Ser väl ut som en dosa med justerbar ring där ringen släppt. Det kan bero på att den skruvats ut för långt (dosan sitter för långt in) och ringen då bara sitter igängad lite grann. Mät spänning, bryt strömmen och möt igen. När det är spänningslöst lossar du skruvarna, tar loss locket och lossar sedan skruvarna som håller uttagsinsatsen mot ringen. Nu är ringen löser, skruva fast den i dosan några varv och återmontera.
brasklapp. Det kan vara så att det inte räven sån dosa som jag tror. Det kan också vara så att snickaren med dosfräsen skadat gängorna på ringen. Om så är fallet får du skruva in den med lite sättlim. Se bara till att skruven då sitter på rätt ställe få du inte kommer kunna justera dosskruvarna.
brasklapp. Det kan vara så att det inte räven sån dosa som jag tror. Det kan också vara så att snickaren med dosfräsen skadat gängorna på ringen. Om så är fallet får du skruva in den med lite sättlim. Se bara till att skruven då sitter på rätt ställe få du inte kommer kunna justera dosskruvarna.
- Vem har sagt att jag har gjort fel ? Vägguttag har kommit ur sig när jag skulle dra i kabeln.E El-Löken66 skrev: