1 137 408 läst · 11 051 svar
1137k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 928 inlägg
De saknar jag. Var väldigt smidigt och lättjobbat. Men eftersom de inte klarar några frekvenser att tala om (iaf inte med någon repeterbarhet) så är de ju idag utdöda.HasseTeknik skrev:
Å andra sidan så har det blivit billigt att beställa flerlagerskort från Kina, så allt är inte förlorat.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 928 inlägg
Jag hyrde i min ungdom en period en lägenhet i 2:a hand och i den fanns en bänkdiskmaskin. Toppen tyckte jag, nu är det slut med att handdiska. Jag hade dock inget maskindiskmedel hemma men tänkte att det funkar säkert lika bra med Yes handdiskmedel. Sen var det bara att bada skumbad i köket.K kortis skrev:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Minns någon Letraset? Det enorma utbudet av fonter och symboler som man använde för att skapa grafiska bilder som tex logotyper eller reklambilder. De satt på ark med markörer för rätt kerning som man monterade genom att gnugga med t ex ett suddgummi eller ett verktyg i plast.
Detta var innan laserskrivaren, WYSIWYG eller moderna litografiska tekniker. I och med deras intåg försvann denna metod fortare än snabbt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Letraset
Detta var innan laserskrivaren, WYSIWYG eller moderna litografiska tekniker. I och med deras intåg försvann denna metod fortare än snabbt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Letraset
Ja, eller textmallar i plastJonas Persson skrev:Minns någon Letraset? Det enorma utbudet av fonter och symboler som man använde för att skapa grafiska bilder som tex logotyper eller reklambilder. De satt på ark med markörer för rätt kerning som man monterade genom att gnugga med t ex ett suddgummi eller ett verktyg i plast.
[länk]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder