Köpte denna Renova utanpåliggande dosa. Baksidan var förberedd för att brytas loss helt vilket jag tyckte var bra eftersom det är ett ganska stort hål i väggen som ska täckas. Det hade inte räckt att bara bryta upp det lilla hålet. Men nu går det inte att sätta fast ramen/täcklocket i något... Det kunde jag ju räknat ut om jag tänkt efter lite. Men jag behöver ju en stor öppning bak. Hur lösa?

• Renova utanpåliggande dosa i delar på golv, inklusive baksida, ram och täcklock, med monteringsproblem beskrivna i foruminlägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har ju två "fästhål" i dosan, hålen är lite försänkta och har en liten krage.
Ah, det är locket du ska fästa, vad är det för vägg?

Spånskiva

Ta en bild på hålet är du snäll.

Bild på hål

• Hål i väggen med elsladdar och ett vitt plastfäste, hålls av en hand, mot en tapet med dekorativt mönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Småbrukaren
  • Laddar…
D
Marojo Marojo skrev:
Bild på hål
Du får skruva fast den där i spånskivan genom plastkanten som är kvar med ett par skruvar. Går inte det?

D datja skrev:
Du får skruva fast den där i spånskivan genom plastkanten som är kvar med ett par skruvar. Går inte det?
Jo men det är locket som är problemet. Se första bilden.

Jag har ju tagit bort skruvhålet som locket ska fästas i.

• Älska
Småbrukaren
  • Laddar…
D
Marojo Marojo skrev:
Jag har ju tagit bort skruvhålet som locket ska fästas i.
Ska du bara täcka över alltså? Inte ha något uttag? Prova limma kanske?

Haha. Förlåt om jag skrattar lite. Du behöver en ny dosa.

Det är ju bara de tre ledarna som ska genom hålet på baksidan. De kan du väl fiska igenom utan problem genom ett typ 16mm hål i bakstycket?

Själva hålet täcks ju av ramen med råge.

D datja skrev:
Ska du bara täcka över alltså? Inte ha något uttag? Prova limma kanske?
Nej inget uttag. Det har suttit ett element där som inte ska tillbaka. Hade gärna haft uttag men finns ingen nolla. Lim funkar säkert, men känns lite fel att ha en kopplingsdosa som inte går att öppna...

AXS
Köp ny och sätt den något åt höger eller vänster så ska det nog gå bra att både täcka och få ut kablarna utan att kapa något.

Men varför vill du ha kablaget i boxen? Ska du dra det vidare? Annars kan väl allt bara vara kvar i hålet?

S Småbrukaren skrev:
Haha. Förlåt om jag skrattar lite. Du behöver en ny dosa.

Det är ju bara de tre ledarna som ska genom hålet på baksidan. De kan du väl fiska igenom utan problem genom ett typ 16mm hål i bakstycket?

Själva hålet täcks ju av ramen med råge.
Jo jag insåg det själv, men för sent. Så dumt att göra en dosa med borttagbar baksida om det inte är meningen att man ska göra så...

AXS AXS skrev:
Köp ny och sätt den något åt höger eller vänster så ska det nog gå bra att både täcka och få ut kablarna utan att kapa något.

Men varför vill du ha kablaget i boxen? Ska du dra det vidare? Annars kan väl allt bara vara kvar i hålet?
Ledarna ser ut att vara skarvade med plint så det är kanske den som inte får plats i röret.

Marojo Marojo skrev:
Jo jag insåg det själv, men för sent. Så dumt att göra en dosa med borttagbar baksida om det inte är meningen att man ska göra så...
Tror faktiskt inte den ska gå att ta bort. Men som sagt, lim är ju ett alternativ.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.