1 140 läst · 34 svar
1k läst
34 svar
Renovera badrum själv, regler?
Kartonggips går utmärkt
Ska du ha vattenburen så räkna en extra gång på höjder. Jag brukar räkna på tjocklek av slang = tjocklek på spackel x2
Cc300 om det är badkar. Håller säkert kanon med cc600. Fråga ditt försäkringsbolag.
Ska du ha spårade skivor så kan du välja mellan att frikoppla eller hålla på att böka med plåtarna. Du sparar väl 5mm om du kör plåtar. Kolla upp vad tillverkades krav på montage och primer innan flyt. Värmespridning får du ändå. Ingen känner skillnad. Påstår man det är det skitsnack.
Följ monteringsanvisningarna och foto dokumentera momentenen när du gör tätskiktet.
Ska du ha vattenburen så räkna en extra gång på höjder. Jag brukar räkna på tjocklek av slang = tjocklek på spackel x2
Cc300 om det är badkar. Håller säkert kanon med cc600. Fråga ditt försäkringsbolag.
Ska du ha spårade skivor så kan du välja mellan att frikoppla eller hålla på att böka med plåtarna. Du sparar väl 5mm om du kör plåtar. Kolla upp vad tillverkades krav på montage och primer innan flyt. Värmespridning får du ändå. Ingen känner skillnad. Påstår man det är det skitsnack.
Följ monteringsanvisningarna och foto dokumentera momentenen när du gör tätskiktet.

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 27 120 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 27 120 inlägg
Ja man vill ju sälja sina dyrare specialprodukter. Målet är att göra vinst med ett företag. Och ett sätt är ju att få konsument att betala för en överoptimerad produkt trots att den inte behövs.ACME skrev:
Samtidigt vet du ju att testerna inte gjordes på riktiga våtrumskonstruktioner utan på lådor som man byggde ihop och misshandlade svårt. Detta extrema upplägg för att tvinga fram en skillnad mellan tätskikten. Hade man bara byggt vanliga våtrum i småhus med tätskikten hade man ju aldrig sett något annat än ett tätt våtrum. Om inte hantverkaren hade klantat sig d v s.ACME skrev:
Jag hjälpte polarn med sitt bad där han valde både vatten och elvärme, där fällde vi ner den vattenburna 25mm under bjälklaget och flöt en kaka där den elburna limmades och sedan spacklades, keramiken ligger i samma nivå som parketten utanför. Vi körde med 28mm spån,A arowe17 skrev:
Klicka här för att svara