Henke2 skrev:
Låt den släppa längst in i "U:et" och låt den göra det kanske 70%? Gör fler zoner där du släpper den zon1 10m, zon2 145m, zon3 150m, zon4 155m osv... ett par meter hit eller dit kan spela roll.

Jag hade önskat en slags slumpgenerator på hur långt den går på slingan. Man säger till den att du skall släppa mellan 100-130meter typ.
Okej, tack.

Ska pröva det men även kolla resultatet nu när jag kommer hem hur det ser ut.

Har även ringt hässleholm med ett par andra frågor och jag får ju säga att kundtjänsten är kanon. Trevliga och väldigt tillmötesgående, lyssnar på frågorna och ger ordentliga svar.

Med tanke på att jag gav 13k för min maskin som klarar av jobbet lika bra som en HQ för 23k.
 
Så, har nu lagt slingan runt området som ska klippa och den hittade till laddaren utan problem, var någonstans hittar jag serienummret?
 
1462279348511566874821.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle vilja se klipparen in action och ställde tiden enligt bild men den går inte igång, har ställt in klocka och datum också, vad gör jag för fel?
 
peternicklas
Kolla så att klockan går rätt.
Jag kör min på automatik och ändrar bara % upp och ner, funkar bra för mig.
Du ska alltid få ut klipparen ett pass genom att trycka på start samt att du stänger luckan.
 
Nybbe79 skrev:
Så, har nu lagt slingan runt området som ska klippa och den hittade till laddaren utan problem, var någonstans hittar jag serienummret?
På min sitter den längst fram under locket där man justerar klipphöjden.
 
Jag ställde fram tiden lite längre och då gick han ut👍
Ska kolla under luckan, vad kör ni för klipplängd? (Ursäkta dumma frågor 😄)
 
Nybbe79 skrev:
Jag ställde fram tiden lite längre och då gick han ut👍
Ska kolla under luckan, vad kör ni för klipplängd? (Ursäkta dumma frågor 😄)
Det står i manualen att man ska klippa gräset först så det inte är högre än 9cm. Sen börja klippa på max läget.
Hur länge vet jag inte, men jag har kört högsta i en vecka nu sen gradvis kommer jag sänka. Handlar lite hur mycket mossa man har också, min har fastnat en gång då den kört fast med knivarna pga för lågt läge.

Sen har jag gett min gräsmatta näring för att ta kål på mossan. Vet att det kommer ta lång tid med jag kommer successivt arbeta ner höjden på gräsmattan.
 
b0dd3 skrev:
På min sitter den längst fram under locket där man justerar klipphöjden.
På min sitter det i ändan på klisterlappen där typbeteckning osv står.
 
peternicklas
I ändan sitter det på min. Jag kör läge 30 i regel direkt. Är kanterna som är lite problem, brukar ta dessa mer den vanliga klipparen innan uppstart.
 
Aha, tackar för svar. Har kört gräsmattan innan med vanliga klipparen, nu går den i högsta läger, tänkte se om det finns några problem den stöter på och så får kantlinjen en chans att växa över också. Såg det fanns en uppdatering till min, än så länge så funkar den kanon, inkl regnssensorerna, finns det någon anledning att uppdatera den?
 
Hej. Har problem med att min 791E.1 inte vill åka ifån laddaren. Står bara, väntar på schemalagd tid.... Jobbigt om man ska behöva starta den manuellt vaje gång.
Någon annan som vait med om detta och hur löste ni det i sådana fall?
Har uppdaterat till 1.97 verisionen men utan framgång
 
Nybbe79 skrev:
Aha, tackar för svar. Har kört gräsmattan innan med vanliga klipparen, nu går den i högsta läger, tänkte se om det finns några problem den stöter på och så får kantlinjen en chans att växa över också. Såg det fanns en uppdatering till min, än så länge så funkar den kanon, inkl regnssensorerna, finns det någon anledning att uppdatera den?
Min hade version 1.59 när jag satte igång den. Men fanns 1.97 tillgängligt. Och vad jag kunde läsa mig till var det mycket förbättringar. Med hur AIA fungerar på den, smidigare när den vänder osv...
 
Gixxerism skrev:
Hej. Har problem med att min 791E.1 inte vill åka ifån laddaren. Står bara, väntar på schemalagd tid.... Jobbigt om man ska behöva starta den manuellt vaje gång.
Någon annan som vait med om detta och hur löste ni det i sådana fall?
Har uppdaterat till 1.97 verisionen men utan framgång
Har du några tider inlagt i scheman?
 
Aha, har också 1,59. Blir att uppdatera.
 
Nej den står på automatisk klipptid och enligt boken skulle den ju åka mellan 9.00 och 15.00 eller nått åt det hållet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.