Tack!

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Några korta snabba frågor till:

Gipsskivorna skruvas med 200 mm emellan skruvar i skarvarna och ca 300 mm över regeln som är på mitten av skivan.
Jag ska ju inte ha tätskikt på väggen men skarvarna ska ändå stärkas med remsor och det även i hörnen men behöver skruvskallarna mitt på skivorna spacklas?

//Sulan

• Gilla
snoooze
  • Laddar…
S Sulan_gbg skrev:
Några korta snabba frågor till:

Gipsskivorna skruvas med 200 mm emellan skruvar i skarvarna och ca 300 mm över regeln som är på mitten av skivan.
Jag ska ju inte ha tätskikt på väggen men skarvarna ska ändå stärkas med remsor och det även i hörnen men behöver skruvskallarna mitt på skivorna spacklas?

//Sulan
Fullständigt onödig överkurs att ens spackla skarvarna så skruvarna kan du definitivt låta vara.

Tack

då behöver jag alltså inte rensa heller? Korrekt uppfattat?

S Sulan_gbg skrev:
Tack

då behöver jag alltså inte rensa heller? Korrekt uppfattat?
Remsa... ?
Inte i min värld fyller det någon funktion...

Tänkte lägga klinker på golvet och sedan kakla väggarna. Eller tycker ni det är enklare att sätta kaklet först?

S Sulan_gbg skrev:
Tänkte lägga klinker på golvet och sedan kakla väggarna. Eller tycker ni det är enklare att sätta kaklet först?
Ja, det är mycket enklare att måtta in golvplattorna mot väggarna än tvärtom så jag hade satt väggarna först.

• Gilla
Sulan_gbg
  • Laddar…
Hej,

Mjukfog/silicon eller vanlig fog?

//Sulan

• Hörnet av två väggar med kakel, där fogningen uppvisar glapp och tecken på slitage, behov av fogförslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.