Köpte denna Renova utanpåliggande dosa. Baksidan var förberedd för att brytas loss helt vilket jag tyckte var bra eftersom det är ett ganska stort hål i väggen som ska täckas. Det hade inte räckt att bara bryta upp det lilla hålet. Men nu går det inte att sätta fast ramen/täcklocket i något... Det kunde jag ju räknat ut om jag tänkt efter lite. Men jag behöver ju en stor öppning bak. Hur lösa?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 111 inlägg
Ta en bild på hålet är du snäll.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 111 inlägg
Haha. Förlåt om jag skrattar lite. Du behöver en ny dosa.
Det är ju bara de tre ledarna som ska genom hålet på baksidan. De kan du väl fiska igenom utan problem genom ett typ 16mm hål i bakstycket?
Själva hålet täcks ju av ramen med råge.
Det är ju bara de tre ledarna som ska genom hålet på baksidan. De kan du väl fiska igenom utan problem genom ett typ 16mm hål i bakstycket?
Själva hålet täcks ju av ramen med råge.
Köp ny och sätt den något åt höger eller vänster så ska det nog gå bra att både täcka och få ut kablarna utan att kapa något.
Men varför vill du ha kablaget i boxen? Ska du dra det vidare? Annars kan väl allt bara vara kvar i hålet?
Men varför vill du ha kablaget i boxen? Ska du dra det vidare? Annars kan väl allt bara vara kvar i hålet?
Jo jag insåg det själv, men för sent. Så dumt att göra en dosa med borttagbar baksida om det inte är meningen att man ska göra så...S Småbrukaren skrev:
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 111 inlägg
Ledarna ser ut att vara skarvade med plint så det är kanske den som inte får plats i röret.AXS skrev:
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 111 inlägg