16 720 läst · 19 svar
17k läst
19 svar
Reglar för att ställa bilen på!
Jag har hydrauliska ramper från samma ställe som ovan, dock av en annan modell, mina har saxfunktion istället för parallellogram, vilket betyder att dom lyfter rakt upp, så i princip skulle man kunna ha både fram o bak. Pallbockar går ju fortfarande att använda om man skall meka med hjul eller upphängning, men då får man höja ramperna rejält från början pga fjädringen följer med vid sänkng av ramperna, första gången jag skulle palla satt rampen fortfarande fast under hjulet när jag sänkt, men man lär sig.
Nackdelen med mina ramper är vikten, totalt närmare 100 kg. Jag håller på att modda en pirra för att lätt kunna ta fram o stuva undan ramperna. Det är nämligen så att mitt dubbelgarage inte har plats för någon bil, så det blir till att meka ute när vädret tillåter.
Nackdelen med mina ramper är vikten, totalt närmare 100 kg. Jag håller på att modda en pirra för att lätt kunna ta fram o stuva undan ramperna. Det är nämligen så att mitt dubbelgarage inte har plats för någon bil, så det blir till att meka ute när vädret tillåter.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 906 inlägg
Provade en gammal pinnsvets i helgen och det var fantastiskt roligt!
Mao kan det inte vara så svårt att bygga såna lift stands som man kör in domkraften under. Bara att överdimensonera ordentligt.
Mao kan det inte vara så svårt att bygga såna lift stands som man kör in domkraften under. Bara att överdimensonera ordentligt.
Liknande trådar
-
Mått på reglar och förslag på stomme till förtält.
Socialt & Projekt -
Är det ok att inbyggnadsbox för vägghängd WC är byggd av träreglar?
Badrum -
Mått reglar för att lägga trall på balkong
Altan & Uteplats -
Hur hittar jag golvreglar för att fästa rommerska ringar?
Byggmaterial & Byggteknik -
Sänka tak för att fälla in spottar. Vad använder man för reglar?
Byggmaterial & Byggteknik