Funderar på att köpa en Metabo KGS 216 (Kap/gersåg) men är osäker på vilket sågbord man ska ha till den.

Priset för sågen blir ca 1400 kr ink moms, priset för bordet ska inte behöva överstiga priset för sågen tycker man. Finns tydligen ett universal sågbord Ryobi för 1395 på Bauhaus men jag har inte hittat ngn info om den på nätet.

Alla förslag på märken och modeller mottages tacksamt.

MVH
ptk
 
Jeg bumper lige denne tråd. Jeg er også interesseret i denne såg. Var på bauhaus for at se på den. Sågen virkede ok men kan man bruge hvilket sågbord som helst?
 
Enligt bauhaus gör den det. Om det sen betyder att man måste konstruera en bottenplatta för att få den att passa vet jag ej.

Hornbach säljer sågen för 1595. Jag tänkte köpa på Bauhaus och åberopa lägsta prisgarantin ;-)
 
Hej alla !

Har precis köpt metabon jag oxå, är det någon som provat såg bordet från Clas Ohlson ?

Har för mig att det var rekommenderat i GDS för ett tag sedan ?

Mvh
Jante
 
MasMats skrev:
Om ni inte hittat sågbord än slår jag ett slag för detta
[länk] med frakt ca200kr kommer du under 2000.
Jag köpte för någon dag sedan, då till aningen lägre pris än i länken. 1730 ink frakt kostade det mig. 400cm långt vid fullt utrdagen. Borde slå borden här hemma i den priskategoring.
Detta bord sålde Bauhaus för 1 395 kr i helgen (i samma kampanj där man säljer sågen för 1 795 kr, inkl extra universalsågklinga). Måste ju ha varit ett bra pris, vet inte om kampanjen fortfarande pågår dock.
 
Hej foppa72 !

Dumsnål och begränsad budget, sågen är grym till det priset, men känns svettigt att betala nästan lika mycket för bordet som för sågen q(;^;)p

Letar efter en snik variant... som inte väger bly !

Har läst igenom de flesta trådar som rör sågbord men de slutar ofta på ett par lök liksom... :S

Mvh
Jante
 
Jante skrev:
Hej foppa72 !

Dumsnål och begränsad budget, sågen är grym till det priset, men känns svettigt att betala nästan lika mycket för bordet som för sågen q(;^;)p

Letar efter en snik variant... som inte väger bly !

Har läst igenom de flesta trådar som rör sågbord men de slutar ofta på ett par lök liksom... :S

Mvh
Jante
Har köpt samma såg och letar också, fanns ett bord i Harald Nyborgs blaska för 599:-, Selekta Arbetsbord?
 
Hej kysan !

*SUCK* OM jag ändå bodde lite längre söderut :S så det fanns en Harald i närheten...

Bor i södra Dalarna vilket gör att "frakten" äter upp vinsten, tror inte Harald kör postorder tyvärr...:|

Mvh
Jante
 
Jante skrev:
Hej kysan !

*SUCK* OM jag ändå bodde lite längre söderut :S så det fanns en Harald i närheten...

Bor i södra Dalarna vilket gör att "frakten" äter upp vinsten, tror inte Harald kör postorder tyvärr...:|

Mvh
Jante
Säkert dålig kvalitet ändå, men jag som har det i stan får väl kolla i alla fall ;)
 
Harald kör postorder(inofficiellt), skickar med dhl.... ring dom och fråga.
jag beställde 2st kompressorer från dom.(sen att dhl lyckades smasha dom var ju inte HN's fel)

men reklamationen gick gasnka smärftfritt.
 
Hej!

Själv köpte jag ett sån här:
http://www.clasohlson.se/Product/Pr...et här var min första post! :) Mvh Sevens
 
Hej Sevens!

Var det svar jag väntat på ;) 22 kg och 290 cm utdrag, låter bra tycker jag!

Tack
Jante
 
Hej!
Kul att man kunde hjälpa till! :)
Jag har en Bosch GCM800S till bordet från Clas Ohlson, funkar kanon!
Det är stabilare än de varianter jag sett på Jula ...

/Sevens
 
Kul att se en sån färsk tråd på precis det jag letat efter! På Bauhaus såg jag kampanjen för Metabon och trodde knappt det var sant att priset på sågen var så bra. De har också nedsatt Bosch PCM 8S (grön).

Såg och dreglade över Makita LS0714. :)

Det jag reagerar på annars är att utdragsmekanismen gör att maskinerna blir stora i den ledden. DW777 verkar kompakt i sin konstruktion.. men då ligger man i en annan klass på priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.