1 638 läst · 27 svar
2k läst
27 svar
Renoveringsgips runt rörklammer
Jag har framgångsrikt kapat små bitar plast i båda sågarna utan problem. Senast var det ben till Ikea Metod-kök som känns väldigt likt plasten i rörklammer. Är det svårt att hålla kan man ju tejpa fast den i något bättre att hålla i.J jonaserik skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 959 inlägg
Vad är det för panel? Det är inte enklare att ta bort panelen först då och få normalt med plats för nya skivor.
Kapa klossen så du får in vanlig gips. Mycket behagligare att jobba med.
Elementen blir jobbigare. Jag har rören i golvet och NOLL rörelsemån då det är 1-rörsystem. Måste sitta exakt….
Tyckte detta skulle vara snyggt när jag gjorde jobbet. Kändes mycket lättare än försöka rama in fästena och det var tur för någon mm hit eller dit hade inte gått att justera. Det var ett helvete att få anslutningen tät.
På barnens rum blev det en ram så att skarven inte går hela vägen upp eller ner.
Vet inte riktigt varför jag gjorde på två olika sätt.
Elementen blir jobbigare. Jag har rören i golvet och NOLL rörelsemån då det är 1-rörsystem. Måste sitta exakt….
Tyckte detta skulle vara snyggt när jag gjorde jobbet. Kändes mycket lättare än försöka rama in fästena och det var tur för någon mm hit eller dit hade inte gått att justera. Det var ett helvete att få anslutningen tät.
På barnens rum blev det en ram så att skarven inte går hela vägen upp eller ner.
Men nu när jag tänker på det.
Jag hade nog vinklat ut rören så att det bara var att montera elementen och fästena ovanpå den nya gipsen. Kräver lite jobb där rören kommer genom väggarna men för mig hade det varit värt det.
Alltså satt två vinklar för att kunna flytta ut hela installationen 13mm
Jag hade nog vinklat ut rören så att det bara var att montera elementen och fästena ovanpå den nya gipsen. Kräver lite jobb där rören kommer genom väggarna men för mig hade det varit värt det.
Alltså satt två vinklar för att kunna flytta ut hela installationen 13mm
Tack för inspiration, ska fundera här lite hur jag går tillväga.D Dr Benz skrev:Kapa klossen så du får in vanlig gips. Mycket behagligare att jobba med.