56 434 läst · 166 svar
56k läst
166 svar
Sämsta verktygsköpet
Jag har köpt en "skitborrmaskin" från Jula. 150spänn med tre års garanti. Verkar funka bra. Har även använt den som skruvdragare bara för att jäklas. Kan det bli bättre? ;DHaagbard skrev:En säljare på K-rauta berättade att dom sålde en riktig skitborrmaskin för några år sedan i rätt stora mängder, mellan 100 och 200 st och detta i Örebro, alla utom EN vart reklamerade........dom undrade länge var den sista borrmaskinen var och bara några veckor tidigare kom en äldre man in med den.......trasig, dock var han så nöjd med den att han absolut ville köpa en likadan
Han påpekade även att Silvan just nu sålde likadana maskiner ;D
Tycker historien låter otrolig, lämnar därför ingen garanti på sanningshalten, men kanske var det sant.
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
Det beror väl på att för proffssnickare så är tid pengar. Själv räknar jag min fritid i dagar och timmar, inte kronor och ören. Men jag håller med om att det är mycket mer lättjobbat med bra verktyg och det är kul med nya leksaker.micke_011 skrev:
Men en duktig snickare kan åstadkomma mycket med verktyg som andra kastar bort. Min farfar var slöjdlärare och i hans gamla verkstad så finns inte många verktyg som en vanlig människa (jag inräknad) skulle kunna göra något vettigt med. Men när han var aktiv så gjorde han mycket snygga och bra möbler med de verktygen.
Det gäller förövrigt många gamla hantverkare. Det kan vara en ren njutning att se hantverkargubbar jobba. Det ser ut som om de knapp gör nåt, men de får mycket gjort. En annan flår omkring som en skållad råtta och stökar till och resultatet imponerar ofta föga på någon annan än en själv.
Köper man billiga verktyg kan man ju åtminstone skylla på dem när det blir snett och krokigt...
Ang. K-rautas borrmaskiner, en bekant berättade om ett parti billiga kompressorer (tryckluft) 20-30 st som han importerade från en dansk grossist. De var billiga och totalt värdelösa, de flesta skar! Efter ett antal haverier krediterade den danska firman hela beställningen...
Ang. K-rautas borrmaskiner, en bekant berättade om ett parti billiga kompressorer (tryckluft) 20-30 st som han importerade från en dansk grossist. De var billiga och totalt värdelösa, de flesta skar! Efter ett antal haverier krediterade den danska firman hela beställningen...
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
köp inte den svindyra häftapparaten rapid R83 plasten sprack direkt