Toddep skrev:
Skickade ett mejl för skoj skull till Securitas om detta och fick ett oväntat bra svar. Han svarade att efter uppsagt abonnemang så kopplar dom om enheten till fabriks standard så då kunde man använda den på nytt.
Så inget svar om att den inte gick att använda eller något.
Så skickade igen om hur man gör för att köra boxen till mobilen så väntar på svar. Men är väl för bra om han svarar på det med:) men känns som detta kommer ordna sig på något sätt iaf:)
Hur gick det sedan? Blev enheten omkopplad till fabriksstandard? Fick du mer information från Securitas om hur man kopplar om larmet till egen mobil?

Jag hittade bifogade manual över Securitas larm CTC-1916 på danska. Dock så måste man komma över installatörskoden för att kunna ändra telefonnummer mm. 7982 som anges i denna manual har jag provat och det fungerar inte. Är det någon som ev. vet installatörskoden?

Redigerat:
Jag svarar på min egen fråga. Vi fick nedan meddelande från Securitas om hur man skall göra för att kunna fortsätta använda sitt Securitas-larm.

Hej.

Nu när ni valt att inte förlänga abonnemanget hos Securitas så kanske ni vill använda det ändå.

Vi behöver då sända er en annan programvara till er central.

Telefon kortet som sitter i enheten idag fungerar inte längre. Ni behöver då införskaffa ett nytt sim kort. Det går bra med de flesta operatörer men inte bolaget tre som inte använder 2G nätet!

Sim kortet skall kunna ta emot data trafik.

När detta sim kortet väl är på plats i centralen så behöver vi telefonnumret och så börjar vi ladda ner programvaran i eran central. Därefter mailar vi er en manual.

(Sim kortet byts på baksidan under luckan)

Ni är varmt välkomna tillbaka som kunder. Först då hörs vi kanske igen!
Med vänlig hälsning
Larmsupporten

Tummen upp för den kundvården säger jag. De hade ju alla möjligheter att trilskas....

• Gilla
Hubbe2
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Jag fick hålla det och fick dessutom (efter ett antal samtal) ut manualerna och huvudkoden så jag kunde programmera om telefonnummer till min mobil istället... :)

Verkar bero lite på vem man pratar med. Jag tog det via tekisk support om jag minns rätt...

//Anders
Har du kvar manualerna och huvudkoden. Teknisk support verkar inte lämna ut något längre.
Mvh Anders Ekedahl

A AndersEkedahl skrev:
Har du kvar manualerna och huvudkoden. Teknisk support verkar inte lämna ut något längre.
Mvh Anders Ekedahl
Tyvärr inte... Det var ett hus sedan...

C
A AndersEkedahl skrev:
Åtminstone tidigare var det ett larm från Climax de använde. Kolla deras hemsida: https://www.climax.com.tw/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.