G
Att han fick sparken beror på att en medarbetare har en skyldighet att vara lojal mot företaget. Detta förhållande råder icke mellan företag och kund.
 
G
Gällande sparken från Volvo så var personen inte anställd på Volvo utan ett bemanningsföretag, han blev av med sitt uppdrag. Det är en viss skillnad. http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/inlagg-pa-facebook-kostade-jobbet/
 
G
Faran med inlägg som dessa är väl inte mer märkvärdigt än ringarna på vattnet. Kunden och företaget är ju överens, men det ligger fortfarande inlägg ute och ringarna sprids ytterligare, via till exempel artikeln. Nä, hoppas företaget får en chans att förklara sig. Det är ett fint gammalt företag gör bra saker!
 
Arnebygg skrev:
Ja, absolut. Ryckt ur sitt sammanhang kan man tolka det mesta som man vill. Jag baserar min frågeställning endast på att jag känner företaget väl och jobbat med dem länge. Kan aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig att det är så det är menat.
Skall informera företaget om denna artikel. Jag hade varit helt vansinnig och polisanmält Marlen för förtal direkt, om det vore mitt företag som blivit omtalat på detta sätt.
Vilket företag jobbar du på Arnebygg? Vore bra att veta det så man kan undvika det.
 
Arnebygg har varit medlem här i en månad. " I särklass bäst i Sverige!" låter som ett genomtänkt omdöme. Lr?
Angående forum och skojarfirmor så är det ett intressant problem. Många forumsägare orkar inte med att ta fajten utan viker ner sig. De känner sig inte motiverade att ha att göra med antydda eller direkta hot, skumraskadvokater eller mötas i tingsrätten. Bortsett från de egna utläggen för advokat.
Skojarna har den fördelen att de inte har några skrupler. De tar till alla tillgängliga metoder för att få sin vilja igenom. Och myndigheter, polis. åklagare, domstolar etc står ofta inte på den enskilde medborgarens sida. Får de in en anmälan om t ex förtal eller stöld måste de behandla den, hur uppenbart bedräglig den än är. Medan enskild medborgare hänvisas till årslånga och kostsamma processer för att få rätt när det hela avskrivits som en privat tvist.
Men byggahus som är så stort kanske har resurser och skinn på näsan för att konsekvent orka stå upp emot buset?
 
G
Är det så att man inte kan bli stämd för förtal om man skriver om ett företag?
 
V
Man bör vara försiktig med såna inlägg, punkt. Hade det inte vart ett företag som drabbades hade det vart ett jäkla liv om "nät-hat" etc, självklart kan man föra vidare att ens egna relation med ett företag vartit till det sämre, men passera gränsen till förtal ska man, ja just det, passa sig för tycker jag.
 
Lagen om yttrandefrihet ger dig full rätt att berätta sakligt och sanningsenligt om hur man upplever en vara eller en tjänst och företaget som levererar den till dig.
 
Att förtala är ju samma sak som att ljuga. Det ska man naturligtvis inte göra. Men, om en person sakligt redovisar vad som har hänt och företaget väljer att skrika "FÖRTAL" istället för att sakligt redovisa sin sida av saken, då har företaget redan förlorat.
Ett enskilt företag kan inte vinna över internet genom att bete sig aggressivt. Det finns det många exempel på.
 
Om dom nu är i särklass bäst i sverige så har dom ju inget att oroa sig över framöver heller då dom som vet vad dom vill ha förmodligen gör en bra research innan dom bestämmer sig.
 
G
Det finns bara en sak som är värre än myglande företag och det är personer som försvarar dem på forum!
Ibland för att de är representanter för företaget undercover men oftast för att de är motvallskäringar som alltid ska tycka tvärtom.

Bra skrivet Marlen! Jag håller med dig fullt ut.
 
G
Försvarar absolut inte företag som beter sig dåligt och nätet är ett bra sätt att få sin röst hörd. Däremot så ska man inte glömma att det även finns rätt många kunder som inte alltid är så schyssta och där kan webben ibland funka lite tråkigt med okritiskt slukande av "fakta" och masshysteri...
 
G
Håller med om det att man ansolut skall få dela sina åsikter. Det som är såååå tråkigt, på ett annars bra forum som detta, är att det alltid blir sandlåda av det. Folk som inte har något som helst med företaget eller kunden att göra, bildar sin uppfattning baserat enkom på vad andra skriver.
Tyvärr blir en artikel som denna lite som en artikel i kvällstidningen (rubrik, that's it), och tyvärr i vissa fall finns det folk som tror precis på allt det läser. Tar allt skrivet som rena rama fakta. Som någon nämnde, var är källan till detta "hot"? Har den nu uppenbarligen "nöjda och glada" kunden verkligen ansett sig hotad? Eller är det en uppfattning alla andra har? Det går inte ihop i min värld... Om jag skulle känna mig hotad av ett företag skulle jag väl knappast vända mig hit utan till Polisen kanske?!

Lägg ner pajkastningen och spekulationerna nu, och redovisa fakta från båda parter istället, det gjorde ju i alla fall Plus-Sverker på sin tid, om än lätt partisk i de flesta fall även han (vilket jag anser är ok även här, till viss del)
Håll forumet seriöst och vuxet, det är mycket mer värt så!
Hej hopp, och glad kväll på er hemmapularvänner :)
 
G
Marlen Eskilsson skrev:
Lagen om yttrandefrihet ger dig full rätt att berätta sakligt och sanningsenligt om hur man upplever en vara eller en tjänst och företaget som levererar den till dig.
Fast nu är det väl ändå DU Marlen som skriver med DINA ord hur saker och ting "är"? Är det också lagligt? Bara nyfiken, du verkar ju kunna det här...
 
G
Att komma in med ett inlägg och skriva att företaget "är bäst i Sverige" drar bara ett löjets skimmer över det... Fel gör alla företag stora som små. Men ska man nu göra skäl för epitetet "bäst i Sverige" så rättar man till det som är fel. Detta förstår de flesta företag, de behöver inte presentera en Arne eller ens kommentera det. De bara fixar det...

All heder åt Marlen Eskilsson som inte låter sig tystas av dessa skojare.... /Jan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.