5 124 läst · 25 svar
5k läst
25 svar
rör som slutar utanför central
Det är bra med lite extra kabel om man vill skarva på något extrai framtiden.
Finns ju såna där kabelskor på OK, Biltema m.fl, som man bara klämmer fäst på kabeln.
Finns ju såna där kabelskor på OK, Biltema m.fl, som man bara klämmer fäst på kabeln.
Medlem
· Halland
· 4 110 inlägg
Menar du av typen ScotchLok så måste jag påpeka att de är olämpliga få de inte ger en gastät förbindelse. En riktig skräpgrej även om de är praktiska. Om nu någon skulle få för sig att prova.platon1980 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 929 inlägg
Känns ju nästan som en tillfällig lösning vart permanent.....Kablarna indikerar ju nästan på att det skulle dit nåt annat så småningom men det blev aldrig gjort.
Moderator
· Stockholm
· 52 599 inlägg
Om du tänker på samma "elektriker" som sätter kabeln i PU skum, så skulle jag inte släppa honom nära den där centralen. Det är inte bra nu, men han kan göra det mycket värre.
Nä, jag var ironisk och tänkte på vanliga klämmor för bilel/12V..A Anders_Nilsson skrev:
Medlem
· Halland
· 4 110 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 110 inlägg
Ja, men samtliga parasitklämmor har den otrevliga egenskapen att de inte ger en gastät förbindelse. För att få en gastät förbindelse krävs att trycket är så högt att kopparen flyter. detta erhålls till exempel i vanliga kabelskor om rätt verktyg används, men inte i parasitklämmor vad jag vet. Kabelskor fungerar även i 20 år gamla bilar som stått ute. Det är den funktionen man vill ha. Men så kom ju StochLok också fram i U.S.A.useless skrev: