24 923 läst · 207 svar
25k läst
207 svar
Renoveringstråd, svarv
Nej, nej, så fort går det inte. Lång administration och under tiden kan du jobba på förlåtelsen.Lexington skrev:
Du kan också glädjas åt att du skulle göra mitt äktenskap en tjänst, två svarvar är en mer än vad som i längden är hållbart..
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Svarv-vandringen kan vi kalla serienLexington skrev:
Ryktet går ju att @nanowire vill ha L-boxxar..
Ja du, semestern det ut att bli tidig, typ strax efter midsommar, tre veckor eller sådär.
Såga upp snarast, minst halvmåne, annars spricker det massor. När du sågat grovt kan du torka så länge du vill men minst ett år beroende på förhållandena (både klimat och äktenskap).Lexington skrev:
Såg en intressant variant: Först grovsvarva medan det är färskt. Ta sedan och doppa/pensla den i smält vax så att den blir "förseglad". Sedan låta den ligga och torka i ett halvår/år. (Koll genom att mäta fukthalten)
Sedan finbearbetningen när det är torrt.
Vilken metod som ger bäst resultat eller minst spräckta ämnen vet jag inte.
Sedan finbearbetningen när det är torrt.
Vilken metod som ger bäst resultat eller minst spräckta ämnen vet jag inte.
Har stått lite still med senaste chucken ett tag, men nu har jag iaf lyckats mäta mig fram till vilken adapter jag behöver hitta, har dock googlat mig tokig och inte hittat någonting, så därför vänder jag mig hit nu.
Behöver en adapter likt bilden nedan med måtten: Yttermått M20-1,5 innermått M14-2.
Fick ett bra tips från @Frustrator, dock va den han hittade M20-1,5 till M14-1,5.
Hjälp!
Behöver en adapter likt bilden nedan med måtten: Yttermått M20-1,5 innermått M14-2.
Fick ett bra tips från @Frustrator, dock va den han hittade M20-1,5 till M14-1,5.
Hjälp!
Liknande trådar
-
Metallsvarv och mindre metallfräs köpes.
Köpes, Hyres & Bytes -
Användarmanual och instruktionsbok till en äldre metallsvarv till salu
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Svarvchuck till Hobbymat
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Manual/beskrivning för Lunas träsvarv tillbehör kopieringsmodul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Köpes : Tillbehör träsvarv
Köpes, Hyres & Bytes