Ja det lär väl skilja mellan olika xlbygg beroende på personalen/ägaren. Jag handlade min trall på Xlbygg - Palms byggvaror i Tyresö. Första gången jag var där vilket berodde på att Fredells i sickla bytt ägare till Bauhaus där jag handlat ofta tidigare.
Nu efteråt har jag kompletterat tallen med en pergola och lite annat tillbehör och då har jag varit till Byggmax. Jag upplever att det varit minst lika bra kvalité, lika bra sortiment, markant bättre priser och minst lika trevlig och hjälpsam personal.
Men det kan ju vara en slump, vad vet jag.
Nu efteråt har jag kompletterat tallen med en pergola och lite annat tillbehör och då har jag varit till Byggmax. Jag upplever att det varit minst lika bra kvalité, lika bra sortiment, markant bättre priser och minst lika trevlig och hjälpsam personal.
Tryckta reglar på BM brukar inte vara C24 klass men är det på premiumställen.B Baskavoda skrev:Ja det lär väl skilja mellan olika xlbygg beroende på personalen/ägaren. Jag handlade min trall på Xlbygg - Palms byggvaror i Tyresö. Första gången jag var där vilket berodde på att Fredells i sickla bytt ägare till Bauhaus där jag handlat ofta tidigare.
Gör oftast inte så mycket för enklare altaner men med krav på hålfastighet mm så gör det skillnad.
Bra, då varierar det nog bland försäljningsställen.B Baskavoda skrev:
Dock inget som framgår på deras nya hemsida.
Däremot för vanligt virke framgår det om det är C24 eller C14
Däremot om man kikar på t.ex. Bauhaus så står det C24 om det är det.
Har för mig att det stod så på Byggmax gamla sida men den uppgiften nu är borta