HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Virtråd, virpistol och IC- socklar avsedda att förbindas med virtrådsteknik.
De saknar jag. Var väldigt smidigt och lättjobbat. Men eftersom de inte klarar några frekvenser att tala om (iaf inte med någon repeterbarhet) så är de ju idag utdöda.

Å andra sidan så har det blivit billigt att beställa flerlagerskort från Kina, så allt är inte förlorat.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Mönsterkort med fotosubstrat, UV-lampa och OH-bilder man skrev ut på skolan 3 mil bort och fick modifiera med tuschpenna för att man hade missat saker...

• Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vafan! Jag har en sån på landet. I furutaket…

Till mitt försvar är det dock lyxmodellen med små pimpinetta lampor på. :crysmile:

[bild]
Typ sån. Fast i furutak då.
En sådan snurrar där jag är nu.

Staffans

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
useless useless skrev:
Mönsterkort med fotosubstrat, UV-lampa och OH-bilder man skrev ut på skolan 3 mil bort och fick modifiera med tuschpenna för att man hade missat saker...
Jag hade inte tre mil till skolan, men annars var det rätt! :)

K kortis skrev:
När jag var barn stod det alltid en fem litersflaska med svagdricka hos farmor och en gång skakade jag den för att sedan öppna, säkert 40 år senare hittade morsan brunt kladd i taket, det fick sedan heta poffdricka:rofl:
Jag hyrde i min ungdom en period en lägenhet i 2:a hand och i den fanns en bänkdiskmaskin. Toppen tyckte jag, nu är det slut med att handdiska. Jag hade dock inget maskindiskmedel hemma men tänkte att det funkar säkert lika bra med Yes handdiskmedel. Sen var det bara att bada skumbad i köket.:oops:

• Haha
  • Gilla
New_options och 8 till
  • Laddar…
Var det du som skapade den här trenden?

useless useless skrev:
Mönsterkort med fotosubstrat, UV-lampa och OH-bilder
OH-bilder? Minns ingen IC-gnuggisarna och svarta tejpen...

• Gilla
sallad och 5 till
  • Laddar…
Jobbigt om man ska 'serieproducera' så att polarna också får en floppyturbo för parallellporten till C-64'an

Jonas Persson
Alfredo Alfredo skrev:
OH-bilder? Minns ingen IC-gnuggisarna och svarta tejpen...
Minns när far svor då en foliebana till behövdes och han blev tvungen att riva bort flera för att få plats med den.

Jonas Persson
Minns någon Letraset? Det enorma utbudet av fonter och symboler som man använde för att skapa grafiska bilder som tex logotyper eller reklambilder. De satt på ark med markörer för rätt kerning som man monterade genom att gnugga med t ex ett suddgummi eller ett verktyg i plast.

Detta var innan laserskrivaren, WYSIWYG eller moderna litografiska tekniker. I och med deras intåg försvann denna metod fortare än snabbt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Letraset

• Gilla
sallad och 4 till
  • Laddar…
Jag har flera tjocka pärmar med alfabetet i olika fonter i olika storlekar. Det var före gnuggisarnas tid...

• Gilla
sallad
  • Laddar…
useless useless skrev:
Var det du som skapade den här trenden?

[media]
Haha, ja det var ungefär så det såg ut.:D

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Minns någon Letraset? Det enorma utbudet av fonter och symboler som man använde för att skapa grafiska bilder som tex logotyper eller reklambilder. De satt på ark med markörer för rätt kerning som man monterade genom att gnugga med t ex ett suddgummi eller ett verktyg i plast.

Detta var innan laserskrivaren, WYSIWYG eller moderna litografiska tekniker. I och med deras intåg försvann denna metod fortare än snabbt.

[länk]
Ja, eller textmallar i plast Flerspråkiga bokstavsmallar i plast i olika färger för märkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
banjoragge och 3 till
  • Laddar…
harry73
DennisCA DennisCA skrev:
ScanDisk brukade man sitta ofta med.

[bild]

Nån som kommer ihåd ATDT kommandot, Telix?
Man fick en städat känsla efteråt utan att städa sitt rum

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Jonas Persson
Exostor Exostor skrev:
Ja, eller textmallar i plast [bild]
Eller för att sluta cirkeln, mallar med elektronikkomponenter mm.

• Gilla
Exostor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.