Helgen har tyvärr innehållit för mycket störningsmoment ( Släktmiddagar och d.y.l :) ) för att komma nån vart. Söndagens projekt blev att klamra kabel i köket efter 5h liggande på golvet har jag en nyvunnen respekt för elektriker.
 
Väldigt kul tråd då jag själv renoverar min funkislägenhet (1942) och börjar bli klar efter mycket jobb. Att bevara den ursprungliga stilen men göra fräscht och modernisera funktionen blir alltid bra och tidlöst :)
 
Liten Uppdatering!
Har blivit mycket jobb med målningen, blir inte så roliga bilder på det :) Har även klamrat kabel och fått den inkopplad i köket så nu är det förberett för de nya vitvarorna. I helgen är planen att återmontera diskbänk och bänksiva samt kakla stänkskyddet i köket. Bilder på detta utlovas!
 
Hur har det gått? Några nya bilder att visa? Nyfiken :)
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
A AndreasPer skrev:
Liten Uppdatering!
Har blivit mycket jobb med målningen, blir inte så roliga bilder på det :) Har även klamrat kabel och fått den inkopplad i köket så nu är det förberett för de nya vitvarorna. I helgen är planen att återmontera diskbänk och bänksiva samt kakla stänkskyddet i köket. Bilder på detta utlovas!
Blev det några bilder på det färdiga resultatet?
 
Hade lite förträngt att jag hade startat dena tråd. Slutfasen av renoveringen blev ganska intensiv och sedan tappade jag helt enkelt bort att uppdatera här.

Lägenheten är nu såld och en mindre hästgård har inhandlats istället

Nedan följer bilder på slutresultatet:
Renoverat kök med blå och vit inredning, kryddväxter i fönstret, inbyggd ugn och träbänkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köket, som jag blev mest nöjd med.
Renoverat sovrum med parkettgolv, trägavel säng, vit stol och spegel samt taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sovrummet blev målat i stockholmsvitt och fick tidstypiskt parkettgolv.
Solig balkong med träbord, stolar och blomlådor mot bakgrund av stadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Balkongen
Renoverat badrum med vita kakelväggar, blå detaljstripp, duschdraperi, handfat och toilet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badrummet
Elegant renoverat vardagsrum med trägolv, vit inredning, matbord och stolar, läderfåtölj och gitarr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vardagsrum
Renoverat kök med vitt kakel, träbänkskiva och ljusgröna skåpluckor med trähandtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök med vit retro kyl, schackrutigt golv, och utsikt genom fönster med blå-vit rutig gardin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat kök med turkos skåpluckor, träbänkar, svartvit rutigt golv och inbyggda vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köket i olika vinklar
Renoverad hall med schackrutigt golv, vita väggar, trägarderober och moderna hängande lampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hallen med mina favorit garderober
Renoverat vardagsrum med TV, vit skåpinredning och sittgrupp, lutande mot ett sovrum med synlig säng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vardagsrum
Renoverat kök med retro vit brödrost, färgglad lampa och öppna trähyllor mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gronje kylen
Renoverat vardagsrum med parkettgolv, vitmålade väggar, träbord, vita stolar och utsikt mot köket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vardagsrum
Sovrum målat i stockholmsvitt med tidstypiskt parkettgolv, en säng med trähuvudgavel, ljusa textilier och naturligt ljus från fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sovrum
 
  • Utsikt från vardagsrum mot ett retrostil kök med schackrutigt golv och turkosa skåpluckor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat vardagsrum med träbord, vita stolar, konstlädertvåsits och träparkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Stego76 och 15 till
  • Laddar…
RoTe
Wow! Riktigt läckert!
 
Riktigt bra jobbat! Blir riktigt avundsjuk på det uppfixade funkisköket.
 
Otroligt fint och smakfullt! Älskar köket. Hatten av. :)
 
Så fint!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.