enriko skrev:
Jo, jag kör "senaste", 12.6 110615 står det i displayen vid uppstart.

Nu i kväll hände det igen, ändrade status till Moving, direkt därefter alarm "Repositioning error". "20 min senare stänger den ner sig. När jag gick ut står den fortfarande i laddstationen.

Tills saken hör att maskinen har varit nere på service hos HP Schou, fick tillbaka den utan åtgärd....

Jag börjar tröttna på Worxen. Finns det någon klippare med WiFi som fungerar som de ska ???? Dvs klipper när den ska, i dagar, eller veckor i sträck utan hjälp. Rekordet är 3 dygn utan "hjälp".
Vi verkar ha samma problem, har haft den inne hos supporten men utan att de gjort något, den fungerande på deras testbana men inte hemma, stannar, piper, byter riktning etc.
 
Det finns fler som tröttnat på worx,tror problemet ligger på programmakarna,som inte kan fixa mjukvaran
jag har haft min i sex månader på den tiden har det kommit två uppdateringar,den funkar ändå inte

supporten säger att det inte är fel,för dom kan inte själv fixa mjukvaran
 
Elkludde skrev:
Det finns fler som tröttnat på worx,tror problemet ligger på programmakarna,som inte kan fixa mjukvaran
jag har haft min i sex månader på den tiden har det kommit två uppdateringar,den funkar ändå inte

supporten säger att det inte är fel,för dom kan inte själv fixa mjukvaran
Jag har en 794E och en 790E som har fungerat oklanderligt hela sommaren, har dessutom två vänner med 794E som också fungerar utmärkt för dem, så det finns exempel på motsatsen också med andra ord.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
MBygga skrev:
Jag har en 794E och en 790E som har fungerat oklanderligt hela sommaren, har dessutom två vänner med 794E som också fungerar utmärkt för dem, så det finns exempel på motsatsen också med andra ord.
Ja det är väl bra att inte alla krånglar,dom flesta funkar skapligt antar jag,men det tyder på,ojämn produktion,dom klipparna som du nämner maler dom i drivningen( högt transmitionsljud) eller hur låter dom?
 
Elkludde skrev:
Ja det är väl bra att inte alla krånglar,dom flesta funkar skapligt antar jag,men det tyder på,ojämn produktion,dom klipparna som du nämner maler dom i drivningen( högt transmitionsljud) eller hur låter dom?
De låter något mer än den 1.0 jag också har men bytt ut mot 790E, dock inte särskilt störande och långt ifrån den ljudnivån t.ex. Bosch ger ifrån sig.
 
Redigerat:
Kontenta efter en sommar med utan att jaga en motorgräsklippare en gång i veckan.
Köpte en Worx 791E i Maj. Otroligt enkel igångsättning men mycket strul med att den gick över gränstråden helst då det var blött. i Juni fick jag ett nytt kretskort av supporten som var av dom mest trevliga man kan möta och med snabb leveranns. Efter detta så har semestern och resten av sommaren varit en dröm.
Fast när grannarna mina frågar hur den funkar och går så säger jag med bekymrad min att robotklippare är bara skit.
vill jue inte ha strul med en robotklippare som granne som står ut mina signaler. hehe
 
  • Gilla
mwcw och 1 till
  • Laddar…
MBygga skrev:
De låter något mer än den 1.0 jag också har men bytt ut mot 790E, dock inte särskilt störande och långt ifrån den ljudnivån t.ex. Bosch ger ifrån sig.
Det kan såklart skilja på förutsättningar hur mycket dom låter,dom som har tämligen plan gräsmatta låter den mindre
men jag har lite stigande uppskattar 10-12 gr som mest har 20 gr lutning på hustaket o backen luta betydligt mindre
Sen få man även ta hänsyn till grannen som har sin uteplats nära gränsen,så vi störs båda av detta malande
grannen har en klippare av annat fabrikat som inte hörs mer än lite från klippagregate toch håller sin kurs
 
Hej!

Jag har en WG796E som beter sig lite konstigt. Den klipper alldeles utmärkt och går ut när den skall gå ut osv. Men den har en ovana att minst en gång per dygn gå ut från laddstationen, leta upp begränsningslingan och sedan gå hem igen (osäker om den klipper under tiden eller inte). Detta ger tyvärr onödigt djupa hjulspår längs slingan men är i övrigt inget stort problem. Jag har varit i kontakt med supporten och de vill att jag skall skicka in både klippare och laddstation men innan jag gör detta så kändes ett inlägg här motiverat.

Klipparen kör 12.6 110615 och det gör ingen skillnad mellan påslagen/avslagen kantklippning. Jag upptäckte beteendet i samband med att byggnadsställningar stod i vägen i augusti men det har troligtvis pågått längre än så, ev sedan jag köpte den i maj eller i samband med någon uppgradering under sommaren.

Känner någon igen beteendet eller har någon en idé om vad som pågår?
 
bloomper skrev:
Hej!

Jag har en WG796E som beter sig lite konstigt. Den klipper alldeles utmärkt och går ut när den skall gå ut osv. Men den har en ovana att minst en gång per dygn gå ut från laddstationen, leta upp begränsningslingan och sedan gå hem igen (osäker om den klipper under tiden eller inte). Detta ger tyvärr onödigt djupa hjulspår längs slingan men är i övrigt inget stort problem. Jag har varit i kontakt med supporten och de vill att jag skall skicka in både klippare och laddstation men innan jag gör detta så kändes ett inlägg här motiverat.

