de e bara o åk" enorm kapacitet tack vare att den driver fort och den fasta 3 bladiga kniven
 
Iloper skrev:
[bild]

Här är en bild där man ser hur min landroid svänget, blå kurva är hur den går, röd hur den borde gå. Det lutar inte så mycket. Kompenserar den överhuvud taget för detta?
794E (2014 M 1000) har grova problem med detta. Vissa får det att funka om man nollar gyrot 3 grader fel, andra mycket mer. Min behöver 5 grader för att gå rakt, men då är det så mycket off att den inte fixar slänter och den säger upp och ner utan att den är upp och ner.

HP service får inte ordning på det trots att de byter "allt". Nu diskuterar Work en lösning där steg 1 är en ny firmware som skulle kommit förra veckan och steg 2 är nya maskiner till problemkunderna. Källa: HP servie.

Har du problem även med nya modellerna så kontakta HP service!

Klippningen blir inte effektiv om maskinen aldrig passerar mitten av tomten. Sen hur mycket skillnad det blir kan diskuteras, men sämre blir det!

2rrwdx0.png
 
Redigerat:
Är inne på att köpa en Landroid M WG790E/.1 men har läst om mycket fel på mjukvaran, är det något dom är åtgärdat eller lider dom fortfarande av dessa fel?
Tack på förhand.
 
Nybbe79 skrev:
Är inne på att köpa en Landroid M WG790E/.1 men har läst om mycket fel på mjukvaran, är det något dom är åtgärdat eller lider dom fortfarande av dessa fel?
Tack på förhand.
Du får kanske precisera vilka "fel" du först och främst tänker på?
Vissa fel härrör från felaktig installation.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.