B Bopåzoo skrev:
Alla säger att det är orimligt... Men jag säger faktiskt tvärtom. I en stor stad har jag fått offert på 30 tusen på ett rum på ungefär 15 kvm... Så 5 rum gånger 30 tusen= 150 000 kr. Så varför skulle det vara orimligt?
Om du läser TS första inlägg så ser du att det är den extremt långa tiden han är fundersam på.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
V
B Bopåzoo skrev:
Alla säger att det är orimligt... Men jag säger faktiskt tvärtom. I en stor stad har jag fått offert på 30 tusen på ett rum på ungefär 15 kvm... Så 5 rum gånger 30 tusen= 150 000 kr. Så varför skulle det vara orimligt?
Håller med, varför skulle de vara orimligt bara för att de blev "dyrt". Såhär är livet. Saker kostar.
 
  • Gilla
Daggew och 1 till
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Alla säger att det är orimligt... Men jag säger faktiskt tvärtom. I en stor stad har jag fått offert på 30 tusen på ett rum på ungefär 15 kvm... Så 5 rum gånger 30 tusen= 150 000 kr. Så varför skulle det vara orimligt?
Hur många timmars arbete och vad gjordes?
 
  • Gilla
Daniel Nordström
  • Laddar…
Inte för att vara sån, men det låter ju helt galet!
Vi målade om och tapetserade nästan 100kvm i vårt gamla hus. 3 sovrum varav två med tapet. En trapp som krävde mycket jobb då det var en bucklig tapet i den samt alla tak och väggar i korridorer och hall vardagsrum. Detta betalde vi 25000kr för exklusive material. Inga lister målades men ändå.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Är det väldigt högt i tak?
 
  • Gilla
Sylvek och 1 till
  • Laddar…
A andersmc skrev:
Om du läser TS första inlägg så ser du att det är den extremt långa tiden han är fundersam på.
Där gissar jag på en fell tryckning å att det ska vara 35 å inte 355 eller vad det nustod :)
 
  • Gilla
Daniel Nordström
  • Laddar…
Det är väl klart att man tar ut väntetid när färgen ska torka. Man går inte vidare fören ett rum är helt klart.
 
  • Haha
  • Gilla
Gabsson och 5 till
  • Laddar…
  • Gilla
Henkan- och 1 till
  • Laddar…
H Haladria skrev:
Är det väldigt högt i tak?
Hejsan! 2,60
 
K Kane skrev:
Hur många timmars arbete och vad gjordes?
Inget gjordes eftersom det va hemma hos svärmor och jag tyckte att de va för dyrt för att betala hemma hos någon annan (y)
 
  • Gilla
Daniel Nordström
  • Laddar…
Daniel Nordström Daniel Nordström skrev:
Hejsan! 2,60
Målade om hela vår lägenheten på 70kvm Göteborg. Alla väggar och tak samt ett par dörrar. Kostnad ca 90 000 ink allt.
 
  • Gilla
Daniel Nordström
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Inget gjordes eftersom det va hemma hos svärmor och jag tyckte att de va för dyrt för att betala hemma hos någon annan (y)
Men vad bestod de 30k av då?
 
A andersmc skrev:
Om du läser TS första inlägg så ser du att det är den extremt långa tiden han är fundersam på.
Hej! 70 timmar per rum som tapetserades så sent som 2010 är ganska orealistiskt om man inte suttit och tittat på att färgen ska torka!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
E errakareby skrev:
Det är väl klart att man tar ut väntetid när färgen ska torka. Man går inte vidare fören ett rum är helt klart.
Hej! Eller så fortsätter man måla taket i nästa rum till exempel!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.