Klipparen kör 12.6 110615 och det gör ingen skillnad mellan påslagen/avslagen kantklippning. Jag upptäckte beteendet i samband med att byggnadsställningar stod i vägen i augusti men det har troligtvis pågått längre än så, ev sedan jag köpte den i maj eller i samband med någon uppgradering under sommaren.

Känner någon igen beteendet eller har någon en idé om vad som pågår?
Är det första klippningen på dagen,en teori är att batteriet är nästan urladdat,så dem måste gå hem direkt
min klippare laddar ett par gånger över natten för den suger ut batteriet när den står i laddaren
 
Elkludde skrev:
Är det första klippningen på dagen,en teori är att batteriet är nästan urladdat,så dem måste gå hem direkt
min klippare laddar ett par gånger över natten för den suger ut batteriet när den står i laddaren
Nej, tiderna när den går ut på en promenad verkar inte ha något med klipptiderna att göra. Den är programmerad till att klippa ett par timmar på sen eftermiddag och promenadtiderna sker nattetid (kanske även dagtid) men verkar eventuellt förskjutas något varje dygn då den på sistone har gått ut vid sjutiden på morgonen. Märkvärdigt.

Jag borde fixa någon grunka som registrerar varje gång den går ut så kan man kanske se något mönster. Tips på sådant?
 
bloomper skrev:
Nej, tiderna när den går ut på en promenad verkar inte ha något med klipptiderna att göra. Den är programmerad till att klippa ett par timmar på sen eftermiddag och promenadtiderna sker nattetid (kanske även dagtid) men verkar eventuellt förskjutas något varje dygn då den på sistone har gått ut vid sjutiden på morgonen. Märkvärdigt.

Jag borde fixa någon grunka som registrerar varje gång den går ut så kan man kanske se något mönster. Tips på sådant?
Nä inget tips, men det är tydligen en ny programvara i årets modeller,som dom inte får ordning på
den verkar allmänt instabil,och kan bete sig hur som helst
 
Någon som vet hur mycket kyla en worx tål?
Kan ju bli ett par minus på nätterna framöver, är det något problem?
 
  • Gilla
Tobias Pettersson
  • Laddar…
bloomper skrev:
Hej!

Jag har en WG796E som beter sig lite konstigt. Den klipper alldeles utmärkt och går ut när den skall gå ut osv. Men den har en ovana att minst en gång per dygn gå ut från laddstationen, leta upp begränsningslingan och sedan gå hem igen (osäker om den klipper under tiden eller inte). Detta ger tyvärr onödigt djupa hjulspår längs slingan men är i övrigt inget stort problem. Jag har varit i kontakt med supporten och de vill att jag skall skicka in både klippare och laddstation men innan jag gör detta så kändes ett inlägg här motiverat.

Klipparen kör 12.6 110615 och det gör ingen skillnad mellan påslagen/avslagen kantklippning. Jag upptäckte beteendet i samband med att byggnadsställningar stod i vägen i augusti men det har troligtvis pågått längre än så, ev sedan jag köpte den i maj eller i samband med någon uppgradering under sommaren.

Känner någon igen beteendet eller har någon en idé om vad som pågår?
Min har eksakt samme problem. Kjører versjon 12.1 tror jeg
 
zobar skrev:
Årets klippsäsong närmar sig slutet??
Hur länge till tänker ni låta era "trädgårdstomtar" jobba och hur resonerar ni vad gäller gräsets längd på hösten, inför vinterdvalan?

Sen en fråga till som är högaktuell, enligt mig iaf😉
Vet att det finns sökfunktion och liknande frågor ställts och fått svar. Men tänkte att vi kunde sammanfatta, delge och fräscha upp våra "ritualer" inför säsongsavslutning och "vinterdvala";

-Hur gör ni med laddning/underhåll under vintern?
För oss som har begränsat med varmförvaring, bara kallgarage etc och inte plats inne, likaså avsaknad av ctek-laddare och dylikt?

Kom med tips och input till både gamla forumrävar som var först med klippare till oss som skaffat oss nyss👍

Shoot man😁

PS; kanske nån kan göra nån poll ang. vinterförvaring, olika alternativ inför vinterdvalan? Typ;
-laddar inte alls, plockar ut och kör ctek, bygger en slinga i garaget etc.
Jag citerat inlägget för att lyfta frågorna igen om vinterförvaring.
Jag hade tidigare en Robomov som hade en elkabel som skulle anslutas till nätet för underhållsladdning hela vintern.
Hur gör ni andra med WORX?
 
evesve skrev:
Jag citerat inlägget för att lyfta frågorna igen om vinterförvaring.
Jag hade tidigare en Robomov som hade en elkabel som skulle anslutas till nätet för underhållsladdning hela vintern.
Hur gör ni andra med WORX?
Ladda upp batteriet till ca. 80% sätt undan maskinen, vill du vara lite noggrannare så tar du ut batteriet och sätter det svalt. Jag hade mitt i förra vintern och vad jag minns så hade det tagit ett par % när jag tog ut maskinen på våren. Givetvis rengör maskinen innan du sätter undan den!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.