1 748 436 läst ·
15 765 svar
1748k läst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Antingen ett uttryck för språklig variation eller också flickor som varit med i tidningen Café, vad vet jag om konungens preferenser?😆Nissens skrev:
Jag köpte den runt 1970 för egna sparpengar, det enda tråkiga är att Facit-märket ramlat bort.B Bitterhetsakademin skrev:
Som kuriosa var jag med att avveckla Facit-butiker på 80-talet, bl.a. den där jag köpte skrivmaskinen, när Ericsson hade köpt Facit-företaget och deras skrivare då också fick Ericsson modellnamn och logga. Minns jag rätt blev den grå Facit 4540 matrisskrivaren en ljusbrun Ericsson 4153.
Redigerat:
Perfekt att ha, när skidorna skulle grundvallas med tjära !
Kronstämplad blåslampa för sprit tillverkad 1943 med pensel och skrapa. Lämplig att använda för att valla de klassiska "vita blixten"-skidorna. De spriteldade var lite mera riskabla att använda jämfört med fotogendrivna och orsakade olyckor vid felaktig användning
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Jag var sent ute och köpte en ny Facit på 1980-talet. Detta trots att jag redan på slutet av 70-talet börjat använda datorer att ordbehandla med. Men, jag är också gammal nog att ha valt extra skrivmaskinstimmar på högstadiet, med hjälp av stora mekaniska Facit.A AndersS skrev:Jag köpte den runt 1970 för egna sparpengar, det enda tråkiga är att Facit-märket ramlat bort.
Som kuriosa var jag med att avveckla Facit-butiker på 80-talet, bl.a. den där jag köpte skrivmaskinen, när Ericsson hade köpt Facit-företaget och deras skrivare då också fick Ericsson modellnamn och logga. Minns jag rätt blev den grå Facit 4540 matrisskrivaren en ljusbrun Ericsson 4153.
Nästan alla mina litterära alster från tiden är skrivna mekaniskt. Upptäckte rätt snabbt att det hade betydelse för inlevelsen.
Visst har Ulf Lundell sagt något i stil med att han skriver akustiskt?
Eller kanske autistiskt? 🤪MultiMan skrev:
Jag var sent ute och köpte en ny Facit på 1980-talet. Detta trots att jag redan på slutet av 70-talet börjat använda datorer att ordbehandla med. Men, jag är också gammal nog att ha valt extra skrivmaskinstimmar på högstadiet, med hjälp av stora mekaniska Facit.
Nästan alla mina litterära alster från tiden är skrivna mekaniskt. Upptäckte rätt snabbt att det hade betydelse för inlevelsen.
Visst har Ulf Lundell sagt något i stil med att han skriver akustiskt?







