Provade byta plats på knivarna men wobblet var kvar på samma sida.. Är axeln nått man fixar byta själv eller behöver man lämna in den på verkstad?

Bara att byta motor då men det är ju lätt på dom där. Går jätte snabbt så du kan lika väl låta verkstaden göra det om du ändå ska beställa en motor av dom.

arrowsmith skrev:
Du får nog ränka med att byta hela motorn.

[länk]
Tack för länken, har plockat bort klippmotorn och beställt en ny. Det var inte samma strömkontakt som i filmen men jag hoppas att det passar ändå. Stod att den skulle passa alla i MS-serien..

• Gilla
arrowsmith
  • Laddar…
quick skrev:
Bara att byta motor då men det är ju lätt på dom där. Går jätte snabbt så du kan lika väl låta verkstaden göra det om du ändå ska beställa en motor av dom.
Det var verkligen smidigt att lossa den gamla så få dit den nya borde inte vara några problem. Tack för hjälpen

A
Abki skrev:
Går klipparen fortfarande bättre efter nollningen ?
MS-modellen har en annan support än TS. Skulle tro att man vill ha lite mer betalt för den.
Då jag köpte den så betalade jag ett pris men sen blev det prissänkning så fick tillbaka 1 tusenlapp.

A
Det här med blött gräs och att klipparen inte går så bra.
Har höjt mitt värde för regnsensorn så nu är oftast gräset torrt innan den klipper. Lite mer sällsynt med stopp på gräsmattan.

Däremot har jag 2 - 3 gånger i år hittat gräsklipparen stående lite utanför avgränsningstråden. Vet inte varför den gör så man får titta lite mer på feltexterna nästa gång.

A
Knivsta skrev:
Hittade detta ett år efter att du skrev detta. Jag har också nu köpt en liknade maskin, en TS1000, tror den är samma typ som din fast min är svart. I alla fall så står den också under laddning över 12 timmar och funderar om det är nåt fel på den? Den är i stort sett "kål ny" sen i går. Köpte den på¨Elgiganten. Det enda den har lyckats med är att köra hela varvet runt på kantledningen för att testa den och slutade med "Test ok" på displayen. Sen lät jag den stå på laddstationen och ladda men nu har det gått 12 timmar sen sist och enligt bruksanvisningen ska laddtiden vara mellan 90 och 120 minuter, Frågan är om jag ska lämna tillbaks hela schabraket till affären och begära få en ny robot- klippare?
I displayen eller mobilappen kan man se om den laddar, upptäckt regn eller om den väntar på sin klipptid. Laddtiden vill jag minnas ska vara ca 90 minuter efter en klippning eller något mer första gången.
Kan vara inställt vilotid/dag också som den inte klipper på.

Har fått lite mer problem med min MS1000. Han drar igång turboläget ca 10 sek sen stänger han av det några sekunder för att sen dra igång turbo igen.. Hela tiden gör han så. Har gjort rent han under men det gjorde ingen skillnad :(. Någon som varit med om samma fenomen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.