S
varför? hålet försvinner eller så måste man fräsa spår för försänkning

SBH skrev:
varför? hålet försvinner eller så måste man fräsa spår för försänkning
Jag vet att vissa resonerar som du verkar göra... "att det ju aldrig syns när hällen ligger på plats" men fram till dess stör det mig och jag vill inte lämna ett sådant resultat efter mig hos en kund iaf... :blushing:

Ungefär samma sak som att jag skulle skita i och städa under bänkskåpen innan sockeln sätts på plats, "för skiten syns ju inte sen ändå"... :rolleyes:

Jag gillar iaf inte att jobba på det viset men alla är vi olika... q(;^;)p

S
jag vet att många tycker som du. och många får fula snitt, vågiga snittt. blir inga fula snitt om man kan såga

jag vet inte vad för kök du sätter. snitten som blir i bänkskivorna gör jag alltid fina. blir dom inte det slänger jag skivan och köper ny skiva.

Spelar ingen roll om du nu menar att jag inte kan såga för du kan aldrig få lika snygga raka snitt med en sticksåg som med sänksågen oavsett hur duktig du än är...

Blir lite dyrt och tidsödande om jag ska invänta nya bänkskivor (ofta med underlimmad vask) från leverantörerna bara för att det inte blir snyggt sågat... Känns lättare och billigare att göra det bra från början... ;)

Sen säger du först att du alltid gör dem fina men blir de inte det köper du ny skiva... Hhmm... Talar lite mot vartannat... ;)

Men men... Upp till var och en hur man vill göra...
Dock var det här tal om runt hål och då blir det sticksågen oavsett... ;)

Natti natti

S
du får gärna komma med vinkelhaken och kolla. (eller syn vinkeln:))
dom där gör jag gärna med fräs för att du har mer koll hur du kapar fibrerna

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.