Badrum plan 2 - Slutresultat
Här kommer utlovade bilder på slutresultatet. Det kvarstår fortfarande inklädnad av hanbjälkarna, men detta kommer göras i samband med övriga sådana på plan 2 när allt är färdigmålat där uppe. Förmodligen någon gång under hösten. Där är maskeringstejp på någon downlight också ser jag nu. Glömt rycka tejpen efter bättring.

I bilderna nedan är även badkaret på plats. Det är ett Bathlife Trygg 1700 mm långt. Vi har även spegel på plats vilket är en vanlig 6 mm spegel med slipade kanter, limmade upp denna. Vi har också pendeln vid kommoden uppe som kommer från Broste Copenhagen. WC-skålen var nog på plats i tidigare bilder, men det är en Duravit Starck ME Compact (samma som på plan 1)

Modernt badrum med fristående badkar, tvättställ, betongväggar, fönster, hängande lampor, och minimalistisk design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modernt badrum, terrazzovägg, träkommod, spegel, hängande lampor, badkar, minimalistisk design.
Skapa konto

Modernt badrum, flytande träkommod, spegel, två ljusstakar, frittstående badkar, neutrala färger, minimalistiskt, stenplattor.
Skapa konto

Modern badrumsmöbel med träskåp, stenkommod, spegel, ljusdesignlampa och reflekterat duschutrymme i spegeln.
Skapa konto

Modernt badrum, beige kakel, trädetaljer, handdukstork, spegel, handfat, diskret belysning, rena linjer.
Skapa konto

Modernt badrum, dusch, vägghängd toalett, badkar, stenplattor, sobert färgschema.
Skapa konto

Modernt badrum, duschhörna med glasdörr, kakelväggar, regndusch, handhållen dusch, integrerat golvbrunn.
Skapa konto

Modernt duschutrymme med grå terrazzokakel, handdusch och en avloppsbrunn.
Skapa konto

Modernt badrum, fristående badkar, dubbla fönster, minimalistisk stil, hängande lampor, terrazzogolv, träinslag, ljus atmosfär.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 38 till
  • Laddar…
F falkn skrev:
WC-skålen var nog på plats i tidigare bilder, men det är en Duravit Starck ME Compact (samma som på plan 1)
Är det inte jobbigt o ha samma stol både uppe o nere, måste bli ett jäkla flyttande? :rofl:

I övrigt, sjuk bra jobbat, och då menar jag inte bara badrum!!

• Gilla
EMEL och 1 till
  • Laddar…
Vad är det för kakel/klinkers? Märke och färg? Snyggt!!

Juliabrink Juliabrink skrev:
Vad är det för kakel/klinkers? Märke och färg? Snyggt!!
Det är en platta som heter Ego (kulör Avorio) från Emil Group.
Importeras bl.a. av Interni Kakelstudio

• Gilla
Juliabrink
  • Laddar…
Superfint! Väldigt imponerande! Uppskattar särskilt att wc-fixturen faktiskt byggdes in i väggen och inte fick en utanpåliggande låda, då kan man lika gärna ha en vanlig toastol tänker jag... Vad är det för fixtur och hur gjorde du med tätskiktet? Är det en sådan fixtur man ansluter mot tätskiktet? Behöver den vara permanent åtkomlig från klädkammarsidan eller kan man sköta all service framifrån?

Vi är i en liknande situation (vill slippa utanpåliggande låda) och har tittat på Geberit Duofix TEK med inbyggd tätningsmanschett men tittar gärna på alternativ!
https://www.geberit.se/landingpages/geberit-duofix-tek.html

F falkn skrev:
Det är en platta som heter Ego (kulör Avorio) från Emil Group.
Importeras bl.a. av Interni Kakelstudio

Tack! Det ser ut som om ni valt 60x120?

Juliabrink Juliabrink skrev:
Tack! Det ser ut som om ni valt 60x120?
Stämmer, 60x120. Ganska dyr platta, men fick rätt bra pris. Ordinarie pris är runt 1250 kr/m2 för denna.

• Gilla
Juliabrink
  • Laddar…
Vad är det för namn på badkaret? Försökt åka runt och titta på dessa men de finns inte i någon utställning, känns det bra? Material på det?

G gimmok skrev:
Vad är det för namn på badkaret? Försökt åka runt och titta på dessa men de finns inte i någon utställning, känns det bra? Material på det?
Det är Trygg från Bathlife (1700 mm). Misstänker att de tillverkas i samma fabriker som Hafa/Westerbergs då det skeppas därifrån. Jag har själv inte badat i det, men det känns okej. Det är sanitetsakryl dvs glasfiberarmerad plast typ.

Jag hade helst velat ha gjutmarmor, men det blir så himla tungt. Detta väger runt 50 kg bara.

• Gilla
scarlett.Hao
  • Laddar…
F falkn skrev:
Det är Trygg från Bathlife (1700 mm). Misstänker att de tillverkas i samma fabriker som Hafa/Westerbergs då det skeppas därifrån. Jag har själv inte badat i det, men det känns okej. Det är sanitetsakryl dvs glasfiberarmerad plast typ.

Jag hade helst velat ha gjutmarmor, men det blir så himla tungt. Detta väger runt 50 kg bara.
Tack! Ja, känner samma kring materialet och är kluven. När brunnen är under karet så är det ju inte så jävla kul ju…

G gimmok skrev:
Kan man verkligen vara så lat att man inte orkar läsa texten till bilden? Det står ju där :thinking::oops:

• Gilla
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kan man verkligen vara så lat att man inte orkar läsa texten till bilden? Det står ju där :thinking::oops:
Tydligen Tänkte inte på att det var namnet, kollat på en del av deras badkar och på mågot vis kopplade jag inte namnet

F falkn skrev:

skulle du säga att man sitter bra om man är 2 personer..?

G gimmok skrev:
skulle du säga att man sitter bra om man är 2 personer..?
Ingen aning, inte kommit så långt :rofl: Där är dock inte många badkar på marknaden som är större, åtminstone inte i den prisklassen. Det finns ju badkar som är 1800 långa, men de är få och betydligt dyrare. De flesta har inte plats till så stort idag. Det rymmer 240 liter.

Klaugust Klaugust skrev:
Superfint! Väldigt imponerande! Uppskattar särskilt att wc-fixturen faktiskt byggdes in i väggen och inte fick en utanpåliggande låda, då kan man lika gärna ha en vanlig toastol tänker jag... Vad är det för fixtur och hur gjorde du med tätskiktet? Är det en sådan fixtur man ansluter mot tätskiktet? Behöver den vara permanent åtkomlig från klädkammarsidan eller kan man sköta all service framifrån?

Vi är i en liknande situation (vill slippa utanpåliggande låda) och har tittat på Geberit Duofix TEK med inbyggd tätningsmanschett men tittar gärna på alternativ!
[länk]
Det är en Tece safety bag som ansluts mot tätskiktet. Finns instruktioner för de flesta tätskiktsfabrikat nu. Där är en påse runt hela fixturen som mynnar ut runt
spolknapp och spolrör. Både plywood och gips går sen förbi helt.

Geberits modell är ju hela framsidan öppen innanför tätskiktet då deras tanke är att den ska vara utbytbar utan att bryta tätskikt. Det bygger också på att plattsättningen följer det urtaget vilket blir jäkligt fult och begränsar val av plattor. Den är också ca 2000 kr dyrare än Tece, dock har du fler spolknappar att välja på då många fabrikat passar Geberit.

• Gilla
Klaugust
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.