Det vore kul och kanske även bra att ni som skriver olika priser också specar vad som ingått i dom olika summorna.
Vi är också mitt uppe i att välja hus och har tagit in en massa olika offerter hit o ditt.
Vad tycker ni är en rimlig kostnad för entreprenaden när man bygger en 1plan hus(ca148)? jag fick en offert på ett hus vi gillade rätt mycket men entreprenaden var på 1,3milj nästan lika mycket som byggsatsen kostade och där är inte grund eller nått medräknat.

Mvh

• Gilla
Stimpy69
  • Laddar…
Var som sagt 14 år sedan, men byggsats exkl ytskikt för ung 1,25mkr och sedan lika mycket för resten till nyckelfärdigt. Eget vatten, avlopp samt grund ingick. 235m2

L lat skrev:
Nu är det 14 år sedan, men jag är otroligt nöjd med mitt hus ifrån VillaVarm. En liten huslev ifrån Piteå som levererar lågenergihus med kvalitet.
Bor också i ett Villa varm från 2011. Otroligt nöjd. Både med huset i sig, men kanske framförallt med dialogen och tillgängligheten hos dem när jag behövde råd under byggtiden (Gjorde allt utom stomresningen själv). Oslagbart att kunna ringa/maila och få ett vänligt bemötande och vägledning, direkt när man behöver det.

Huset "ritade" vi själva och fick det precis som vi ville ha det.

Har enbart gott att säga om dom!

• Gilla
Stimpy69 och 1 till
  • Laddar…
@daniel enberget
Gjorde på samma sätt själv.
Ritade själv, vilket inte alltid uppskattades (mina idéer som var så bra:thinking:), så vi fick kompromissa och köpte sedan stomrest.
Vi ska inte prata om killarna som kom med huset, backade med långtradare & släp ~300m upp på vår grusväg eftersom det inte fanns plats att vända på:surprised:

För att inte prata om materialleveransen, mina snickare var lyriska när de tog i virket. Torrt & långsamvuxet. T.o.m jag kände & såg skillnaden på det som kom med leveransen och sånt som jag hittade på brädgården.
Japp, bara gott att säga.

• Gilla
Stimpy69
  • Laddar…
SandraPeter SandraPeter skrev:
Har nyligen byggt i Skrea, Falkenberg. Vi valde XN-villan som jag varmt kan rekommendera, det byggs på fabrik här i Falkenberg
Hej

Vi är oxå intresserad av XNVillan, hur har det gått för er? Är ni fortfarande nöjda?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.