5 351 läst · 28 svar
5k läst
28 svar
Rördragning synligt eller dold i badrummet?
Kan du utvecklar mer vad menar du med ,""T Thullen skrev:
ta emot både toastol och tvättmaskin rätt tidigt.""
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 917 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 917 inlägg
Det är rätt trångt i vårt badrum och duschen är i ett hörn med tvättmaskinen 10 cm bort på ena sidan och handfatet kanske 40 cm bort på andra sidan. När jag ska in eller ut ur duschen öppnar jag ena dörren in i duschen och har då inga som helst problem att röra mig, men är man tjock kanske det inte fungerar. När det blir dags att göra om badrummet kommer det att bli vikdörrar i stället för att göra det smidigare.
Ja jag förstår, men när du ska kliva in i duschen så lär du vilja kunna öppna dörrarna tillräckligt för att komma in, utan att suga in magen. Det spelar ju ingen roll om dörrarna går att vika innåt då.sam2018 skrev:
Nej, ville bara påpeka det så du inte sätter upp grejer och först efreråt kommer på att du inte kommer in i duschen...sam2018 skrev:
Huruvida det är ett problem eller inte får man ju kolla närmare beroende på var grejerna hamnar mer exakt och hur stor plats de tar.
Jag säger inte att det är ett problem i ditt fall, men många tänker bara på att väggarna ska gå att vika inåt när de inte används, och glömmer platsen de tar utåt.
Annat förslag isåfall är draperi istället för dörrar.
Medlem
· Blekinge
· 10 474 inlägg
Man ska helst kunna komma in med rullstol också.
sam2018 skrev:
vad tycker ni om dra inkommande vatten till innertak och därifrån till respektive enhet enligt skissen nedan (det är värmvattenberedare som är ovanför tvättmaskin)sam2018 skrev:
Liknande trådar
-
Förberedande rördragning för solceller
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Rördragning - ok eller fuskjobb?
Vatten & Avlopp -
Rördragning, är detta okej eller är jag bara petig
Värme allmänt -
Synlig rördragning vid golv eller tak?
Badrum -
Kolfilterfläkt eller "vanlig" fläkt med 6m horisontell rördragning
Kök