nikasp nikasp skrev:
Varför kör du inte bara bort 3 mm av klossen i kapsågen eller med bordssåg?
Ja det skulle jag väl iofs kunna göra, kändes bara läskigt med sån liten del men får väl fästa den med något isåfall 👍🏻

Edit: skippar det

nikasp nikasp skrev:
Varför kör du inte bara bort 3 mm av klossen i kapsågen eller med bordssåg?
Går inget bra att kapa bort så lite, hur tänker du att hålla biten när du sågar/kapar. Det är plast och det smälter och klibbar fast i sågbladet

• Gilla
cpt
  • Laddar…
nikasp
J jonaserik skrev:
Går inget bra att kapa bort så lite, hur tänker du att hålla biten när du sågar/kapar. Det är plast och det smälter och klibbar fast i sågbladet
Jag har framgångsrikt kapat små bitar plast i båda sågarna utan problem. Senast var det ben till Ikea Metod-kök som känns väldigt likt plasten i rörklammer. Är det svårt att hålla kan man ju tejpa fast den i något bättre att hålla i.

• Svart plastdel, ser ut som en komponent eller stativfäste med vridbara sektioner och fästpunkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktyg med svart och blå färg: En snabbtving på vit bakgrund.
Skapa konto
I-landsproblem?

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
[bild]I-landsproblem?
Haha ja

OK alla har sina lösningar på något , men biten är liten och att tejpa TJA kanske går, sen med en tving blir för liten yta att fästa mot, åker av. Så jag tror att TS får lösa det på ett sätt som TS klara av.

• Gilla
cpt
  • Laddar…
nikasp
Vit plastdel, liknar en LEGO-komponent, avlång, två ihåliga delar, fästpunkter på ovansidan.
Skapa konto

Jag skulle skruva fast den i en träbit från baksidan (underifrån) och sen är det ju bara att lägga den rätt i gersågen och köra av några mm.

• Gilla
cpt
  • Laddar…
Hej igen,

Denna distanskloss känns svår att få loss utan att trycka utåt vilket känns läskigt med rören... någon som har koll på hur den sitter bakom, om det är någon viss teknik att få loss den?

Vad är det för panel? Det är inte enklare att ta bort panelen först då och få normalt med plats för nya skivor.

Kapa klossen så du får in vanlig gips. Mycket behagligare att jobba med.

Elementen blir jobbigare. Jag har rören i golvet och NOLL rörelsemån då det är 1-rörsystem. Måste sitta exakt….

Tyckte detta skulle vara snyggt när jag gjorde jobbet. Kändes mycket lättare än försöka rama in fästena och det var tur för någon mm hit eller dit hade inte gått att justera. Det var ett helvete att få anslutningen tät.

På barnens rum blev det en ram så att skarven inte går hela vägen upp eller ner.
Vet inte riktigt varför jag gjorde på två olika sätt.

• Vit radiator med vertikala ribbor, termostat i mitten, skuggor på vägg.
    Skapa konto
  • Vit strålande element, grön yttre miljö synlig genom öppet fönster, inomhus vy.
    Skapa konto
  • Vitt ribbat element framför ett fönster, monterat över trägolv, inomhus, dagtid.
    Skapa konto
  • Ett stort fönster med utsikt över en grön trädgård och en vit elementradiator vid fönstret inomhus.
    Skapa konto
  • Gilla
cpt
  • Laddar…
Men nu när jag tänker på det.

Jag hade nog vinklat ut rören så att det bara var att montera elementen och fästena ovanpå den nya gipsen. Kräver lite jobb där rören kommer genom väggarna men för mig hade det varit värt det.

Alltså satt två vinklar för att kunna flytta ut hela installationen 13mm

S Stefan1972 skrev:
Vad är det för panel? Det är inte enklare att ta bort panelen först då och få normalt med plats för nya skivor.
Jag funderar om jag kan feina bort bakom distansklossen så jag kan pilla bort den just där bara, annars får jag fundera på något annat...

D Dr Benz skrev:
Kapa klossen så du får in vanlig gips. Mycket behagligare att jobba med.

Elementen blir jobbigare. Jag har rören i golvet och NOLL rörelsemån då det är 1-rörsystem. Måste sitta exakt….

Tyckte detta skulle vara snyggt när jag gjorde jobbet. Kändes mycket lättare än försöka rama in fästena och det var tur för någon mm hit eller dit hade inte gått att justera. Det var ett helvete att få anslutningen tät.

På barnens rum blev det en ram så att skarven inte går hela vägen upp eller ner.
Vet inte riktigt varför jag gjorde på två olika sätt.
Tack för inspiration, ska fundera här lite hur jag går tillväga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.