22 279 läst · 35 svar
22k läst
35 svar
Sågbord till Metabo KGS216
Sida 1 av 3
Funderar på att köpa en Metabo KGS 216 (Kap/gersåg) men är osäker på vilket sågbord man ska ha till den.
Priset för sågen blir ca 1400 kr ink moms, priset för bordet ska inte behöva överstiga priset för sågen tycker man. Finns tydligen ett universal sågbord Ryobi för 1395 på Bauhaus men jag har inte hittat ngn info om den på nätet.
Alla förslag på märken och modeller mottages tacksamt.
MVH
ptk
Priset för sågen blir ca 1400 kr ink moms, priset för bordet ska inte behöva överstiga priset för sågen tycker man. Finns tydligen ett universal sågbord Ryobi för 1395 på Bauhaus men jag har inte hittat ngn info om den på nätet.
Alla förslag på märken och modeller mottages tacksamt.
MVH
ptk
Om ni inte hittat sågbord än slår jag ett slag för detta
http://cgi.ebay.co.uk/METABO-KSU400-KSU-400-UNIVERSAL-MITRE-SAW-WORK-STAND-/390209347204 med frakt ca200kr kommer du under 2000.
Jag köpte för någon dag sedan, då till aningen lägre pris än i länken. 1730 ink frakt kostade det mig. 400cm långt vid fullt utrdagen. Borde slå borden här hemma i den priskategoring.
http://cgi.ebay.co.uk/METABO-KSU400-KSU-400-UNIVERSAL-MITRE-SAW-WORK-STAND-/390209347204 med frakt ca200kr kommer du under 2000.
Jag köpte för någon dag sedan, då till aningen lägre pris än i länken. 1730 ink frakt kostade det mig. 400cm långt vid fullt utrdagen. Borde slå borden här hemma i den priskategoring.
Detta bord sålde Bauhaus för 1 395 kr i helgen (i samma kampanj där man säljer sågen för 1 795 kr, inkl extra universalsågklinga). Måste ju ha varit ett bra pris, vet inte om kampanjen fortfarande pågår dock.MasMats skrev:
Hej foppa72 !
Dumsnål och begränsad budget, sågen är grym till det priset, men känns svettigt att betala nästan lika mycket för bordet som för sågen q(;^p
Letar efter en snik variant... som inte väger bly !
Har läst igenom de flesta trådar som rör sågbord men de slutar ofta på ett par lök liksom... :S
Mvh
Jante
Dumsnål och begränsad budget, sågen är grym till det priset, men känns svettigt att betala nästan lika mycket för bordet som för sågen q(;^p
Har läst igenom de flesta trådar som rör sågbord men de slutar ofta på ett par lök liksom... :S
Mvh
Jante
Har köpt samma såg och letar också, fanns ett bord i Harald Nyborgs blaska för 599:-, Selekta Arbetsbord?Jante skrev:Hej foppa72 !
Mvh
Jante
Säkert dålig kvalitet ändå, men jag som har det i stan får väl kolla i alla fallJante skrev:
Kul att se en sån färsk tråd på precis det jag letat efter! På Bauhaus såg jag kampanjen för Metabon och trodde knappt det var sant att priset på sågen var så bra. De har också nedsatt Bosch PCM 8S (grön).
Såg och dreglade över Makita LS0714.
Det jag reagerar på annars är att utdragsmekanismen gör att maskinerna blir stora i den ledden. DW777 verkar kompakt i sin konstruktion.. men då ligger man i en annan klass på priset.
Såg och dreglade över Makita LS0714.
Det jag reagerar på annars är att utdragsmekanismen gör att maskinerna blir stora i den ledden. DW777 verkar kompakt i sin konstruktion.. men då ligger man i en annan klass på priset.