29 121 läst · 59 svar
29k läst
59 svar
Renovering av sekelskifteslägenhet 1903.
Riktigt snyggt, välgjort och smakfullt. Kul att följa tråden, med mycket bilder.
Du frågade om du kunde gjort något annorlunda. Det enda jag ser är att jag skulle valt ett kromat avloppsrör/vattenlås i metall under tvättstället, om det skall vara synligt.
Du frågade om du kunde gjort något annorlunda. Det enda jag ser är att jag skulle valt ett kromat avloppsrör/vattenlås i metall under tvättstället, om det skall vara synligt.
Medlem
· Västerbotten
· 59 inlägg
Verkligen superfin renovering! Det märks att du inte fuskat någonstans! Jag håller med vissa om att svarta strömbrytare osv ser lite hårt ut! Men det är ju tur att man är olika!
Älskar den lilla pallen i hallen som viks ner!
Älskar den lilla pallen i hallen som viks ner!
Medlem
· Västra Götaland
· 34 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 34 inlägg
BlueX skrev:
Kul att läsa din kommentar!
Juste! Det har jag aldrig haft en tanke på, men självklar ska det vara i kromat, det skall bytas ut. Tack för tipset!😃👍🏼
Medlem
· Västra Götaland
· 34 inlägg
Tack ska ni ha!LinneaochJohan skrev:
Jag hoppas strömbrytarna smälter in bättre när möbler kommer på plats.
Visst är den cool!☺️
Tänk på att det finns vattenlås med betydligt trevligare utseende än den modellen du har nu..SvanteOlsson skrev:
Tex detta från Gustavsberg https://www.gustavsberg.com/se/prod...vattenlas-3880-golvanslutning-med-l-ror-krom/
Det finns även modeller med liknande design i plast.
Vilket härligt projekt, ett plus när man som jag missat det och kan sträckläsa igenom hela din färd.
Hur har din budget varit, vad har du lagt ner i tid och pengar på arbetet?
Tycker personligen att du skall sälja och köpa något nytt och större så vi kan följa dig på nytt
Bra jobbat!
Hur har din budget varit, vad har du lagt ner i tid och pengar på arbetet?
Tycker personligen att du skall sälja och köpa något nytt och större så vi kan följa dig på nytt
Bra jobbat!
Medlem
· Västra Götaland
· 34 inlägg
Hej! Kul kommentar att läsa!Lewdis skrev:
Jag har inte haft någon speciell budget, det får kosta vad det kostar, huvudsaken är att jag blir nöjd med resultatet!😅
Jag skulle tippa på att jag lagt ned ca 100k på renovering och ca 600timmar arbete..
Det kommer säker i framtiden! Håll utkik😉
Medlem
· Västra Götaland
· 34 inlägg
JohanLun skrev:Kanonsnyggt.
Var det du som råkade såga i den förbyggda dörren för du inte visste om den? Såg så mysko ut...
Tycker svarta renova sticker ut lagom och passar bra, vi har många svartbruna strömbrytare i vårt hus från 1909 (nu är de något senare än huset, men ändå passar de bra) och jag planerar själv att köra svarta renova i mitt kök... Vita ser lite tråkigt ut...
Även jag är nyfiken på mer detaljer kring garderobslösningen.
Hej! Missat din kommentar, sorry!
Kul att du gillar de, ja då tycker vi lika😄
Vad funderar du på ang garderoben?
Mvh Svante!
Medlem
· Västra Götaland
· 34 inlägg
Hej!
Först och främst vill jag tacka för alla fina kommentarer, superkul att läsa!!
Är nu tillbaka i Sverige efter ha varit ute och rest 1år. Har alltså inte flyttat in ännu men snart så! Lägenheten har varit uthyrd under tiden.
Jag har börjat lite smått att köra hit grejer, säng, soffa, skrivbord osv.
Även påbörjat bygga den platsbyggda bokhyllan i vardagsrummet, tanken först var att ha det som bokhylla kombination men skrivbord men det fick icke plats. Men bara bokhylla kommer bli super!
Bokhyllan bygger jag av 22mm MDF skiva, den kommer kläs in av golvlist för den platsbyggda känslans skull samt en taklist runt om. Blir även spotlights som skall lysa upp hyllan.
Blev även ett litet projekt i garderoben men uttag där tanken är att jag skall ha lite batteriladdning.
Nya bilder kommer inom kort!
Först och främst vill jag tacka för alla fina kommentarer, superkul att läsa!!
Är nu tillbaka i Sverige efter ha varit ute och rest 1år. Har alltså inte flyttat in ännu men snart så! Lägenheten har varit uthyrd under tiden.
Jag har börjat lite smått att köra hit grejer, säng, soffa, skrivbord osv.
Även påbörjat bygga den platsbyggda bokhyllan i vardagsrummet, tanken först var att ha det som bokhylla kombination men skrivbord men det fick icke plats. Men bara bokhylla kommer bli super!
Bokhyllan bygger jag av 22mm MDF skiva, den kommer kläs in av golvlist för den platsbyggda känslans skull samt en taklist runt om. Blir även spotlights som skall lysa upp hyllan.
Blev även ett litet projekt i garderoben men uttag där tanken är att jag skall ha lite batteriladdning.
Nya bilder kommer inom kort!
Medlem
· Västra Götaland
· 34 inlägg
Hej!
Nu är den platsbyggda bokhyllan klar, det blev lite mer jobb än vad jag trodde haha. Men blev supernöjd!
Det var mycket slipande och spacklande där de små trälisterna mötte varandra, samt mycket pill med golvlisten runt om. Något som blev extra bra och ger en härlig känsla är krönlisten som går runt hyllans ovankant, stark rekommendation ifall ni tänkte bygga en! Undrar ni något så hör gärna av er så ska jag försöka ge er några tips.
Fler bilder kommer när lägenheten är ’’klar’’ och lite mer inredning finns på plats
Ha det gott! / Svante
Nu är den platsbyggda bokhyllan klar, det blev lite mer jobb än vad jag trodde haha. Men blev supernöjd!
Det var mycket slipande och spacklande där de små trälisterna mötte varandra, samt mycket pill med golvlisten runt om. Något som blev extra bra och ger en härlig känsla är krönlisten som går runt hyllans ovankant, stark rekommendation ifall ni tänkte bygga en! Undrar ni något så hör gärna av er så ska jag försöka ge er några tips.
Fler bilder kommer när lägenheten är ’’klar’’ och lite mer inredning finns på plats
Ha det gott! / Svante
Medlem
· Västra Götaland
· 34 inlägg
.
Medlem
· Västra Götaland
· 34 inlägg
.
Produkter som diskuteras i tråden