J Jocke Best skrev:
Tackar och bockar! Ska beställa så får vi se sen!
För bästa resultat är det rekommenderat att använda en vredcylinder för att uppnå ett starkare förband t.ex verdcylinder 13 med cylinderhylsa och cylinderring eller en av noways vredcylindrar.
Låser du med helt varav eller inte?

J
Helt varv. Hittar dock inte noways vredcylinder hos låsshop. Har redan beställt låsskydd nu men kan ju komplettera med noway på insidan sen med då? Dock verkar ju inte noway själva ha en webbshop att handla i.

Redigerat:
J Jocke Best skrev:
Helt varv. Hittar dock inte noways vredcylinder hos låsshop. Har redan beställt låsskydd nu men kan ju komplettera med noway på insidan sen med då? Dock verkar ju inte noway själva ha en webbshop att handla i.
Helt varv då fungera noways vred bra, fördelen med deras vred den korta manövreringen vid låsning och upplåsning (du slipper ta nytt tag).
De används rätt mycket till säkerhetsdörrar.
Jo problemet är att hitta någon som säljer dem, de flesta tar hem vid beställning.
Om du skickar en e-post eller ringer till noway så lär de hjälpa dig med var du kan beställa.
http://www.noway.se/kontakt.html

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
nizzehult
1 123abc skrev:
Då du inte bryr dig om säkerheten och vill använda en oval låscylinder så är det absolut enklaste att mäta hur mycket din låscylinder sticker utanför dörren och komplettera med en oval låscylinder och cylinderring i rätt höjd.
Det som eventuellt kan ställa till det är skruvlängden på de två skruvarna som håller fast cylinderringen som eventuellt behöver bytas ut.
Du har nu sett hur mitt lås ser ut och det är ju lite special. T ex att ytterringen är gängad på cylindern och att det sitter en cylinder även på insidan. Har inte rivit bort allt än och undersökt men tror du verkligen att det är så enkelt som du skriver; hålindelning och annat måste ju stämma perfekt. Att man kanske får införskaffa rätt längd på skruvarna ser jag inte som nåt större problem.

Bästa svaret

nizzehult nizzehult skrev:
Du har nu sett hur mitt lås ser ut och det är ju lite special. T ex att ytterringen är gängad på cylindern och att det sitter en cylinder även på insidan. Har inte rivit bort allt än och undersökt men tror du verkligen att det är så enkelt som du skriver; hålindelning och annat måste ju stämma perfekt. Att man kanske får införskaffa rätt längd på skruvarna ser jag inte som nåt större problem.
Ja det är så enkelt förutom höjden på cylinderringen då runda låscylindrar inte har samma längd, det är nog enklare att mäta B-mått.
De låscylindrarna är en kopia på norska trioving 508-serien runda dubbelcylindrar med 5912KS Vredtillsats och vrednyckel, trioving har gängade cylinderringar, det är inget konstigt eller speciellt.
https://www.assaabloyopeningsolutions.se/Other/assa-se/downloads/projekteringshjalp/Vilken höjd ska cylinderringen ha.pdf

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.