Suck .... ja min är ju så gott som ny så en massa krångel o skicka inR Rickard92 skrev:
Fick felkod
Skulle tro att främre kretskortet gett upp. Åk till närmaste gräsklipparmek och be dom kolla den med sin dator.
Guzzy skrev:Hej min nya klippare slutade helt plötsligt att hitta signalen och det står kört ur klippzon hela tiden
Man kan misstänka kabelbrott men har till 100% försäkrat mig om att så inte är fallet då jag testade att koppla in min gamla klip
ts1000 vilken är mer eller identisk med rs615u och den gamla funkade o hittade signalen utan problem så felet torde ligga i klipparen vad göra? Testade att göra signalkalibrering och då stod det fel 20Guzzy skrev:Hej min nya klippare slutade helt plötsligt att hitta signalen och det står kört ur klippzon hela tiden
Man kan misstänka kabelbrott men har till 100% försäkrat mig om att så inte är fallet då jag testade att koppla in min gamla klippare ts1000 vilken är mer eller identisk med rs615u och den gamla funkade o hittade signalen utan problem så felet torde ligga i klipparen vad göra? Testade att göra signalkalibrering och då stod det fel 20
Tacksam för hjälp
Tacksam för hjälp
Skulle tro att främre kretskortet gett upp. Åk till närmaste gräsklipparmek och be dom kolla den med sin dator.
Vad menar du med riktig klippare? En med rakblad som knivar?R Rickard92 skrev:
Jag har haft min Robomow i 7 år och den fungerar väldigt bra. Service två ggr på 7 år är bra. Och knivarna tål det mesta. Inga rakblad liggande i gräsmattan heller.
löste ni det?Guzzy skrev:Hej min nya klippare slutade helt plötsligt att hitta signalen och det står kört ur klippzon hela tiden
Man kan misstänka kabelbrott men har till 100% försäkrat mig om att så inte är fallet då jag testade att koppla in min gamla klippare ts1000 vilken är mer eller identisk med rs615u och den gamla funkade o hittade signalen utan problem så felet torde ligga i klipparen vad göra? Testade att göra signalkalibrering och då stod det fel 20
Tacksam för hjälp
Jag hittade min RS615 ute på gatan för ett tag sen så jag stängde av den helt.
Testade igår, nu indikerar den exakt samma sak som ni skrivit, att kabelsignal saknas trots att den bevisligen är hel. Märkte att laddhuvudet är riktigt hett, håller man på en av metallskruvarna som håller ihop över/underdel så bränner man fingrarna. Tycker det verkar vara skräp det här.
Det löste sig för mig genom att byta ut laddhuvudet. Finns att köpa själv för lite mer än 1200.
För att svara Nissens tidigare så är det kanske inte skitmaskiner, men bristen på support gör ju att de inte ligger i samma liga som konkurrenterna
För att svara Nissens tidigare så är det kanske inte skitmaskiner, men bristen på support gör ju att de inte ligger i samma liga som konkurrenterna
Liknande trådar
-
Robomows breda klippbredd och rejäla knivar ett minne blott?
Robotgräsklippare -
kan inte justera klipphöjd Robomow 304
Robotgräsklippare -
Robomow rc 306 vägrar gå ut själv
Robotgräsklippare -
Robomow RS615pro - Kalibrering av kabelsignal följt av fel 1
Robotgräsklippare -
Robomow City MC150
Robotgräsklippare