Det blir ju vår nu så det är ett trevligt projekt. Investera gärna i bra verktyg så går det mycket lättare:
ställning
tigersåg (ett måste och ett nöje)
kraftig kofot
handcirkelsåg
mm.

Jobba säkert!

A
T Thomas_Blekinge skrev:
Det blir ju vår nu så det är ett trevligt projekt. Investera gärna i bra verktyg så går det mycket lättare:
ställning
tigersåg (ett måste och ett nöje)
kraftig kofot
handcirkelsåg
mm.

Jobba säkert!
Tack för tipsen! Vet i ärlighetens namn knappt var jag ska börja med rivningen. Räcket, som ska bort, är en sak. Golvet löser sig nog också. Panelen på alla tre sidor längs kanterna är det dock inget som helst fel på, så det sparar jag gärna om det går. Det kanske ger sig när jag börjar riva. Dags att lära känna nån granne med byggställning...

sandstorm skrev:
Tack för tipsen! Vet i ärlighetens namn knappt var jag ska börja med rivningen. Räcket, som ska bort, är en sak. Golvet löser sig nog också. Panelen på alla tre sidor längs kanterna är det dock inget som helst fel på, så det sparar jag gärna om det går. Det kanske ger sig när jag börjar riva. Dags att lära känna nån granne med byggställning...
Själklart sparar du panelen/fasaden och sätter tillbaka sen, men den måste ju tillfälligt tas bort så du kommer åt bärlinan i dess fulla längd.

A
G ekaa88 skrev:
Själklart sparar du panelen/fasaden och sätter tillbaka sen, men den måste ju tillfälligt tas bort så du kommer åt bärlinan i dess fulla längd.
Exakt! Det är snarare hur den rivs varsamt som jag inte har koll på :)

sandstorm skrev:
Exakt! Det är snarare hur den rivs varsamt som jag inte har koll på :)
En bra kofot under panelen mot bärlinan så bör den släppa, man får inte vara för försiktig, finns ju folk som inte gör annat än säljer färg hela dagarna så du får fylla i om du skaver bort under rivningen.

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.