Det man kan göra är att man köper en
http://www.eldirekt.se/elmaterial/elinstallation/tillbehor-dosor/centraltele-dosa-vit
och sätter bakom. Men köper man bara en vettig centralkapsling från de stora märkena så löser man de smidigt. Dock köp alltid en central 1-2 storlekar större än vad man tycker sig behöva. Man vet aldrig om man vill ha ett extra uttag eller om man ska ha något tidur etc i det i framtiden. Dessutom så säger föreskrifterna att man ska lämna minst 20% ledigt. (lite variation beroende storlek).

Bra grej, men jag tror inte den får plats i en 10 vägg.

Det var en mindre sån variant jag länkade till i inlägg 4, http://www.elbutik.se/product.html?product_id=130598&category_id=1962

Hur monteras dessa och hur lägger man OSB + gips runt dom?
Har 45 mm monteringsutrymme och den jag länkade till är 48 mm djup.

Jodå, centralen är en storlek större än vad som behövs med >20% lediga platser.

-=fullmoon=- skrev:
[länk]
och sätter bakom. Men köper man bara en vettig centralkapsling från de stora märkena så löser man de smidigt. Dock köp alltid en central 1-2 storlekar större än vad man tycker sig behöva. Man vet aldrig om man vill ha ett extra uttag eller om man ska ha något tidur etc i det i framtiden. Dessutom så säger föreskrifterna att man ska lämna minst 20% ledigt. (lite variation beroende storlek).

Regla på väggen annars och få allting infällt? och lite mer isolering? Om inte annat för ljudet ;)

-=fullmoon=- skrev:
[länk]
Jag satte upp Elkos lite mindre variant av denna och det blev riktigt bra, ordning och reda :)
Det lite högre djupet verkar vara anpassat så att det går genom skivan (bra för mig då första skivan är OSB) .

/Dea

/Dea

Dea_34 skrev:
Jag satte upp Elkos lite mindre variant av denna och det blev riktigt bra, ordning och reda :)
Det lite högre djupet verkar vara anpassat så att det går genom skivan (bra för mig då första skivan är OSB) .

/Dea

/Dea
Art nr??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.