23 390 läst · 20 svar
23k läst
20 svar
säg upp securitas larm men behåll larmet ändå utan avgift
Hur gick det sedan? Blev enheten omkopplad till fabriksstandard? Fick du mer information från Securitas om hur man kopplar om larmet till egen mobil?Toddep skrev:Skickade ett mejl för skoj skull till Securitas om detta och fick ett oväntat bra svar. Han svarade att efter uppsagt abonnemang så kopplar dom om enheten till fabriks standard så då kunde man använda den på nytt.
Så inget svar om att den inte gick att använda eller något.
Så skickade igen om hur man gör för att köra boxen till mobilen så väntar på svar. Men är väl för bra om han svarar på det med men känns som detta kommer ordna sig på något sätt iaf
Jag hittade bifogade manual över Securitas larm CTC-1916 på danska. Dock så måste man komma över installatörskoden för att kunna ändra telefonnummer mm. 7982 som anges i denna manual har jag provat och det fungerar inte. Är det någon som ev. vet installatörskoden?
Redigerat:
Jag svarar på min egen fråga. Vi fick nedan meddelande från Securitas om hur man skall göra för att kunna fortsätta använda sitt Securitas-larm.
________________________________________________________
Hej.
Nu när ni valt att inte förlänga abonnemanget hos Securitas så kanske ni vill använda det ändå.
Vi behöver då sända er en annan programvara till er central.
Telefon kortet som sitter i enheten idag fungerar inte längre. Ni behöver då införskaffa ett nytt sim kort. Det går bra med de flesta operatörer men inte bolaget tre som inte använder 2G nätet!
Sim kortet skall kunna ta emot data trafik.
När detta sim kortet väl är på plats i centralen så behöver vi telefonnumret och så börjar vi ladda ner programvaran i eran central. Därefter mailar vi er en manual.
(Sim kortet byts på baksidan under luckan)
Ni är varmt välkomna tillbaka som kunder. Först då hörs vi kanske igen!
Med vänlig hälsning
Larmsupporten
________________________________________________________
Hej.
Nu när ni valt att inte förlänga abonnemanget hos Securitas så kanske ni vill använda det ändå.
Vi behöver då sända er en annan programvara till er central.
Telefon kortet som sitter i enheten idag fungerar inte längre. Ni behöver då införskaffa ett nytt sim kort. Det går bra med de flesta operatörer men inte bolaget tre som inte använder 2G nätet!
Sim kortet skall kunna ta emot data trafik.
När detta sim kortet väl är på plats i centralen så behöver vi telefonnumret och så börjar vi ladda ner programvaran i eran central. Därefter mailar vi er en manual.
(Sim kortet byts på baksidan under luckan)
Ni är varmt välkomna tillbaka som kunder. Först då hörs vi kanske igen!
Med vänlig hälsning
Larmsupporten
Allvetare
· Östergötland
· 4 286 inlägg
Tummen upp för den kundvården säger jag. De hade ju alla möjligheter att trilskas....
Har du kvar manualerna och huvudkoden. Teknisk support verkar inte lämna ut något längre.anders07 skrev:
Mvh Anders Ekedahl
Åtminstone tidigare var det ett larm från Climax de använde. Kolla deras hemsida: https://www.climax.com.tw/A AndersEkedahl skrev:
Liknande trådar
-
Hur märker man upp för att såga ur frisbrädor.
Altan & Uteplats -
Sagt upp securitas larm, hur fortsätta använda larmet ?
Villalarm & Hemautomation -
Hur används uppsagt Securitas larm?
Villalarm & Hemautomation -
säg upp securitas larm men behåll larmet ändå utan avgift
El -
Försöker säga upp avtalet med Securitas Direkt och lämna tillbaka larmet
Villalarm & Hemautomation