R Rickard92 skrev:
Testade idag, men hittar inget. Har bara gjort en "okulär" besiktning men inget av kretskortet är ärgade eller något annan synbar skada på kablar mm. Är nog bara att lämna in sliten någonstans eller köpa en riktig klippare, Huskvarna
Suck .... ja min är ju så gott som ny så en massa krångel o skicka in

Fick felkod
Guzzy Guzzy skrev:
Hej min nya klippare slutade helt plötsligt att hitta signalen och det står kört ur klippzon hela tiden
Man kan misstänka kabelbrott men har till 100% försäkrat mig om att så inte är fallet då jag testade att koppla in min gamla klip
Guzzy Guzzy skrev:
Hej min nya klippare slutade helt plötsligt att hitta signalen och det står kört ur klippzon hela tiden
Man kan misstänka kabelbrott men har till 100% försäkrat mig om att så inte är fallet då jag testade att koppla in min gamla klippare ts1000 vilken är mer eller identisk med rs615u och den gamla funkade o hittade signalen utan problem så felet torde ligga i klipparen vad göra? Testade att göra signalkalibrering och då stod det fel 20
Tacksam för hjälp
ts1000 vilken är mer eller identisk med rs615u och den gamla funkade o hittade signalen utan problem så felet torde ligga i klipparen vad göra? Testade att göra signalkalibrering och då stod det fel 20
Tacksam för hjälp

Skulle tro att främre kretskortet gett upp. Åk till närmaste gräsklipparmek och be dom kolla den med sin dator.

• Gilla
Guzzy
  • Laddar…
Nissens
R Rickard92 skrev:
Testade idag, men hittar inget. Har bara gjort en "okulär" besiktning men inget av kretskortet är ärgade eller något annan synbar skada på kablar mm. Är nog bara att lämna in sliten någonstans eller köpa en riktig klippare, Huskvarna
Vad menar du med riktig klippare? En med rakblad som knivar?
Jag har haft min Robomow i 7 år och den fungerar väldigt bra. Service två ggr på 7 år är bra. Och knivarna tål det mesta. Inga rakblad liggande i gräsmattan heller. :)

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Guzzy Guzzy skrev:
Man kan misstänka kabelbrott men har till 100% försäkrat mig om att så inte är fallet då jag testade att koppla in min gamla klippare ts1000 vilken är mer eller identisk med rs615u och den gamla funkade o hittade signalen utan problem så felet torde ligga i klipparen vad göra? Testade att göra signalkalibrering och då stod det fel 20
Tacksam för hjälp
löste ni det?
Jag hittade min RS615 ute på gatan för ett tag sen så jag stängde av den helt.
Testade igår, nu indikerar den exakt samma sak som ni skrivit, att kabelsignal saknas trots att den bevisligen är hel. Märkte att laddhuvudet är riktigt hett, håller man på en av metallskruvarna som håller ihop över/underdel så bränner man fingrarna. Tycker det verkar vara skräp det här.

Det löste sig för mig genom att byta ut laddhuvudet. Finns att köpa själv för lite mer än 1200.

För att svara Nissens tidigare så är det kanske inte skitmaskiner, men bristen på support gör ju att de inte ligger i samma liga som konkurrenterna :)

Fått den servad, bytt frontkort & laddhuvud.. nu stod den och pep.. gick ut och tittade, nu hade den kört rakt över laddstationen och fastnat uppepå.. ska det ens vara möjligt??

• Robotgräsklippare som har kört över sin laddstation och fastnat på nattetid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.