Conny Ekman skrev:
-för att få kontakt via wifi krävs att du är hemma (uppkopplad till samma nätverk). Detta gör ju att appen är nästintill onödig. Tänkte dock testa mina it-kunskaper och fixa detta problem enl. anvisningarna som finns tidigare i denna tråd.
[bild]

jag är helt ny på det här med Rob-klippare men nu har även min wg796e fungerat fint. jag la in en VPN tunnel så nu kan jag se min klippare vad den gör hemma. det som är problemet är att med Android mobilen fungerar det kanon men inte med Iphone. ingen koll varför. webben få jag inte att fungera varken hemma eller annanstans. kommer inte ens upp användarnamn och lösen bara står server fel tip.
 
mg765 skrev:
Tycker också att Worxens rörelsemönster är onödigt förutsägbart. Min hamnar i en oändlig loop under en studsmatta och studsar runt tills dess att den tycker den är fångad. För att råda bot på det fick jag ställa lite skräp under studsmattan som den krockar med och bryter mönstret.
Du kanske har tänkt på det redan, men tänk annars på att "skräpet" du ställer under studsmattan inte bör vara utformat så att man kan skada sig om man brakar igenom. Jag vet inte hur ofta det händer, eller om det enbart händer om väldigt tunga personer hoppar, men det finns massor av videos av den här typen:

https://www.youtube.com/watch?v=I8sA9gptHR8
 
  • Gilla
Mickebus
  • Laddar…
Är det någon som vet om det är någon ny mjukvara på gång till WG791? Jag kollade just, men den senaste är fortfarande 0.94.
 
magstorm skrev:
Är det någon som vet om det är någon ny mjukvara på gång till WG791? Jag kollade just, men den senaste är fortfarande 0.94.
enligt support skulle den ha kommit,men det är segt från italy
 
Aha, ok. Tack
 
Årets klippsäsong närmar sig slutet??
Hur länge till tänker ni låta era "trädgårdstomtar" jobba och hur resonerar ni vad gäller gräsets längd på hösten, inför vinterdvalan?

Sen en fråga till som är högaktuell, enligt mig iaf😉
Vet att det finns sökfunktion och liknande frågor ställts och fått svar. Men tänkte att vi kunde sammanfatta, delge och fräscha upp våra "ritualer" inför säsongsavslutning och "vinterdvala";

-Hur gör ni med laddning/underhåll under vintern?
För oss som har begränsat med varmförvaring, bara kallgarage etc och inte plats inne, likaså avsaknad av ctek-laddare och dylikt?

Kom med tips och input till både gamla forumrävar som var först med klippare till oss som skaffat oss nyss👍

Shoot man😁

PS; kanske nån kan göra nån poll ang. vinterförvaring, olika alternativ inför vinterdvalan? Typ;
-laddar inte alls, plockar ut och kör ctek, bygger en slinga i garaget etc.
 
Redigerat:
  • Gilla
evesve och 2 till
  • Laddar…
Jag upplever att min WG796 fungerar mekaniskt ok, men mjukvaran har mängder med buggar. I natt fick den för sig att börja klippa i 10 s och sedan stängden av sig med efter larm "utan för arbetsområde". (Jag loggar vad den gör mha rest calls till "Home Assistant" se https://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/258483-worx-landroid-development.html )

Hur felrapporterar man firmware issue ? Supporten i landskrona har ingen som helst koll på "data":) !
Den italienska utvecklaren Davide (App@positecgroup.com) svar inte på mejl.
Dåligt av Worx att deras service/support inte kan hantera detta.
 
Kör du senaste FW? 1.26?
 
Jo, jag kör "senaste", 12.6 110615 står det i displayen vid uppstart.

Nu i kväll hände det igen, ändrade status till Moving, direkt därefter alarm "Repositioning error". "20 min senare stänger den ner sig. När jag gick ut står den fortfarande i laddstationen.

Tills saken hör att maskinen har varit nere på service hos HP Schou, fick tillbaka den utan åtgärd....

Jag börjar tröttna på Worxen. Finns det någon klippare med WiFi som fungerar som de ska ???? Dvs klipper när den ska, i dagar, eller veckor i sträck utan hjälp. Rekordet är 3 dygn utan "hjälp".
 
Jag hade själv problem med v12.6...kan inte peka på något speciellt...men den var svår att accessa över wi-FI ...fastnade och hade en hel del underligheter för sig...många räddningsinsatser...så jag backade till 12.1 versionen.

Hade också superproblem med en studsmatta...där Landroiden körde upp på medarna/stagen på mattan.

Fick nog tillsist...grävde ned studsmattan...nedgraderade till 12.1. Nu har den gått 4 veckor utan större problem. Tror jag räddat den 2 gånger. Hade regnat så gräsmattan var extremt blöt...då hade den gått ned sig i leran. Nån hade lagt en boll...som kilat in sig mellan laddstation och maskin :). Kör 6,5 timmar varje dag.

Hälsningar

Angr77
 
Kanske värt at prova, men det låter ju inte bra och logiskt att tidigare fm versioner är bättre.
Vart kan man få tag i gamla firmwares ? Speciellt 12.1...
Mvh Henrik
 
Kan maila den.
 
Såg i en manual till den minsta worxen att tråden skall sitta på 40 CM från tomtgräns och hinder. Någon som kan upplysa mig om hur mycket av dessa 40 CM som förblir oklippt. Klipper den en bit utanför tråden?
 
Mannemannen skrev:
Såg i en manual till den minsta worxen att tråden skall sitta på 40 CM från tomtgräns och hinder. Någon som kan upplysa mig om hur mycket av dessa 40 CM som förblir oklippt. Klipper den en bit utanför tråden?
den klipper obetydligt utanför tråden,att de är föreskrivet 40 cm från hinder beror nog på att den vaggar när den går hem för laddning,och riskerar hamna utanför o fastna,särskilt om man har lutande tomt
 
Mannemannen skrev:
Såg i en manual till den minsta worxen att tråden skall sitta på 40 CM från tomtgräns och hinder. Någon som kan upplysa mig om hur mycket av dessa 40 CM som förblir oklippt. Klipper den en bit utanför tråden?
Om du inte har någon mur eller staket så brukar det funka med mindre än 40cm. Jag kör på ca 20 men då är det rabatt som gräset vuxit in sig i lite som gräns. Man får prova sig fram o vara beredd på att ändra. 40cmär väl gränsen i manualen för att det alltid ska funka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.