Hej ska bygga om vår garage till boende, badrumsdelen kommer att ser ut enligt bilden.
Vad är bästa sätt för vattenrördragning utan risk för att fryser vatten mot yttervägg?
1- Utanpåligande högst upp nära tak eller dra dold i väggen? vi kommer att bygga om badrumväggar så inga problem att riva befintlig vägg,
2-Tvättmaskin behöver egen golvbrunn för avloppvatten?eller om byter plats mellan tvättmaskin occh toalettstol så kan Ansluta avlopp från tvättmaskin till tvättställavlopp?
3-var ska placera Fördelarskåp?
Tacksam för all tips och råd och ritning
Vad är bästa sätt för vattenrördragning utan risk för att fryser vatten mot yttervägg?
1- Utanpåligande högst upp nära tak eller dra dold i väggen? vi kommer att bygga om badrumväggar så inga problem att riva befintlig vägg,
2-Tvättmaskin behöver egen golvbrunn för avloppvatten?eller om byter plats mellan tvättmaskin occh toalettstol så kan Ansluta avlopp från tvättmaskin till tvättställavlopp?
3-var ska placera Fördelarskåp?
Tacksam för all tips och råd och ritning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 10 474 inlägg
Om du drar rör utanpå spar du mycket pengar.
Jag hade vänt toan 90 grader så att ryggen är mot ytterväggen.
Jag hade vänt toan 90 grader så att ryggen är mot ytterväggen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 917 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 917 inlägg
Går det inte att ansluta tvättmaskinsavloppet till avloppsrören under golvet?sam2018 skrev:
Typ med https://www.rinkabyror.se/artikel/falu-tvmavlopp-spillmuff-med-rakt-vattenlas-ansl-40-och-32-mm/
Jag tror Thomas menar den andra ytterväggen, dvs den till höger. Jag håller med honom, jag hade nog placerat den på höger yttervägg.sam2018 skrev:
Rören hade jag dragit utanpå (iaf de rör som är på ytterväggarna)
T Thomas_Blekinge skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 474 inlägg
Jag skulle vända toan för att kunna se ut genom fönstret när man kontemplerar. Och man har fria vyer i ögonhöjd (över handfatet) istället mot duschväggen.
Vad använder du för att göra skisserna/ritningarna?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 917 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 917 inlägg
Risk för att man tycker toaletten är i vägen när man kliver in genom dörren?sam2018 skrev:
Toaletten sticker ut mer än tvättmaskinen.
Är det inte enklare med bara T-kopplingar, direkt där det kommer in och sen under de två första vattenförbrukarna på vardera sidan?sam2018 skrev:
Syns väl mindre.
Redigerat: