M Mad_Man skrev:
Var hittar jag den inställningen? Det enda jag kan finna avseende min 420 och komplexitet, är hur roboten skall gå när det går ut ifrån och tillbaka till laddstationen, ingenting hur det skall betee sig när den klipper.
Nej, det finns ingen inställning för komplexitet generellt i 420. Kanske 430x då?
 
Mysman Mysman skrev:
Nej, det finns ingen inställning för komplexitet generellt i 420. Kanske 430x då?
Tror det numera ligger i dolda menyn under trädgårdsform. Håll in 7 och 9 när ni är i menyn så dyker en ny symbol upp.
 
Jag har en 220 och där finns den.
 
Egentligen behöver man inte stöd för att ställa in om trädgården är komplex eller inte, detta skulle roboten själv kunna lära sig genom att mäta hur ofta den stöter på tjockare gräs och hur tjockt det är. En smart algoritm där skulle kunna dynamiskt kunna styra om mellan olika program/frekvenser för vändningsvinklarna.
 
legion legion skrev:
Tror det numera ligger i dolda menyn under trädgårdsform. Håll in 7 och 9 när ni är i menyn så dyker en ny symbol upp.
Trägårdsform? Menysystemet ser ju helt annorlunda ut mellan 220 och 420/430/450
 
M Mad_Man skrev:
Trägårdsform? Menysystemet ser ju helt annorlunda ut mellan 220 och 420/430/450
Vet inget om 220, menar 4-serien men hittar inte det själv längre nu när jag tittar. Komplexitet verkar vara borttaget i senare FW-versioner?
 
legion legion skrev:
Vet inget om 220, menar 4-serien men hittar inte det själv längre nu när jag tittar. Komplexitet verkar vara borttaget i senare FW-versioner?
Det var ju du som skrev "i dolda menyn under trädgårdsform", men trägårdsform finns ju inte ens i menysystemet för min 420.
 
Han skrev att det fanns där tidigare, men att det försvunnit iom en uppgradering av mjukvaran.
 
M Mad_Man skrev:
Det var ju du som skrev "i dolda menyn under trädgårdsform", men trägårdsform finns ju inte ens i menysystemet för min 420.
Jag skrev att jag trodde det fanns i dolda menyn, men det visade sig att alternativet numera är borta helt, läs noggrannare nästa gång;)

Så här såg i alla fall menyträdet ut tidigare, när det ändrades vet jag inte, 320/420 och 330/430 har ju funnits ganska många år nu.
En handbokssida som visar ett tidigare menyträdsschema för programmering av robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sida ur manual som visar menyfunktioner för robotgräsklippare med inställningar för trädgårdsform och klippzoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Trädgårdsform finns under 0-meny'n. :p
 
Mysman Mysman skrev:
Trädgårdsform finns under 0-meny'n. :p
Se där ja(y), visste väl att jag sett det nånstans men har nog aldrig riktigt fattat att 0-menyn och 7 + 9 var två olika gömda menyer! Lite konstigt faktiskt att de valt att göra så.
 
Mysman Mysman skrev:
Trädgårdsform finns under 0-meny'n. :p
Och hur hittar man till 0 menyn på en 420?
 
Håll in 0 någon sekund, eller två.
 
Redigerat:
  • Gilla
Mad_Man
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.