2 382 läst · 18 svar
2k läst
18 svar
Renovera kök - flytta rör till blandare 40cm
Efter några vändor har vi landat i att vi sätter ett 40skåp till vänster om Diskmaskin och diskbänksskåpet machar därför med avlopp och vatten
Men en sak funderar jag på är: Våra vattenrör är ej förankrade i väggen utan lämnar golvet och sedan anslut flexslangen från blandare.
1. Vist borde rören förankaras i väggen? det är väll standard?
2. Det borde väll inte vara något bekymmer jag själv sätter dit en rörklammer någon stans i höjd med elutaget i bild?
Men en sak funderar jag på är: Våra vattenrör är ej förankrade i väggen utan lämnar golvet och sedan anslut flexslangen från blandare.
2. Det borde väll inte vara något bekymmer jag själv sätter dit en rörklammer någon stans i höjd med elutaget i bild?
Att förankrar rören är lätt, finns vanliga fästen.F filip delvert skrev:Efter några vändor har vi landat i att vi sätter ett 40skåp till vänster om Diskmaskin och diskbänksskåpet machar därför med avlopp och vatten
Ett annat förslag på lösning (kanske) är att ha hon i ett 80 skåp men att ändå ”bara” ha en 60 ho längst till vänster. Då får du ju både fram avloppet i rätt skåp men även större yta mellan ho och spis (som är guld värt).
Hur brett är det mellan rören och skåpet spisen sitter i?
Ja det bör vara förankrade, men kolla först vad skarven hamnar i förhållande till öppningen på bakstycket på skåpet. Jag drog in mina rör in i diskbänkskåpet och fäste dem med klammer mot skåpsstommen. Då hamnar övergången mot slangarna till blandaren inne i skåpet och lätttillgängligt.
Liknande trådar
-
Renovera endast en del av köket - köpa nya luckor till samtliga skåp?
Kök -
Renovera ett kök i ett hus från 30-talet
Kök -
Renoverar kök - behöver jag brandisolera imkanal?
Ventilation -
Söker bilder och lärdomar på era halv-renoverade kök?
Kök -
Fler eluttag i renoverat kök - krav på utbyggnad av elcentralen?
El