57 timmar för att gipsa????

vi satte våtrumsgips i ett mindre badrum innan frukost i morse, taket ungjefär samma tid...

jag menar, räknat med lite extra tid så blir det 120 min på 10 skivor 90 * 250 cm, 12 minuter st
då är det med skärning o dörrar o rör på 2 man, då är det som jag säger högt räknat i tid, tror inte det tog mycket mer än en timme egentligen.

Eran räkning är inte rimmlig och jag skulle inite batala om ni inte har ett skriftligt avtal, ev. skulle 200 timmar vara mera i närheten av verkligheten för vad det SKALL ta att utföra det ni beskriver. Jag är själv byggare och sätter ca 4-5 m2 kakel i timmen beroende på omständigheterna etc. Och är det också bakfall på golvet låter det riktigt illa. Inga proffs iaf.

Jag är verkligen en lekman men om jag någongång sett en saltad faktura så är det den där......

Ska lägga klinkers i vårt badrum, och har kollat upp en del hur jag skulle göra då.
Jag tror inte ens att jag skulle räkna med att det skulle ta den tiden för mig... och då skulle jag antagligen läsa varenda bruksanvisning som finns mellan varje steg, följa 1.2.3.4.5.6 how-to-lägga-klinkers... finns inte i min värld att jag skulle hålla på i mer än två veckor (96h) med ett badrum.

Sen gipsning? Monteringen? Håhåjaja, i mina ögon ser det ju nästan ut som ett skämt....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.