15 989 läst · 26 svar
16k läst
26 svar
Så isolerar du friggeboden och garaget
Skrivet av: Christer
Jag har läst informationen och den saknar ett förtydligande....Om man som jag köpt ett hus som har´ett garage som är oisolerat, så är min situation följande, garage är byggt med liggande panel och innanför finns någon form av "diff-papp" därefter regelverk 90x40.
Min fråga är hur gör man en luftspalt när pappen redan finns där, är det bar att lägga in lämplig isoleringstjocklek och sedan plast och gips?
Hoppas någon förstår vad jag menar?!
Tack för tydliga svar
Jag har läst informationen och den saknar ett förtydligande....Om man som jag köpt ett hus som har´ett garage som är oisolerat, så är min situation följande, garage är byggt med liggande panel och innanför finns någon form av "diff-papp" därefter regelverk 90x40.
Min fråga är hur gör man en luftspalt när pappen redan finns där, är det bar att lägga in lämplig isoleringstjocklek och sedan plast och gips?
Hoppas någon förstår vad jag menar?!
Tack för tydliga svar
Skrivet av: Robert
Christer:
Sätt dit några rader med läkt mellan papp och isoleringsplattorna, då har du automatiskt en luftspalt. i min värld kan du spika dit dessa över pappen som du redan har där. Sen isolerar du hela reglarnas bredd - plastar och på med tex osd skivor ytterst. /Snickare
Christer:
Sätt dit några rader med läkt mellan papp och isoleringsplattorna, då har du automatiskt en luftspalt. i min värld kan du spika dit dessa över pappen som du redan har där. Sen isolerar du hela reglarnas bredd - plastar och på med tex osd skivor ytterst. /Snickare
Skrivet av: Emil
Första steget är då att skapa en luftspalt mellan bakre delen av fasadpanelen och isoleringen. Du kan med fördel använda läkt på 15-20 millimeter.
Vad som menas med det kan ni se i denna länk:
http://www.isover.se/till%C3%A4ggsisolering+och+sm%C3%A5hus/att+till%C3%...
Första steget är då att skapa en luftspalt mellan bakre delen av fasadpanelen och isoleringen. Du kan med fördel använda läkt på 15-20 millimeter.
Vad som menas med det kan ni se i denna länk:
http://www.isover.se/till%C3%A4ggsisolering+och+sm%C3%A5hus/att+till%C3%...
Liknande trådar
-
Hur ljudisolerar jag spiskåpa/ventilationsaggregat från Acetec
Kök -
Hur isolerar jag en sån väg ?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur isolerar man ett sådant här snedtak inifrån?
Isolering -
Tänkte fortsätta lägga golv på vinden, men det är en djungel därute. Hur isolerar vi?
Byggmaterial & Byggteknik -
Mösssäkra friggeboden
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus