@El-Löken66 Absolut. Full koll på detta. Tror det som sitter kvar på baksidan av uttaget kan vara en förhöjningsring. Har sett uttag som bara varit fastskruvade i förhöjningsringen och inga långa skruvar har använts...

Ser väl ut som en dosa med justerbar ring där ringen släppt. Det kan bero på att den skruvats ut för långt (dosan sitter för långt in) och ringen då bara sitter igängad lite grann. Mät spänning, bryt strömmen och möt igen. När det är spänningslöst lossar du skruvarna, tar loss locket och lossar sedan skruvarna som håller uttagsinsatsen mot ringen. Nu är ringen löser, skruva fast den i dosan några varv och återmontera.

brasklapp. Det kan vara så att det inte räven sån dosa som jag tror. Det kan också vara så att snickaren med dosfräsen skadat gängorna på ringen. Om så är fallet får du skruva in den med lite sättlim. Se bara till att skruven då sitter på rätt ställe få du inte kommer kunna justera dosskruvarna.

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
@El-Löken66 Absolut. Full koll på detta. Tror det som sitter kvar på baksidan av uttaget kan vara en förhöjningsring. Har sett uttag som bara varit fastskruvade i förhöjningsringen och inga långa skruvar har använts...
Du kan ha rätt!

E El-Löken66 skrev:
Okej, ta foto då så får vi se. Har en känsla att det hela är fel gjort och frågan är vad det vita röret tillför men det i sig borde inte utgöra något problem åd långa skruvarna ska fästa i dosan ngst in.
- Vem har sagt att jag har gjort fel ? Vägguttag har kommit ur sig när jag skulle dra i kabeln.

E
sokoban sokoban skrev:
- Vem har sagt att jag har gjort fel ? Vägguttag har kommit ur sig när jag skulle dra i kabeln.
Ja, då är ju något fel.
För det ska ett vägguttag hålla för, annat om du använt det för boulder climbing.

E El-Löken66 skrev:
Ja, då är ju något fel.
För det ska ett vägguttag hålla för, annat om du använt det för boulder climbing.
Men det är inte TS som gjort fel utan den som installerade uttaget vilket inte är TS för få hade han inte behövt fråga hur han sätter dit det.

• Wow
El-Löken66
  • Laddar…
sokoban sokoban skrev:
Det är väl ingen som sagt att du gjort fel!

• Gilla
udihow
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Ser ut som en förhöningsring. De har väl skruvat uttaget i endast den. Och så här skruvarna i dosan lossnat från förhöjningsringen. Men ge oss en bild [bild]
Så här ser det ut ...

• Elektrisk vägguttag utan kåpa med synliga färgkodade trådar i en öppen installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruva lös uttaget från ringen, gänga fast ringen några varv i dosan igen och skruva fast uttaget. Klart.

• Gilla
Kurtivan och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Skruva lös uttaget från ringen, gänga fast ringen några varv i dosan igen och skruva fast uttaget. Klart.
Är inte på plats just nu, men provar vid ett senare tillfälle , tack :)

E
sokoban sokoban skrev:
Är inte på plats just nu, men provar vid ett senare tillfälle , tack :)
Hur gick det med detta? Har du fyllt dosan med smältlim eller hur fick du fast det?

Ser ut som att justerringen har varit för långt urskruvad så att den bara har suttit med ett gängvarv.

Jag hade skaffat en påbyggnadsring (minimum 5mm) så att justerringen sitter ordentligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.